Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

Příspěvekod kompressor33 » úte úno 08, 2011 14:26:12

Ahoj Duro. Ložisko, ktoré odišlo, bolo na ramene kľuky a malo označenie NJ 203 C3 (je valčekové), ktoré má asi dvakrát vyššiu dynamickú únosnosť ako pôvodné ložisko 6203 C3 (je guličkové). Teda neodišlo ložisko na kľukovom čape. Na ojnici sa čapu prechádzajúcemu piestom hovorí piestny čap a čapu spájajúcemu ramenamá kľuky sa hovorí kľukový čap. Chcel som len poukázať, že kľukový mechanizmus je v Babette veľmi únosný a naozaj veľa vydrží.
Motory Babetta sa okolo roku 1995 používali na preteky v rôznych prototypoch motocyklov na majstrovstvách SR a ČR v triede Automatic 50. Najviac, čo som videl točiť, bolo v preteku 14 800 rpm a priemerne 12 000 - 12 500 rpm. Používali sa oleje ako Castrol A 747 alebo ELF LUB HTX 976 v pomere 1:30.
Ale to boli extrémne úpravy so špeciálnymi vložkami, klapkami, ladenými výfukmi atď. Bláznivé časy :-)

Butan: v hornom oku ojnice na piestnom čape boli voľne ložené ihličky, lebo nie sú v plnej rotácii pod záťažou a nedochádza tým pádom k ich prehrievaniu. Ide tam o malý úhlový výkyv ojnice. Pri kľukovom čape sa používa klietka preto, aby znížila dotykové plochy na trenie a viedla ihličky. Myslím, že voľné ihličky na kľukovom čape by nemuseli byť tým správnym riešením.
kompressor33
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv úno 03, 2011 15:46:14

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

Příspěvekod Duro » úte úno 08, 2011 17:50:08

Kompressor33, dakujem Ti za odpoved!

Mam este jednu otazku - zaujima ma kvalita sucasnych predavanych ojnic /pre repas klukovky/. Prosim, vedel by si odporucit vyrobcu alebo predajcu, od ktoreho sa da ziskat tento diel kvalitny?
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

Příspěvekod Fajn-Tom » úte úno 08, 2011 19:13:46

To by mě taky zajímalo, protože po rozpulení mej 207 jsem jistil, že ojnice je lehce ohnutá, jde to vidět už při pohledu na ní, ale babetta mi na ní jezdila :lol: :lol: a otáčky přes 8000 nebyli pro ní neznámé :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

Příspěvekod Angelo » úte úno 08, 2011 21:12:58

No já jsem ojnici sice nikdy neměnil, ale dobré ohlasy jsem slyšel na ojnici C.K.R. http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_1822.html
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

Příspěvekod kompressor33 » stř úno 09, 2011 12:37:52

Môj názor je, že veľmi dobré ojničné sady predáva Moped Slovakia z Kolárova.
Tie by som odporučil.
kompressor33
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv úno 03, 2011 15:46:14

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

Příspěvekod san3596 » pon kvě 25, 2015 14:21:32

Borci co může způsobit když budu jezdit na natural 98 ? (vlastní zkušenost jede líp) když budu trochu víc mísit olej ?
Nikdy není na nic pozdě i když se to může zdát.
Uživatelský avatar
san3596
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 317
Registrován: úte srp 12, 2014 1:10:09
Bydliště: Přerov

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

Příspěvekod ronin10 » pon kvě 25, 2015 21:33:59

myslím že to může způsobit katastrofu tj pořádný vír v peněžence,ale na jizdu snad ani nic je tam o neco malo ethanolu nez v n95 - a taky zalezi kde ho beres u nas stoji za prt a v chorvatsku ti to urve ruky od zad. :wink:
Uživatelský avatar
ronin10
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 434
Registrován: pon bře 31, 2014 0:21:51
Bydliště: Prostějov

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

Příspěvekod alexandr-t » úte kvě 26, 2015 19:31:29

Do neupravenýho motoru nemá cenu dávat 98kotanové benzín, stejně tak jako stooktan. Oktoanový číslo udává odolnost paliva vůči detonacím, ne výhřevnost. To znamená, že výšší oktanový číslo využiješ jen s větší kompresí :!:
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků