výkon motoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

výkon motoru

Příspěvekod mira 777 » pát kvě 04, 2007 20:24:25

Zprvu jsem si myslel že je předělávaný motor nebo válec,že měla takovejhle výkon ale než že za příčinou zvětčení výkonu mě nenapadlo nic jinýho,když jsem po sehnání šroubu bez díry našrouboval tak už to tolik nejelo max 55km/hod tak nevím jaká příčina nebo záhada :roll: .
Jaký máte ostatní,co vlastníte babety typ 210 nějaké zlepšeníčko k většímu výkonu?
mira 777
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 10
Registrován: úte kvě 01, 2007 10:10:38
Bydliště: Tachov

babetta210

Příspěvekod standa_passat » úte kvě 08, 2007 21:37:51

Ahoj. O jakém šroubu mluvíš ????
Uživatelský avatar
standa_passat
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: stř bře 14, 2007 22:00:59
Bydliště: BRNO

Příspěvekod kozenooo » úte kvě 08, 2007 22:23:21

myslí šrob čo je na otvore pre nalievanie oleja do prevodovky, tou dierou v šrobe sa vyrovnávajú tlaky, ozaj a standa sorry že som sa ti potom už neozvala ale mam vážne fofry v škole ale ak sa bude dať tak tento týždeň ti pošlem nejaké foto mojej babci
Uživatelský avatar
kozenooo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon led 22, 2007 22:01:49
Bydliště: Nitra (SK)

babča

Příspěvekod standa_passat » úte kvě 08, 2007 23:35:17

Jo děkuji. zatím ahoj
Babetta 207 + Babetta 210
Uživatelský avatar
standa_passat
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: stř bře 14, 2007 22:00:59
Bydliště: BRNO

Příspěvekod Woozie » čtv kvě 10, 2007 11:52:56

No ja mam uplne jednoduchy sposob: 14zube sekundarne kolecko a bohatsia zmes. Babka sama o sebe nezere ani keby ten srob na nastavenie bohatosti vysrobujes uplne :D Ale myslim ze sa neoplati robit nejake velke zasahy do motoru /znizena hlava pripadne nejake to turbo alebo ina riadiaca jednotka :D ) len tym skratis zivotnost motoru. Ak ho neznicis uz tymi upravami! Babka proste nie je stroj na rychlu jazdu. Nemozes predsa po motore s vykonom 1 a pol zriebeta cakat aby jazdil 100km/h.

P.S. Moja taha zhruba 65 dole kopcom a uplne mi to staci. Cestovna rychlost: 40 +-5km/h. Spotreba: Na jedno natankovanie /cca 3,5l/ dojdem asi 170km
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Zväčšenie rýchlosti

Příspěvekod igoreva » ned kvě 13, 2007 21:06:20

Výkon u Babetty 210 ťažko zvýšiš, to sa už asi ani nedá, veď výrobca sa o zlepšovanie snažil celú vývojovú dobu a to čo nám odovzdal je maximum. Ale rýchlosť (pri tom istom výkone) zvýšiš veľmi ľahko. Daj do predu 14 zubový pastorok (namiesto 13 zubového) a do zadu 49 zubovú rozetu (namiesto 51 zubovej). Bežne sa predávajú ako náhradne diely. Samozrejme na nové reťazové kolesa musíš namontovať aj aj novú (nezabehnutú) reťaz. To je dôležité!!!
Ďalej ti pomôže dokonale čistý výfuk so skrátenou trubkou kolena výfuku o 5 cm (vo vnútri tlmiča) a o 1 mm zväčšenie dier vo vložke výfuku.
Úpravami síce zvýšiš rýchlosť o cca 8 až 10 km/h ale znížiš si krútiaci moment a vzrastie ti aj spotreba na 3 litre.
Takže si to zváž. Ja osobne som vymenil len ten pastorok na 14 zubov a prírastok rýchlosti o 4 až 5 km/h. mi stačí. Kedže nevážim veľa (78 kg) tak ten zníženy krútiaci moment Babče ani nevadí.
Igor
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Příspěvekod ben » ned kvě 13, 2007 22:44:25

presne tak ty co ocakavaju od babety super vykon ala yamaha 1000 su na zlej adrese, babeta neni robena na zavodenie, je robena na prevazanie na kratke vzdialenosti (na nakup, do prace, do skoly...), pravdaze mozu sa robit aj dlhsie vylety, je to uzasny stroj ktory ma vela fanusikov, a trapit ju super rychlostami je priam kacirstvo, ma ine velmi dobre vlastnosti ako super vykon napr. velmi mala hlucnost, takmer nulova spotreba, nizka hmotnost, zmesti sa aj do tej najmensej garaze

babetta 4 ever!!!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Výkon a radenie 2, stupňa

Příspěvekod igoreva » ned kvě 20, 2007 10:36:40

V tabulke porúch prevodového mechanizmu v (servisnej príručke) je napísane: "Pri rozbehu po rovine skoro preradí na 2. prevodový stupeň". Ako príčina je uvedený nedostatočný výkon motora. Prečo?
Tak tomu naozaj nerozumiem. Vie mi to niekdo vysvetliť?
Predsa ak je nedostatočný vákon morota tak dvojku by nemalo radiť vôbec lebo jej čeľuste nemajú od pojazdovej rýchlosti dostatočné otáčky a nikdy nezopnú.
V Jendovej tabuľke na http://www.speaker.cz/babetta/view.php? ... 2007051501 je to zase naopk (asi to je správne).
Igor
Babetta 210 je naozaj jednoduché a dômyselné približovadlo (jazdí mi max. 48 km). Pridal som jej brzdové svetlo.
Uživatelský avatar
igoreva
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv kvě 10, 2007 10:01:39
Bydliště: Zvolen, SK

Re: Výkon a radenie 2, stupňa

Příspěvekod klusik » sob črc 07, 2007 1:05:39

igoreva píše:V tabulke porúch prevodového mechanizmu v (servisnej príručke) je napísane: "Pri rozbehu po rovine skoro preradí na 2. prevodový stupeň". Ako príčina je uvedený nedostatočný výkon motora. Prečo?
Tak tomu naozaj nerozumiem. Vie mi to niekdo vysvetliť?
Predsa ak je nedostatočný vákon morota tak dvojku by nemalo radiť vôbec lebo jej čeľuste nemajú od pojazdovej rýchlosti dostatočné otáčky a nikdy nezopnú.
V Jendovej tabuľke na http://www.speaker.cz/babetta/view.php? ... 2007051501 je to zase naopk (asi to je správne).
Igor


Mno, mám tedy 207/100, takže se v těch modéérních řadících babčách nevyznám, jo... ale není to právě tím, že když přidáš plyn, tak je to schopný podřadit na jedničku? Ale protože máš malej výkon, tak ten moment v tý skřínce není tak znatelnej, tak tam nechá dvojku dřív (jakoby mí'n přidáváš, tak ti to dřív zařadí...).

Pokud se mýlím, nekamenujte :-D Rád se něco nového dozvím :-D
klusik
jabber: klusik@gmail.com

Babetta 207 - spotřebička 2.2 / 100 km, no není to super?
Uživatelský avatar
klusik
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 99
Registrován: pát črc 06, 2007 23:45:00
Bydliště: Plzeň

Pozní řazení

Příspěvekod Jenda » sob črc 07, 2007 17:45:04

Je to asi tak: Pokud nemá motor výkon, ale stačí rozjet motorku za 1, tato při určitý rychlosti /15-20km/ přeřadí, spíše se o to pokusí, pokud je spojka spráně nastavena a v pořádku. Pokud je motor slabej /karburátor, kroužky, zapalování, atd/ neutáhne již asi dvakrát těžší převod a řazení se tímto nedokončí, tzn. že rychlost dále nestoupá odstředivá síla není natolik silná, aby se čelisti dvojky pevně uzamkly. Navíc motor pokud je v nepořádku, má na 80% nepravidelný a trhavý chod. To vypadnutí dvojky jen urychlí.
Stejná situace nastane, pokud se správně nastaveným motorem s normálním výkonem prudce přidáme plyn při jízdě za dvě v nízkých otáčkách. Řazení není ještě dokončeno, pokud před tím začalo, nebo odstředivá síla není už dostatečná, ale zase to není natolik a dvojka ještě stále drží. Tato se prudkým přidáním plynu a následným zvýšením tahu utrhne ze záběru a padne tam znova 1. Tímto můžeme například elegantně akcelerovat ze světlama řízený a na rovině umístěný křižovatky do které bez plynu a za dvě na volnoběh dojíždíme a zrovna tam v ten moment padne zelená, či jinak nastal čas "zahájit jízdní úkon" jak se píše ve vyhlášce, nebo těsně před nájezdem do stoupání přeřadit. Opakem je /opět při správně nastaveném a běžícím motoru a spojkách/ situace, kdy v poměrné vyšších otáčkách a zařazeném prvním stupni prudce asi na necelou vteřinu ubereme /tzv. podtržení plynu/ automat přeřadí okamžitě na dvě /pootočí se unašeče/ a následným pozvolným přidáváním se ta dvojka tam udrží, dokonce s podobným zvukovým efektem, jako při řazení na běžné "manuální" převodovce. Dobře se takto na zamachruje /mám speciální tunněnou převodovku, poloautomat/! Mimo machrování to dobře poslouží i k elegantnímu přeřazení na vrcholu kopce, nebo když automat v takové situaci "ještě neví" co tam jako nalistovat. Má toto specielně tři podmínky: Nejde to udělat v jízdě přímo ve stoupání, dále musí se tato operace provést s citem, tedy "mít na to grif" a tou třetí je předpoklad správně na více než 100% fungujícího motoru a spojek...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Bob » ned črc 08, 2007 12:46:22

Taky tak jezdím,při ideálních otáčkách 1ničky prudce ubrat plyn-efektivněji přeřadí na 2 a pak plynule přidávat,ať zrychluje a nepodřadí zpět za1. Myslím,že i obložení méně trpí.
RMZ 2.134 STELLA
Uživatelský avatar
Bob
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 51
Registrován: čtv led 18, 2007 11:34:10
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod higbest » sob črc 21, 2007 13:59:07

Chtěl bych se podělit o své zážitky při opravě a úspěšném zvýšení rychlosti.
Mám Babettu 210, najeto 4000 km - dalo by se říct, že je zánovní, ale stála 10 let ve sklepě. Nyní jsem ji dostal darem. Po důkladném vyčištění jsem ji zprovoznil, ale nebyl jsem spokojen s její rychlostí, která se pohybovala mezi 30-34 km/hod. Pročetl jsem snad celý server, a začal s pokusy.
Zkrácení výfuku, výměna svíčky, čištění a seřizování karburátou, seřízení předstihu, různé druhy benzínu a poměry míchání atd, atd. a žádný uspokojivý výsledek :evil:
Nakonec jsem ale slavil úspěch.
Dnes mi to lítá bez problémů 45-50km/h a to i při mé váze 100kg. Max. rychlost jsem nezkoušel, ale má to snahu jet po rovině přes 50.
A kde byl zakopaný pes? Provedl jsem výměnu jehly v karburátoru, která byla opotřebovaná ( vypadala opravdu jako jehla, nový vypadá spíše jako váleček) :D
higbest
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob črc 21, 2007 13:39:46
Bydliště: Odry

Příspěvekod Woozie » sob črc 21, 2007 20:24:27

ako sa ti mohla opotrebovať ihla v karbeci? Veď na ňu je kladená len minimálna mechanická záťaž a keď to malo nabehané len 4000km tomu fakt nerozumiem.
:shock: Leda že by zhrdzavela ale je vyrobená z mosadze (tuším) takže pravdepodobnosť je tiež veľmi malá
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Příspěvekod higbest » ned črc 22, 2007 19:56:37

Taky si myslím, že by se neměla opotřebovat, ale vypadá takto viz obrázek.
Spíš si myslím, že jak byla v servise ( ještě za bývalého majitele) tak to provedli oni.
Obrázek
higbest
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob črc 21, 2007 13:39:46
Bydliště: Odry

Příspěvekod Starec » ned črc 22, 2007 20:46:44

Nehnevajte sa, ale ste sa tu všetci rozpísali dáko o výkone, pritom ste zabudli odpovedať na otázku pod akým zámerom otvoril toto téma Mira 777. Jemu sa skôr jednalo, aby zistil prečo sa mu znížil výkon motora keď vymenil šrúb na nalievacom otvore za taký ktorý nemá ovzdušňovaciu dierku. Tak trocha zhruba, aby to Mira 777 ako tak pochopil, aj vi všetci ( hoc je to už starší príspevok ) V prevodovke počas prevádzky vznikajú určité tlaky, tie musia byť určitým spôsobom odstránené ( ovzdušňovákom ) Ak sa tomuto zabráni ( ako Mira 777 uviedol, výmenou šrobu bez dierky) tak tam vzniká niekedy pri vyšších otáčkach tlak aj niekoľko atmosfér. Ten Vám premení ojej na masu podobnú hustej vazelíne, no a už je to samozrejme prečo mašina prestane mať výkon ako by mala mať. Jednoducho Vám prevodovka brzdí celú mašinu. Je to dlhá téma na rozoberanie, čo ako, prečo, proste je to tak a preto žiadnom prípade neupchávať ovzdušňováky, majú svoj účel.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků