Sviečka NGK B5HS

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Sviečka NGK B5HS

Příspěvekod martin110r » pon srp 23, 2010 14:33:24

Prešiel som zo značky BRISK na NGK. V obchode mi poradili do Babetty B5HS, tak som ju zobral. Len rozmýšlam, či to nebude na Babettu moc teplá sviečka? Máte niekto skúsenosť?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sviečka NGK B5HS

Příspěvekod Angelo » úte srp 24, 2010 13:48:01

Jo, taky jsem zkoušel NGK, měl jsem myslim BR7HS(vim že byla totožná s NR17C). Poznatky jsou že to ztratilo spodek a blbě se to dostávalo do otáček, vy vysokejch to jelo normálně, asi po týdnu laborovaní proč mi to nejede jsem vrátil zpátky N17C a jela jako drak, rozdíl byl ohromnej. Podle mě jak je větší díra okolo toho izolátoru ve svíčce, tak tam uniká komprese a nemá to spodek. Ještě chci zkusit Bosch W8AC ale nikde jí nemůžu sehnat, tak snad se mi to někdy povede. Jestli seženeš tu Boschku, tak bude asi lepší než NGK.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Sviečka NGK B5HS

Příspěvekod butan » stř zář 08, 2010 15:54:52

martin110r píše: Len rozmýšlam, či to nebude na Babettu moc teplá sviečka? Máte niekto skúsenosť?

No asi je to 19 podle značení Brisku. Na zimu asi bude dobrá, ale nedávno jsi tu psal o detonacích nafty, to by mohlo být teplou svíčkou.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Sviečka NGK B5HS

Příspěvekod martin110r » stř zář 08, 2010 17:28:11

To ešte niekoho napadlo oprášiť túto tému? No keď už si začal tak ok, chytím sa aj ja. Ako som si neskôr zistil, tak naozaj je to sviečka na úrovni BRISK N19C. Pojazdil som na nej. Neodporúčam. Nemyslím tým značku (značka je sama o sebe dobrá), myslím tým tepelnú hodnotu. Aj keď som jazdil len na benzín s olejom motor detonoval. Tá sviečka je dosť teplá. Zvlášť keď idem z kopca robím to, že motor primažem. Vypnem zapaľovanie a pridám plyn. Je to akési "brzdenie motorom" pričom ide do motora dostatok paliva. Keby zapaľovanie bežalo tak by som motor pri pridanom plyne z kopca pretočil. Zároveň sa tým motor chladí, keďže palivo nezhorí (nevyrobí teplo), ale teplo z valca prijme aby sa ohrialo (tým pádom odoberie teplo valcu). Čítal som tu plno názorov. Niekto to schvaľuje, niekto zatracuje. No nech si každý vraví čo chce. Kto to neskúsil, toho názory na túto metódu ma netrápia :lol: . Jazdím takto furt, od minulého roku 4000 km, zapaľovanie som neodpálil nikdy a výfuk mám špinavý na normálnej úrovni ako každý iný. Ale k veci. Stalo sa mi, že som šiel dlho do kopca a preto som na vrchole stúpania vypol zapaľovanie. Akonáhle som pridal plyn, bolo počuť, ako motor 2-3krát strelil, ako sa chytilo palivo od horúcej sviečky. Zatiaľ som tam núdzovo hodil starú Brisk N17C, pri ktorej motor nikdy nedetonoval, no pri nafte detonuje tak či tak. No už som sa vykašlal na detonáciu motora. Je tam olej, benzín a nafta, tak to beriem ako normálny fakt, že to bude detonovať. Neni to palivo na ktoré je motor stavaný.

Ale už miešam dohromady niekoľko problémov. Podstatné je, že sviečka NGK B5HS je rovnako nevhodná ako Brisk N19C. Takže pre Babettu buď Brisk N17C, alebo NGK B7HS. Samozrejme kúpim NGK.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Sviečka NGK B5HS

Příspěvekod butan » stř zář 08, 2010 20:52:29

Martine děláš ještě v tom autoservisu?
Napadlo mně, použít nefunkční plynové vzpěry, jako svépomocný tlumič k Babettě. Ty máš asi na své babče tlumič olejový, ale plno kluků včetně mně jezdí na staré teleskopy bez tlumiče, tohle by mohla být užitečná úprava.
Lubor
Představa je vyvrtat u dna vzpěry dirku se závitem na M3 šroubek, naplnit olejem a zašroubovat.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Sviečka NGK B5HS

Příspěvekod martin110r » stř zář 08, 2010 22:11:39

No síce to tak nevypadá, ale ani ja nemám na Babette tlmiče. Tie vzadu nie sú síce sériové, tie sú montované dodatočne a sú oproti sériovým malinko tvrdšie. Nie sú ani nastaviteľné. Jedného času som sa síce pohrával s myšlienkou použiť tlmiče z fichtla (alebo mustanga). Pasujú na Babettu bez úprav. No neskôr som to pustil z hlavy práve z toho dôvodu, že radi tečú. S obyčajnými pružinami to síce nie je taká frajerina, ale zase tá bezúdržbovka a funkčnosť sa mi páči viac.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků