Za tepla nejde nastartovat!!!

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod xxDaViDxx » čtv srp 12, 2010 17:13:18

Čau mám problém s Babetou 210. Za studena nastartuje a běží na volnoběh a všechno, jenže jak se ohřeje a já jí chcípnu, tak si ani neprdnu, svíčka je mokrá, hazí jiskru i po teplem motoru, karburátor čisty, seštelovaný (správná hladina šroub vzduchu 1,5ot), vejfuk vyčištěný,novej benzin N95 s poměrem 1:40 shell sx,vyzkoušeno snad 30 svíček o různým odtrhu a teplot, předstih 1,3mm před HU, tyristor ani cívka NENÍ ZAHRATA! Už fakt nevím, jsem v koncích diky všem za rady. Ještě svíčka má lehce načernalou barvu. Jehla na 2 zářezu od zhora. :|
xxDaViDxx
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv srp 12, 2010 17:00:41

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod martin110r » čtv srp 12, 2010 17:37:40

Tu by som povedal, že karburátor máš v poriadku. Skôr by som to videl na elektriku. Premeraj celé zapaľovanie (zapaľovací a impulzný pól, JTZ, cievku, kostru). Hodnoty máš na fotkách, ktoré pridávam. Vypadá to na vadný impulzák (žltý kábel), ten odchádza najčastejšie, ale ruku do ohňa za to nedám. To si musíš premerať. Na diaľku ti nikto nepovie závadu jednoznačne.

Obrázek Obrázek
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod butan » čtv srp 12, 2010 19:30:33

Mohou to dělat špané (zvětšené) trysky a moc bohatá směs, z neběžných závad třeba přehřátý rotor alternátoru, těsná zátka v nádrži a sposta dalších příčin... Co za vylepšení jsi dělal v poslední době?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod Bzuk » čtv srp 12, 2010 22:35:18

Já sem měl ten samý problém za studena mě to chytalo u plně bombově a když sem ujel pár km a chcípnul to tak konec, musel sem šlapat jako blázen aby to vůbec chytlo,
Tak sem zkusil rozdělat spojku a zjistil sem že u jedny startovací čelisti chybělo obložení a tak sem to vyměnil a je to v pohodě
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod xxDaViDxx » pát srp 13, 2010 14:01:48

martin110r > staci vymenit jen ten kabel nebo budu muset celej tirystor? Moc potesenej nejsem protoze s elektrikou nekamaradim
butan > upravu naproto zadnou jsem nedelal... jediny co jsem udelal tak hned jak jsem ji privezl domu tak to co jsem psal vyse... protoze jsem ji koupil jako nepojizdnou trisky jsou osazene spravne..
Bzuk > nejakej typ jak povolit stredovou matku bubnu rozbehovich celisti? slysel jsem ze se to musi pak jeste sundat stahovakem neslo by neco samodomo vykutit? nema nekdo obrazek stahovaku?
xxDaViDxx
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv srp 12, 2010 17:00:41

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod martin110r » pát srp 13, 2010 14:35:24

O výmene tyristoru som nevravel nič. Povedal som, že môže byť vadný impulzný pól, a uviedol som žltý kábel, aby si ho vedel v alternátore nájsť. Ale to si musíš premerať. Takto ti na 100 % nezaručím, že je naozaj vadný impulzný pól. Impulzný pól nie je len ten kábel, ale je to taká malá cievočka.

"Jednotkový" bubon si pridržíš reťazovým kľúčom. Ale nad výrobou sťahováku by som nešpekuloval. Stojí to cca 100 - 150 Kč a o moc lacnejšie ti to nevyrobí nikto.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod xxDaViDxx » pát srp 13, 2010 22:09:59

Ja myslel ze but to funguje nebo ne a nic mezitim neni? a kdys to hazi jiskru? mno uvidim dam na tvou radu a premerim to vsechno kazdopadne diky moc za rady :wink: co se tyce stahovaku neni ho kde pobliz koupit nemam zadnou prodejnu na motorky a vse mam but z burz nebo si udelam sam... jsem zastance toho ze koupit pripravek je posledni moznost... vytlacovak cepu ruzne aretace, mezilamely az po pitomi valecek do brzdy si vyrobim sam takze nepotrebuji to nekomu davat sfusovat a jedoduse bych si to doma splacal za par korun (cena elektriky) proto se ptam aspon jak to vypada jinak objedavat z internetu a platit 100 na vic cily stahovak o jednom sroubu a maticky me vijde na 200 pouziju ho 1 tak to fakt asi ne to radsi babetce dopreju lepsi olej nebo ji neco koupim a ucel aspon budu vydat denne a ne koukat na stahovak kterej si uzije 1 pouziti... proste posledni moznost
xxDaViDxx
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv srp 12, 2010 17:00:41

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod martin110r » pát srp 13, 2010 22:23:31

Za prvé, čo sa týka iskry. To sa mýliš, pokiaľ tvrdíš, že sviečku buď hádže, alebo nehádže a nič medzitým neni. Je medzitým ešte jeden faktor. Iskru hádže pri vymontovanej sviečke (atmosferický tlak, teplota okolia cca 25°C). Po vložení do valca, keď ju vystavíš vysokému tlaku a teplote jednoducho isku nehodí.

Druhá vec je, máš sladké predstavy, pokiaľ tvrdíš, že taký sťahovák ti bude treba len raz. Ešte sa ho v rukách naobraciaš, neboj nič.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod xxDaViDxx » pát srp 13, 2010 23:10:33

Psal jsem vyse ze jsem zkousel jestly hazi teplej motor jiskru cily: po zahraty jsem vysrouboval svicku a zkousel (SVICKA BYLA VARICI!!! OSTATNE JAK BYVA PRI TEPLEM MOTORU) ze nehazi pod vysokym tlakem je ciste vada svicky nic vic taky jsem psal ze jsem vyzkousel HROMADU jinych svicek a myslim... ze z 30 svicek by nejaka dobra byla... co se tyce toho stahovaku kdys neco delam tak poradne... takze stahovak by byl pouzit jen 1 nejsem z tech co neco udelaj a pak to hned zase delaj znova protoze zapomely vymenit treba gufero a tak... babettku chci sprovoznit a pak to bude jen takovi vyletni priblizovadlo zadnej zavodni motor ( 5 jizd motor z ramu rozborka sborka..) mno uvidim treba ho nakonec koupim
xxDaViDxx
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv srp 12, 2010 17:00:41

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod Bzuk » sob srp 14, 2010 11:53:00

Kód: Vybrat vše
http://www.motokramek.cz/babeta-dily-stahovak-bubnu/


Tady je odkaz na stahovák jak má vypadat je to skoro to samý jako na kolo když chceš sundat šlapky akorát má jiný průměr já sem to třeba poprvé stahoval trojcípým stahovákem.
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod martin110r » sob srp 14, 2010 18:19:41

Tak ono záleží, na ako dlho chceš Babettu mať. Pokiaľ si z tých sezónnych, ktorí Babettu kúpia, pojazdia jednu sezónu a predajú ju, tak ti sťahovák netreba. Ale pokiaľ počítaš s Babetou do budúcnosti, tak ten sťahovák ti bude treba viackrát, to neovplyvníš či sa staráš príkladne, alebo nie. Ja som sa k svojej Babette tiež nesprával ako prasa, tiež som s ňou nerobil skoky v poliach, tiež som lial kvalitný olej a podobne. A raz som potreboval vymeniť guferá, raz čeľuste no a nakoniec sa mi aj tak zničilo ložisko v motore, že som ho musel generálkovať, teda poliť a bez sundanej spojky by som ho nerozpolil do tej miery, aby som mohol vymeniť všetky ložiská. Za posledný rok som sťahovák niekoľkokrát použil. Nejednalo sa vždy o opravu, ale sem tam ma zaujíma v akom stave mám obloženia. Keď už sa tak príkladne a pedantne o Babettu staráš, tak tiež by si si mohol z času na čas skontrolovať. Veľa je takých čo si obloženie predbežne nekontrolujú a potom sa divia, že im čeluste zaberajú kov na kov a po obložení ani prachu.

Inak čo sa týka elektriky, už si ju meral?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod xxDaViDxx » sob srp 14, 2010 22:16:39

Tak ja mam 14 motorek takze babca spis do zbyrky a ne na prodej :wink: co se tyka tveho opravovani tak se me zda jako nesmysl jen tak cvicne rozhodit motor jestly se tam neco nedeje ... vem si ze mas auto s kterim jisto jiste jezdis vice a casteji jak s babettu taky sundavas cvicne palici, kontrolujes remeny, rozhodis kliku koukas jestly nejsou opotrebovane saly, meris oblozeni spojky :?: :lol: promin ale toto sem i zda fakt zbytecne :wink: co se tyka spojky tak driv nez ti zabira kov na kov tak but prestane radit nebo brutalne klouzat jinak co se elektriky tyce zejtra jdu merit protoze svuj multimetr mam rozbitej tak jsem se spolehal na kamose ze mi ho dnes priveze ... bohuzel marne takze zitra ... zitra zmerim a pak sem na forum jeste napisu jak jsem dopadl:) takze kdybych te mohl poprosit dal sleduj tuto diskuzi kdybych potreboval jeste poradit
xxDaViDxx
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv srp 12, 2010 17:00:41

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod xxDaViDxx » pon srp 16, 2010 16:34:12

tak elektrika je promerena a dobra
xxDaViDxx
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv srp 12, 2010 17:00:41

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod martin110r » pon srp 16, 2010 16:40:56

No tak keď vravíš, že je elektrika dobrá, nedbám. Kukni si hladinu v karburátore
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Za tepla nejde nastartovat!!!

Příspěvekod xxDaViDxx » pon srp 16, 2010 23:30:02

ta je dobra... karbec je nastavenej spravne (hladina,vzduch,2zares na jehle) fakt nevim je to nejaky zaklety :roll:
xxDaViDxx
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv srp 12, 2010 17:00:41

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků