Stránka 1 z 1

Sviečka NGK B5HS

PříspěvekNapsal: pon srp 23, 2010 14:33:24
od martin110r
Prešiel som zo značky BRISK na NGK. V obchode mi poradili do Babetty B5HS, tak som ju zobral. Len rozmýšlam, či to nebude na Babettu moc teplá sviečka? Máte niekto skúsenosť?

Re: Sviečka NGK B5HS

PříspěvekNapsal: úte srp 24, 2010 13:48:01
od Angelo
Jo, taky jsem zkoušel NGK, měl jsem myslim BR7HS(vim že byla totožná s NR17C). Poznatky jsou že to ztratilo spodek a blbě se to dostávalo do otáček, vy vysokejch to jelo normálně, asi po týdnu laborovaní proč mi to nejede jsem vrátil zpátky N17C a jela jako drak, rozdíl byl ohromnej. Podle mě jak je větší díra okolo toho izolátoru ve svíčce, tak tam uniká komprese a nemá to spodek. Ještě chci zkusit Bosch W8AC ale nikde jí nemůžu sehnat, tak snad se mi to někdy povede. Jestli seženeš tu Boschku, tak bude asi lepší než NGK.

Re: Sviečka NGK B5HS

PříspěvekNapsal: stř zář 08, 2010 15:54:52
od butan
martin110r píše: Len rozmýšlam, či to nebude na Babettu moc teplá sviečka? Máte niekto skúsenosť?

No asi je to 19 podle značení Brisku. Na zimu asi bude dobrá, ale nedávno jsi tu psal o detonacích nafty, to by mohlo být teplou svíčkou.
Lubor

Re: Sviečka NGK B5HS

PříspěvekNapsal: stř zář 08, 2010 17:28:11
od martin110r
To ešte niekoho napadlo oprášiť túto tému? No keď už si začal tak ok, chytím sa aj ja. Ako som si neskôr zistil, tak naozaj je to sviečka na úrovni BRISK N19C. Pojazdil som na nej. Neodporúčam. Nemyslím tým značku (značka je sama o sebe dobrá), myslím tým tepelnú hodnotu. Aj keď som jazdil len na benzín s olejom motor detonoval. Tá sviečka je dosť teplá. Zvlášť keď idem z kopca robím to, že motor primažem. Vypnem zapaľovanie a pridám plyn. Je to akési "brzdenie motorom" pričom ide do motora dostatok paliva. Keby zapaľovanie bežalo tak by som motor pri pridanom plyne z kopca pretočil. Zároveň sa tým motor chladí, keďže palivo nezhorí (nevyrobí teplo), ale teplo z valca prijme aby sa ohrialo (tým pádom odoberie teplo valcu). Čítal som tu plno názorov. Niekto to schvaľuje, niekto zatracuje. No nech si každý vraví čo chce. Kto to neskúsil, toho názory na túto metódu ma netrápia :lol: . Jazdím takto furt, od minulého roku 4000 km, zapaľovanie som neodpálil nikdy a výfuk mám špinavý na normálnej úrovni ako každý iný. Ale k veci. Stalo sa mi, že som šiel dlho do kopca a preto som na vrchole stúpania vypol zapaľovanie. Akonáhle som pridal plyn, bolo počuť, ako motor 2-3krát strelil, ako sa chytilo palivo od horúcej sviečky. Zatiaľ som tam núdzovo hodil starú Brisk N17C, pri ktorej motor nikdy nedetonoval, no pri nafte detonuje tak či tak. No už som sa vykašlal na detonáciu motora. Je tam olej, benzín a nafta, tak to beriem ako normálny fakt, že to bude detonovať. Neni to palivo na ktoré je motor stavaný.

Ale už miešam dohromady niekoľko problémov. Podstatné je, že sviečka NGK B5HS je rovnako nevhodná ako Brisk N19C. Takže pre Babettu buď Brisk N17C, alebo NGK B7HS. Samozrejme kúpim NGK.

Re: Sviečka NGK B5HS

PříspěvekNapsal: stř zář 08, 2010 20:52:29
od butan
Martine děláš ještě v tom autoservisu?
Napadlo mně, použít nefunkční plynové vzpěry, jako svépomocný tlumič k Babettě. Ty máš asi na své babče tlumič olejový, ale plno kluků včetně mně jezdí na staré teleskopy bez tlumiče, tohle by mohla být užitečná úprava.
Lubor
Představa je vyvrtat u dna vzpěry dirku se závitem na M3 šroubek, naplnit olejem a zašroubovat.

Re: Sviečka NGK B5HS

PříspěvekNapsal: stř zář 08, 2010 22:11:39
od martin110r
No síce to tak nevypadá, ale ani ja nemám na Babette tlmiče. Tie vzadu nie sú síce sériové, tie sú montované dodatočne a sú oproti sériovým malinko tvrdšie. Nie sú ani nastaviteľné. Jedného času som sa síce pohrával s myšlienkou použiť tlmiče z fichtla (alebo mustanga). Pasujú na Babettu bez úprav. No neskôr som to pustil z hlavy práve z toho dôvodu, že radi tečú. S obyčajnými pružinami to síce nie je taká frajerina, ale zase tá bezúdržbovka a funkčnosť sa mi páči viac.