Ahoj Duro. Ložisko, ktoré odišlo, bolo na ramene kľuky a malo označenie NJ 203 C3 (je valčekové), ktoré má asi dvakrát vyššiu dynamickú únosnosť ako pôvodné ložisko 6203 C3 (je guličkové). Teda neodišlo ložisko na kľukovom čape. Na ojnici sa čapu prechádzajúcemu piestom hovorí piestny čap a čapu spájajúcemu ramenamá kľuky sa hovorí kľukový čap. Chcel som len poukázať, že kľukový mechanizmus je v Babette veľmi únosný a naozaj veľa vydrží.
Motory Babetta sa okolo roku 1995 používali na preteky v rôznych prototypoch motocyklov na majstrovstvách SR a ČR v triede Automatic 50. Najviac, čo som videl točiť, bolo v preteku 14 800 rpm a priemerne 12 000 - 12 500 rpm. Používali sa oleje ako Castrol A 747 alebo ELF LUB HTX 976 v pomere 1:30.
Ale to boli extrémne úpravy so špeciálnymi vložkami, klapkami, ladenými výfukmi atď. Bláznivé časy
Butan: v hornom oku ojnice na piestnom čape boli voľne ložené ihličky, lebo nie sú v plnej rotácii pod záťažou a nedochádza tým pádom k ich prehrievaniu. Ide tam o malý úhlový výkyv ojnice. Pri kľukovom čape sa používa klietka preto, aby znížila dotykové plochy na trenie a viedla ihličky. Myslím, že voľné ihličky na kľukovom čape by nemuseli byť tým správnym riešením.