Všetko ohladom výbrusu válca ?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod RofliXuS » ned říj 17, 2010 16:29:56

Ahojte :) Túto zimu by som chcel dať na svojej babettke prvýkrat valec na výbrus... chcel by som sa spýtať čo sa vlastne pri tomto '' výbruse '' aké sa na to používaju nástroje , a ako sa to rozlišuje :) lebo myslím že je viac možnosti výbrusu válca :) ďakujem ... :)
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod Tommy » ned říj 17, 2010 16:42:15

Taky se nato chystám přes zimu mě to bude dělat firma uz to mam domluvený :wink:
Babetta 210 Babetta 207 Babetta 210 Grand lux
Video http://www.youtube.com/watch?v=XM6Vs3FrcOY
Uživatelský avatar
Tommy
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 502
Registrován: pát čer 25, 2010 8:55:53
Bydliště: Kunštát-Sychotín 54

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod laacco » ned říj 17, 2010 16:42:42

no ja mam teras po vibruse asi tak tyzden a ten chlapik co robil vibrus mi vravel ze je mozne spravit od 1 az do 8 vibrusov ja som si dal 1jednotku a prave to zabehavam
neviete kolko to mam zabehavat mislim kolko kilometrov dakujem
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod RofliXuS » ned říj 17, 2010 16:44:52

Fúha... tak uvidíme... mohol by sa ktomu vyjadriť Starec alebo Martin110r verím že oni su v tomto odborníci a dobre mi poradia :)
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod laacco » ned říj 17, 2010 16:47:26

no to hej to si mislim aj ja na viadrenie su fakt dobry mne to navrhli v servise ze treba dat vibrus tak som to aj dal urobyt
Uživatelský avatar
laacco
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 279
Registrován: sob zář 11, 2010 10:49:45

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod martin110r » ned říj 17, 2010 19:25:39

Nuž ku výbrusu ti toho moc nepoviem. Neštudoval som strojárinu, ale elektrotechniku. Robí sa to tak, že sa valec honuje honovacími kameňmi. Viac ti k tomu nepoviem, keďže sám neviem. Konieckoncov, ako bežnému užívateľovi ti to môže byť takpovediac jedno. Od toho sú firmy, ktoré robia výbrusy. Podstatné je, že oni vedia technologický postup. Dôležitejší je pre teba priebeh zábehu. Skopírujem ti jeden príspevok, čo som sem dávnejšie napísal.

"Zábeh
Podľa popisu v poslednom príspevku si ten zábeh naozaj zmrvil. Prvých 300 km a už aj kopce, to sa na Babette nerobí. Až si zgenerálkuješ motor, tak po zložení namiešaj zmes 1:25, naštartuj a nechaj ho aspoň hodinku len tak bežať na voľnobehu. Stráž si teplotu motora. Ja som tam dal ventilátor a viacej som sa nestaral. Nechal som motor pre istotu bežať dve hodiny na voľnobehu.

Potom začni opatrne jazdiť. Žiadne kopce. Prvých 100 km je motor strašne citlivý, takže jazdiť iba večer, alebo skoro ráno, keď je ešte zima, a hlavne po rovinke. Rýchlosť záleží na prevode. Ja mám prevod 14/51, a jazdil som do 30 km/h. Hlavne pozor na jazdu s vetrom v chrbte. A počúvaj motor. Keď je prehriaty tak začne byť "tupý", horšie ide do otáčok a keď ho prehreješ ešte viac, tak začne kovovo klepať, a ak ani vtedy nezastavíš tak sa motor hryzne a zablokuje ti zadné koleso. Potom musíš sundávať valec a zadreté miesto prebrúsiť pilníkom. Aspoň prvých 400 km sa vyhýbaj kopcom.

Po 400 km môžeš prejsť na zmes 1:33 (ja som prešiel na 1:40 a tiež sa nič nestalo, len som musel jazdiť ešte opatrnejšie) a pokračuj opäť v opatrnom jazdení. Motor síce má pár km za sebou, no má menej oleja tak bacha aby si to neprehnal. Už môžeš skúsiť aj menšie kopce, ale zase nie že sa s Babettou budeš šplhať na Ještěd . Ešte stále sa vyhýbaj 12 % stúpaniu. Rýchlosť môžeš malinko zvýšiť. Ja som po 400 km jazdil do 35 km/h.

Po 600 km je motor prakticky z najhoršieho von, ale na plný výkon má ešte čas. Maximálku môžeš zvýšiť na 40 km/h. Úplne zabehnutý je zhruba po 1 200 km. Potom už možeš Babettu využívať normálne.

Ešte by som podotkol k tým zábehovým rýchlostiam. Ja som ich udával podľa svojho prevodu. Vpredu mám 14 zubové koliesko, vzadu 51 zubovú rozetu. Ak máš vpredu 13 zubové koliesko, odpočítaj si z každej rýchlosti cca 5 km/h."
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod RofliXuS » ned říj 17, 2010 19:29:23

Okej takže zábeh bude oriešok pre babettku :) no uvidíme :) a ako je to stymi číslami výbrusu ? a na výbrus sa nesie len valec alebo ako ?
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod martin110r » ned říj 17, 2010 19:51:34

Čo sa týka čísiel výbrusov, tie nájdeš v dielenskej príručke. Ale inak jednotlivé výbrusy znamenajú 0,25 mm naviac čo sa týka priemeru. Rozmery piesta sú nasledovné:
0. výbrus (NORMÁL) = 39,00 mm
1. výbrus = 39,25 mm
2. výbrus = 39,50 mm
...atď...

Odporúčam doniesť aj piest. Každý piest je vyrobený v určitej tolerancii (A, B, C). Každá tá tolerancia má ešte o niečo málo iný priemer, než ten, čo uvádzam vyššie. Čo som uvádzal vyššie, to je v podstate menovitý priemer. Ten je iný, než priemer konkrétneho piesta. Takže na výbrus aj s piestom. Technik si zmeria konkrétny piest a podľa toho vybrúsi valec.

Poznámka: Ak by si náhodou nevedel, čo je menovitý priemer. To máš podobné, ako v zásuvke. Menovité napätie je 230 V. No je tam tolerancia (myslím 8%) takže môžeš namerať napríklad 236 V, 242 V a podobne. Ale v praxi sa uvádza menovitý údaj.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod RofliXuS » ned říj 17, 2010 20:10:55

Jasne pochopil som :) takysto študujem elektrotechniku :) dakujem za info :) a chcel som sa ešte spýtať o kolko sa asi zvýši maximalna rýchlosť po nahodení prevodu 14/35 ? teraz mám 14/51 ... viem že sa zníži ťah ale nakolko nie som macher na kopce tak chcem rýchlosť vymačkať :) aj koleno budem skracovať tak snáď to bude o čosi rýchlejšie :)
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod martin110r » ned říj 17, 2010 20:16:26

Neviem. Tiež mám 14/51. Povráva sa že cca 65-70 km/h.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod RofliXuS » ned říj 17, 2010 20:24:33

:P no počkaj tak to potom nemusim ani riešiť ten výbrus zatial... lebo vraveli mi že mam válec aj piest v dobrom stave a že výbrus by som mal robiť až to pridriem... tak uvidím ... cez zimu to skúsim... a musím kvôli tomu skracovať reťaz alebo stačí dať z 207čky reťaz ?
Uživatelský avatar
RofliXuS
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 08, 2010 16:57:06
Bydliště: Slovensko - Pezinok

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod Angelo » sob led 15, 2011 15:34:24

Zdravim, na jaře budu posílat válec na výbrus, tak bych se chtěl zeptat na pár nejastností, píst bude samozřejmě z Almetu a firmu na vybroušení válce jsem hledal pečlivě.
1)pístní čep – nikdy jsem ho nevyndaval a neměnil, proto se chci zeptat, jestli je nutný použít pro zalisování do pístu zaváděcí čep a středící trubku? Budu ho nejspíš vyndavat a lisovat do pístu tímto přípravkem: http://www.jawa-50.cz/clanek/navod-nara ... -cepu.html
2)Je nutné sražení hran kanálů ve válci?
Mockrát děkuji za všechny odpovědi! Hodně by jste mi pomohli.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod martin110r » ned led 16, 2011 21:14:11

Čo sa týka piestneho čapu - starý piest ako aj piestny čap bývajú dosť opotrebované a dostaneš ho von bez sebemenších problémov. Čo sa týka montáže nového piestneho čapu, na to používam jediný prípravok a ním je starý piestny čap. Funguje v podstate ako zavádzací. Postup je zhruba nasledovný: Prázdne ojničné oko namažem vazelínou. Z jednej strany si dám čelný krúžok a začnem lepiť ihličky. Čelný krúžok tam dávam preto, aby som si ihličky nechtiac nevytlačil druhou stranou von. Keď mám ihličky zostavené tak dám druhý čelný krúžok a nasadím piest do ktorého vložím starý piestny čap. Keďže je obehaný, tak ho tam vložím s malou silou, tým pádom mám v rukách cit a nevyklepem si ihličky z ložiska. Snažil som sa dávať priamo nový piestny čap, ale práve kvôli tomu že išiel ťažšie a nemal som v rukách cit tak som si vyklepal ihličky z ložiska. No a keď som piest nahrial išiel síce čap ľahko, ale zase piest bol horúci a zase som nemal cit v rukách :lol: . Proste použitie starého piestneho čapu ako zavádzacieho sa mi osvedčilo najviac. Pokiaľ máš v pieste čap už ti ihličky nevypadnú.Následne začnem do piesta tlačiť nový piestny čap, ktorým zároveň vytláčam z piesta ten starý. Novší ide trošku ťažšie, ale to ti už môže byť jedno. Ložisko sa ti nerozsype, keďže ho stále drží pohromade starý piestny čap, poprípade časť nového. Keď máš v pieste nový čap, tak ďalší postup už asi poznáš. Nahodiť poistky a dovidenia.

Čo sa týka zabrusovania kanálov vo valci - v žiadnom prípade!!! Keď už chceš zabrusovať, odporúčam zraziť hrany nových piestnych krúžkov. Ľahšie prechádzajú cez kanály, takže krúžky nie sú tak namáhané. Najlepšie je zraziť hrany brúsnym kameňom. Zase netreba no prehnať. Stačí cez jedno miesto 2-3 krát prebehnúť a pokračovať ďalej. Určite netreba 5 minút šmidlikať na jednom mieste :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod Angelo » ned led 16, 2011 21:26:57

Díky moc Martine za návod!! Ten nový čep dáváš zmrazit? Nebo tam jde nasunout jenom rukou za normální teploty? Díky
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Všetko ohladom výbrusu válca ?

Příspěvekod martin110r » ned led 16, 2011 21:34:17

Dával som ho na hodinku do mrazničky. Ale pri troche šikovnosti sa dá aj pri normálnej teplote. Niekedy na to používam blicky. Samozrejme dôkladne obalené handrami aby si si nezničil piest.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků