Čo sa týka piestneho čapu - starý piest ako aj piestny čap bývajú dosť opotrebované a dostaneš ho von bez sebemenších problémov. Čo sa týka montáže nového piestneho čapu, na to používam jediný prípravok a ním je starý piestny čap. Funguje v podstate ako zavádzací. Postup je zhruba nasledovný: Prázdne ojničné oko namažem vazelínou. Z jednej strany si dám čelný krúžok a začnem lepiť ihličky. Čelný krúžok tam dávam preto, aby som si ihličky nechtiac nevytlačil druhou stranou von. Keď mám ihličky zostavené tak dám druhý čelný krúžok a nasadím piest do ktorého vložím starý piestny čap. Keďže je obehaný, tak ho tam vložím s malou silou, tým pádom mám v rukách cit a nevyklepem si ihličky z ložiska. Snažil som sa dávať priamo nový piestny čap, ale práve kvôli tomu že išiel ťažšie a nemal som v rukách cit tak som si vyklepal ihličky z ložiska. No a keď som piest nahrial išiel síce čap ľahko, ale zase piest bol horúci a zase som nemal cit v rukách
. Proste použitie starého piestneho čapu ako zavádzacieho sa mi osvedčilo najviac. Pokiaľ máš v pieste čap už ti ihličky nevypadnú.Následne začnem do piesta tlačiť nový piestny čap, ktorým zároveň vytláčam z piesta ten starý. Novší ide trošku ťažšie, ale to ti už môže byť jedno. Ložisko sa ti nerozsype, keďže ho stále drží pohromade starý piestny čap, poprípade časť nového. Keď máš v pieste nový čap, tak ďalší postup už asi poznáš. Nahodiť poistky a dovidenia.
Čo sa týka zabrusovania kanálov vo valci -
v žiadnom prípade!!! Keď už chceš zabrusovať, odporúčam zraziť hrany nových piestnych krúžkov. Ľahšie prechádzajú cez kanály, takže krúžky nie sú tak namáhané. Najlepšie je zraziť hrany brúsnym kameňom. Zase netreba no prehnať. Stačí cez jedno miesto 2-3 krát prebehnúť a pokračovať ďalej. Určite netreba 5 minút šmidlikať na jednom mieste
.