Díky Za přivítání

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Díky Za přivítání

Příspěvekod mira 777 » pát kvě 04, 2007 17:27:05

:wink: Tam kde pracuji ve firmě Rotarex,Tak tam společně se mnou pracují brigádnici ze slovenska,jsou to velice dobří lidé zkrátka dobří kamarádi,hodně znich mají doma babetty tak spolu debatujem vyměnujeme rady atd.bohužel nemám žádné foto zté upravené 207 ale nějaké foto těch 210 co vlastnim určitě zveřejním teď mám obě rozebrané s té novější 210 mam vyndanej karburátor
nechtěla po dvou letech nakopnout (mrška jedna) jsou zanesený trysky. tak to musím vyčistit profouknout kanálky vzduchovou pistolí.Tento týden mám v práci noční tak vemu karburátor do práce a pod pořádným tlakem ho profouknu.Do nádrže jsem dal novej benzín z olejem M2T poměr 1:33 nacupal jsem a rošlapávám a nic,Benzín jak se postupem času z karburátoru vypařil a z bytky oleje zalepil průchodnost kanálků.A u té starší co jsem jí přes zimu dal do rychtyku tak tam je
problém v předním kole jedna šavle předního teleskopu je níž a druhá výš a jak tam dám náboj kola tak se táhne víc k jedné straně,a druhej broblém je že při jízdě přední kolo skřípe ale jáák!!!! až to tahá za uši.V lednu jsem pomocí internetu objednal buben z náhonem a je zdřejmě nějakej vadnej.Ten původní bez chyby ale bohužel je na něm zapečenej náhon na tachometru,jo 24 let už něco znamená,ale asi ho tam zpátky vrátim.Přišel jsem z čirou náhodou na docela bezvadnou věc,jak zvýšit rychlost a výkon babetty tak o 20% možná i víc když jsem tuhle stařenku před dvěma léty dostal od mého velice dobrého kamaráda,zkrátka vyklízel garáž a tohle chtěl jednoduše vyhodit do šrotu no já nechápal,tak jsem si jí odtáhl
k sobě a začal jsem na ní makat.Asi po měsíci jsem jí zprovoznil na motoru chyběl šroub nápustného oleje a já jinej na babettu neměl tak jsem tam dal z pionýra ten šroub má uprostřed díru asi 2mm,našrouboval jsem tam šroub a hned jsem to jel project, ta valila sice bez tachometru ale babeťáckej fajn šmekr i bez tachometru pozná rozdíl rychlosti ostatních babet.Tak jsem požádal kamaráda policistu aby mě zmeřil radarem,sice motor hučel jako sviňa až mě to tahalo za srdce aby se mi motor nerostrhl ale radarem mi naměřil 74,9 km/hod,ale jednu dosti velkou nevíhodu to mělo,převodový olej co jsem měl v převodovce mi všechen to dírou ve šroubu zátky doslova vystříkl :shock: celé řetězové kolo na pravé straně motoru bylo od oleje,zprvu jsem si myslel že mi bouchl simerink ale pak mi to hned došlo.A záhada podivuhodné rychlosti byla vyřešená,znormálním šroubem bez díry se v převodové skříni motoru při jízdě motor dusí vziká podtlak jelykoš šroub zdírou dává točivému momentu ozubených kol v převodovce volnost ale převodovej olej má letecký den. Ale tento velký problém už jsem taky úspěšně vyřešil ale raději bábku už netůruji doporučená rychlos tak od 40 max do 60km jinak to potom odnesou ložiska a pak znovu na výbrus a na babettu jsou pomálu tak drahé věci jak na luxusní vozy vyšší třídy :!:
mira 777
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte kvě 01, 2007 10:10:38
Bydliště: Tachov

Příspěvekod milda » pát kvě 04, 2007 19:01:35

Já jsem si před časem do "nalévacího" šroubu vyvrtal dírku průměr 1 mm a olej mi z ní nestříká. Nedělal jsem to kvůli zvýšení výkonu, měl jsem problém že mi stále prosakoval olej kolem gufera pod dvojkovým bubnem. V hermeticky uzavřené převodovce po zahřátí vzniká přetlak a malá dírka ve vhodném místě tomu zabrání. Ale že by to zvýšilo výkon jsem nezpozoroval, jinak Babettka šlape dobře.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Tragi » pát kvě 04, 2007 19:42:20

No dobre, tak co teda zpusobilo, ze jsi nabral takovou rychlost? Kdyz to neni tou dirou v prevodove skrini...? Ma na to nekdo nejake vysvetleni?
Tragi
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: úte úno 20, 2007 0:24:25

Příspěvekod Jenda » sob kvě 05, 2007 3:20:26

Co by to způsobilo? Dal si jí pořádnou "čočku" nic víc. Jak píše správně Milda, díra ve špuntu u skříně je na vyrovnání tlaku ohřátého vzduchu uvnitř, aby netlačil olej guferama ven. Díru dělá výrobce motoru co nejmenší, aby to ještě fungovalo a zároveň aby se nedostával do skříně bordel a prach. Odpor oleje v rychlostní kříni, pokud tam není nejakej průser, je zanedbatelnej. Věc má dva aspekty:
První dobrej, že máš Babettu zcela O.K. a motoricky velmi dobrou, včetně zapalování.
Druhej horší, že jezdit 74,9km/h je na tomto stroji prasárna. Ten motor na to není dělanej a rozhodně mu to nepřidá. Pokud jí nebudeš takto brutálně honit, bude ti dlouho a věrně sloužit. To platí o všech motorkách. Znám případ kolegy motorkáře, jel na svojím chopperu Suzuki Savage 650LS do Rakous. Měl před sebou asi 90 km po dálnici a nudil se. Dálnice je, jak známo spruz. Dal tedy kobylám voves, aby tu dálnici měl co nejrychleji za sebou. Vzal za to a měl tam v momentě 145 - 155 km/h. Ostatně není divu, 650ccm to už je pěknej hrnec. Když sjížděl z dálnice, najedou rachot a vymalováno. "Potkal to" tedy srazil se mu vejfukovej ventil s pístem. Ventil se neohnul, ale rovnou praskl a rozsekalo to píst a válec komplet. Ačkoli je tento pomaloběžnej čtyřtaktní motor jeden z nejspolehlivějších a neskutečnej tahoun, takový věci se nedělají. Oprava za víc jak 15000,- peněz, nepočítaje odtahovku, zkaženou cestu a problémy. Babetta sice ventily nemá, ale pokud to zadřeš, je to stejně nepříjemný, pouze ta oprava bude levnější...
Naposledy upravil Jenda dne ned kvě 06, 2007 5:25:03, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Tragi » sob kvě 05, 2007 21:12:28

Jojo, moje rec. Tedkamam cerstve po vybrusu a stalo to komplet kolem petikila :D
Tragi
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: úte úno 20, 2007 0:24:25

Odvzdušńovacia diera v nalievacej zátke

Příspěvekod igoreva » pát kvě 18, 2007 17:55:13

Pre: mira 777
Tvoj príbeh o zvýšeni výkonu odvzdušňovacou dierov v prevodovke ma dobre pobavil.
Otvor v prevodovke predsa vôbec nesúvisi s výkonom motora, aj keby si tam tú zátku zabudol naskrutkovať aj tak by to fungovalo rovnako, len by ti vytekal olej. A keby naopak si mal dieru zapchatú tak by ti olej tlačilo cez guferá ale výkon motora by bol zase rovnaký.
Tých 74.9 km/hod. sa mi nechce veriť. Pokial ti pracoval motor a nešiel si samospádom s vypnutým motorom tak ten by musel točiť min. 11 000 otáčok a to by bolo pre kinematiku babetty deštruktívne.
Konštrukčne reálna rýchlosť pre motor je okolo 55 km.
Niekde som čítal, že rám, tlmiče a kyvná vidlica a uloženie kolies má hraničný bod 70 km.
Igor

Foto pre tých čo nevedia o akej diere rozprávame:

Obrázek
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

setty

Příspěvekod SETTY » pát kvě 18, 2007 20:01:50

70 z motorom bez motora je to dole kopcom masaker ja som oprel rucicku tachometra az o doraz na nule z druhej strany
SETTY
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 05, 2007 20:26:49
Bydliště: Jasna SVK

Příspěvekod ben » pát kvě 18, 2007 21:54:53

ohladom tej dierky v srobe ne napustanie oleja: vykon to urcite nezmeni ani minimalne, aspon na mojej babette, neviem aky raketoplan ma mira 777 :lol: , mne z tej dierky frkal olej a zasieral motor, vyriesil som to tak ze som dnes tu dieru prevrtal na 4mm nastrcil do nej obycajnu benzinovu hadicku, eska paskou koniec hadicky upevnil o brzdove lanko nad retaz a teraz mam automaticke mazanie retaze 8) , nezasiera mi to motor a vyzera to cool :lol: v nedelu sem hodim foto jak som to vymyslel
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Vylepšený odvzdušňovák

Příspěvekod igoreva » sob kvě 19, 2007 12:00:54

"Ben", ten nápad z hadičkou je celkom vtipný. Jedna kvapka tak na 100 km. Minimálne to aspom zamedzí fŕkaniu oleja z dierky na povrch kartra.
Ja tam idem tiež napojiť predlžovaciu trubičku cca 10mm vysokú. To stačí na to aby sa znížil únik oleja.
Na čistote motora a prevodovky mi totiš veľmi záleži.
"Ben" hoď sem ten obrázok.
Ďakujem.
Igor
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » pon kvě 21, 2007 20:11:54

tu je ten slubene foto, nakonec ako vydite som sa vykaslal na retaz (aj tak to obcas streklo inde) a aj mne ide o cistotu babetty , tak som tam dal dlhsiu hadicku a vyviedol ju pod motor a teraz to pekne frka na cestu a nic sa nezasiera 8)
Obrázek
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod ben » pon kvě 21, 2007 20:14:16

...Jedna kvapka tak na 100 km...

1 kvapka na 100km :roll: :? :?:
mne za 100km vystrieka asi polku oleja :? hmmm niekde je asi chyba
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

babeta je super

Příspěvekod mira 777 » pát kvě 25, 2007 17:16:54

Jelykoš jsem velký příznivec dobrého humoru
tak mě docela těší že jsem některé zvás pobavil :D .
i když je to tak trochu postavené na hlavu a já tomu sám nevěřím že díky 2mm dirce ve šroubu na olej jsem 1x dosáhl na babce docela úctihodných výkonů měřené policejním radarem,protože mi na babetě nefunguje tachometr,a proč jenom 1x? Protože už jsem vícekrát nezkoušel to aby se mi babeta zníčila :x nestojí to za to a díly na babetu jsou dost drahé.Ale za jedno jsem s Jendou a ostatníma co si myslí že babeta není žádný závodní stroj ani na to není nějak stavěná.
Ale dejme si upřimně ruku na srdce pánové! Že jsme aspoň jednou jedinkrát ze zvědavosti nevyzkoušely na maximum svoje stroje-motorové miláčky co dokážou :twisted:
Když chci vklídku po městě na nákupy po úřadech atd tak si vemu jednu z dvou babet a když se chci trochu více provětrat ve větru tak si vemu Simsona enduro 51 nebo skůtra 4T 50ccm ale když jedu na dovolenou tak si vemu raději auto 8)
Ale stejně si pořád myslím že babeta je super :wink:
mira 777
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte kvě 01, 2007 10:10:38
Bydliště: Tachov

Re: babeta je super

Příspěvekod avar » úte čer 05, 2007 1:50:54

Konečne mi je jasné ako je to s tými policajnými radarmi. Jeden sa dobre neposerie aby dodržal predpísanú 40 tku, ktorých je plná krajina a oni fiškusi človeku aj tak namerajú okolo 70. A ja že mi zle funguje tachometer. Figu borovú tachometer.
Viem si predstaviť ako sa budú rehliť chlapi v krčme, ked im poviem, že mi na horskom bicykli namerali policajti 89,7km/h. Skoro som prekročil povolenú rýchlosť mimo obce. A to len vďaka tomu, že som otočil na biku nápojovú fľašu hore dnom a prepichol do nej dve dierky.
Keďže som veľký priaznivec dobrého humoru, celkom sa teším ako niektorých z nich pobavím aj keď je to tak trochu poriadne postavené na hlavu a ja sám tomu neverím...
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků