Stránka 2 z 2

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

PříspěvekNapsal: úte úno 08, 2011 14:26:12
od kompressor33
Ahoj Duro. Ložisko, ktoré odišlo, bolo na ramene kľuky a malo označenie NJ 203 C3 (je valčekové), ktoré má asi dvakrát vyššiu dynamickú únosnosť ako pôvodné ložisko 6203 C3 (je guličkové). Teda neodišlo ložisko na kľukovom čape. Na ojnici sa čapu prechádzajúcemu piestom hovorí piestny čap a čapu spájajúcemu ramenamá kľuky sa hovorí kľukový čap. Chcel som len poukázať, že kľukový mechanizmus je v Babette veľmi únosný a naozaj veľa vydrží.
Motory Babetta sa okolo roku 1995 používali na preteky v rôznych prototypoch motocyklov na majstrovstvách SR a ČR v triede Automatic 50. Najviac, čo som videl točiť, bolo v preteku 14 800 rpm a priemerne 12 000 - 12 500 rpm. Používali sa oleje ako Castrol A 747 alebo ELF LUB HTX 976 v pomere 1:30.
Ale to boli extrémne úpravy so špeciálnymi vložkami, klapkami, ladenými výfukmi atď. Bláznivé časy :-)

Butan: v hornom oku ojnice na piestnom čape boli voľne ložené ihličky, lebo nie sú v plnej rotácii pod záťažou a nedochádza tým pádom k ich prehrievaniu. Ide tam o malý úhlový výkyv ojnice. Pri kľukovom čape sa používa klietka preto, aby znížila dotykové plochy na trenie a viedla ihličky. Myslím, že voľné ihličky na kľukovom čape by nemuseli byť tým správnym riešením.

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

PříspěvekNapsal: úte úno 08, 2011 17:50:08
od Duro
Kompressor33, dakujem Ti za odpoved!

Mam este jednu otazku - zaujima ma kvalita sucasnych predavanych ojnic /pre repas klukovky/. Prosim, vedel by si odporucit vyrobcu alebo predajcu, od ktoreho sa da ziskat tento diel kvalitny?

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

PříspěvekNapsal: úte úno 08, 2011 19:13:46
od Fajn-Tom
To by mě taky zajímalo, protože po rozpulení mej 207 jsem jistil, že ojnice je lehce ohnutá, jde to vidět už při pohledu na ní, ale babetta mi na ní jezdila :lol: :lol: a otáčky přes 8000 nebyli pro ní neznámé :lol:

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

PříspěvekNapsal: úte úno 08, 2011 21:12:58
od Angelo
No já jsem ojnici sice nikdy neměnil, ale dobré ohlasy jsem slyšel na ojnici C.K.R. http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_1822.html

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

PříspěvekNapsal: stř úno 09, 2011 12:37:52
od kompressor33
Môj názor je, že veľmi dobré ojničné sady predáva Moped Slovakia z Kolárova.
Tie by som odporučil.

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

PříspěvekNapsal: pon kvě 25, 2015 14:21:32
od san3596
Borci co může způsobit když budu jezdit na natural 98 ? (vlastní zkušenost jede líp) když budu trochu víc mísit olej ?

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

PříspěvekNapsal: pon kvě 25, 2015 21:33:59
od ronin10
myslím že to může způsobit katastrofu tj pořádný vír v peněžence,ale na jizdu snad ani nic je tam o neco malo ethanolu nez v n95 - a taky zalezi kde ho beres u nas stoji za prt a v chorvatsku ti to urve ruky od zad. :wink:

Re: Otacky motora v roznych rezimoch jazdy

PříspěvekNapsal: úte kvě 26, 2015 19:31:29
od alexandr-t
Do neupravenýho motoru nemá cenu dávat 98kotanové benzín, stejně tak jako stooktan. Oktoanový číslo udává odolnost paliva vůči detonacím, ne výhřevnost. To znamená, že výšší oktanový číslo využiješ jen s větší kompresí :!: