Výkres upravenýho válce 210

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod Fajn-Tom » pát lis 12, 2010 21:17:35

Toto jsem našel náhodou na netu. Myslim že by se mohlo někomu hodit
Obrázek
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod shaggy777 » pát lis 12, 2010 21:35:49

tyyyy jooo plne tomu rozumim asi tu je plno ludi ktory vedia po madarsky
shaggy777
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 20
Registrován: čtv zář 23, 2010 20:45:24

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod Fajn-Tom » pát lis 12, 2010 21:50:49

shaggy777 píše:tyyyy jooo plne tomu rozumim asi tu je plno ludi ktory vedia po madarsky

po madarsky asi ne, ale každej gramotnej rozumí tomu výkresu, což stačí
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod butan » sob lis 13, 2010 18:22:45

Zajímavý návod, ale třeba profily přepouštecích kanálů neodpovídají realitě. Tedy pokud je nakreslen výchozí stav. Viděl jsem několik motorů a všude byly symetrické, bez zkosení u výplachových kanálků. Neuměl by to někdo ze slovenských kolegů přeložit? Píší tam i něco o výfuku?
Lubor
Naposledy upravil butan dne pon úno 07, 2011 10:31:28, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod kompressor33 » pon úno 07, 2011 10:25:16

A) V skratke podstatná časť. Upravte dolnú hranu sacieho kanála z pôvodného rozmeru 59,6 mm od vrchu vložky na 61 mm. Šírka sa nemení. Upravte hornú hranu výfukového kanála z pôvodného 30,5 mm na 27,5 mm, ale s polomerom R30. Po stranách rozšírte výfukový kanál o 1 a 1 mm. Prispôsobte prechod medzi liatinovou vložkou a hliníkovým valcom. Z hlavy valca, zo všetkých plôch uberte 0,8 mm (tieto plochy sú: otvor s priemerom 51,1 mm, otvor s priemerom 39 mm a celá čelná plocha hlavy ). V tlmiči výfuku treba skrátiť koleno výfuku (nie je písané koľko, podľa skúseností od matice 60 mm). Do misiek vyberateľného labyrintu výfuku treba dorobiť po 2 ks otvorov s priemerom 8 mm. Do koncovej misky treba dorobiť 2 otvory s priemerom 6 mm. (pozn. neviem, či budú tieto otvory mať zmysel, keďže v prvej miske výfuku ostanú dva pôvodné otvory s priemerom len 7 mm !)
B) Popíšem vyrobenú úpravu, ktorá bola odskúšaná. Na valci sa upraví horná hrana výfukového kanála z 30,5 mm na 30 mm a jeho šírka zo 17,5 na 19 mm. Dolná hrana sacieho kanála sa upraví z 59,6 mm na 60,6 mm. Šírka sa nemení. Zraziť hrany kanálov 0,3 mm pod 60 stupňami. Hlavu valca upraviť na kompresný pomer 13:1. Karburátor JIKOV s priemerom 17 mm z Pioniera. Upraviť dosadaciu plochu pre koleno sania na valci. Nezávislé sanie. Urobiť na valci plynulý prechod od výfukového otvoru vo vložke na otvor s priemerom 25 mm. Výfuk: popis: prvá trubka s priemerom (písané priemery sú vnútorné priemery) 25 mm dĺžky 340 mm, prvý kužeľ s priemermi 25 a 80 mm a s dĺžkou 380 mm, valcová časť výfuku s priemerom 80 mm a s dĺžkou 80 mm, protikužeľ s priemermi 80 a 18 mm a s dĺžkou 105 mm, trubka pred tlmičom hluku s priemerom 18 mm a s dĺžkou 120mm. Otvory v tlmiči by mali byť minimálne 18 mm.
Výkon: 2,85 kW pri 5800 rpm. Max otáčky 9500 rpm. Spotreba 2,6 l/100 km.
kompressor33
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv úno 03, 2011 15:46:14

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod Fajn-Tom » sob úno 12, 2011 13:29:10

To si musím zapamatovat :wink: Mam dotaz na tu kompresi, 13:1 je docela dost.... může se pak s tím jezdit na 95benzín?? a jaký je zhruba předstih?? počítám že bude větší asi kolem 2mm.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod butan » ned úno 13, 2011 17:40:22

No to číslo je jen virtuální, skutečná komprese začíná až po uzavření výfukového kanálu, určitě to pojede na naturál.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod hugo » ned úno 13, 2011 18:50:08

...
Naposledy upravil hugo dne čtv úno 17, 2011 13:23:28, celkově upraveno 1
hugo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř úno 09, 2011 16:53:31
Bydliště: Košice

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod kompressor33 » pon úno 14, 2011 11:16:19

Motor Babetta má nastavený predstih 18,5 stupňa pred HÚ z výroby. To je dobré aj dodržať. Netreba ho zväčšovať. (pozn: skútre majú odporúčané pre zapaľovania s pevným predstihom 16 stupňov). Odporúčaný kompresný pomer 13:1 je geometrický kompresný pomer a efektívny kompresný pomer sa meria od uzavretia výfukového kanála. Pre 13:1 je objem spaľovacieho priestoru pri polohe piesta v HÚ 4,1 + 0,1 ccm. Benzín s oktánovým číslo 95 vyhovuje.
Myslel som si, že zachovanie antidetonačnej štrbiny pri úprave hlavy valca v rozsahu 0,6 až 0,7 mm je samozrejmosťou :-)
Vysvetlenie: tlmič výfuku má nasledovať za koncovou trubkou s priemerom 18 mm a s dĺžkou 120 mm. Tlmič može byť absorpčný (napr. z pretekárskeho skútra) alebo labyrintový. U obidvoch by však prietokové trubky a ich priemery nemali klesnúť pod priemer 18 mm. Ak som niečo náhodou zabudol, tak :-)
kompressor33
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv úno 03, 2011 15:46:14

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod butan » pon úno 14, 2011 12:01:17

V praxi se o zvyšování komprese pokoušet nebudu, ale pro získání přehledu by mně zajímalo:
Je běžné pro dodržení té antidetonační štěrbiny zakulatit píst, nebo se veškeré úpravy odehrávají na hlavě?
Na tom pístu by to bylo jednodušší :P
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod kompressor33 » stř úno 16, 2011 16:14:10

Ako si to predstavuješ ?
kompressor33
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv úno 03, 2011 15:46:14

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod butan » čtv úno 17, 2011 8:18:44

No tu úpravu pístu v domácích podmínkách bez soustruhu bych viděl třeba na brusce, podle šablony z tvrdého papíru. A snížení hlavy holt externě na soustruhu, o 1.6mm
Kontrola komprese nalitím oleje, kontrola štěrbiny zasunutím měděného drátku .6mm.

Ale teď si uvědomuju, že jen o trochu pracnější bude, když kulatou stopkovou bruskou líznu po obvodu hlavu, a bude to pak chodit se všemi písty. Tady už soustruh není nezbytný.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod kompressor33 » stř úno 23, 2011 14:14:01

Po prehĺbení priemeru 39,5 mm stačí od jeho okraja potiahnuť zrazenie pod uhlom 21 stupňov, lebo to je tangenta k zakriveniu čela piesta.
Samozrejme vzniknutú ostrú hranu medzi 21 st .a guľovým spalovákom zapracovať jemným rádiusom, aby sa nevytvoril zbytočný horúci bod t.j. adept na iniciáciu možných samozápalov.
kompressor33
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv úno 03, 2011 15:46:14

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod butan » sob úno 26, 2011 18:08:06

Tak jsem si pod dojmem zvyšování komrese prohlédl velký starý plakát, který je uprostřed dílenské příručky. Na tom plakátu jsou v kroužcích důležité informace, jako použitá svíčka, olej atd.
A také tam je v kroužku obrázek, že píst v horní úvrati je 1-1.5mm utopen ve válci. Co tohle znamená? Že se má pod válec nacpat tak velké těsnění? Žádný motor který jsem měl v ruce tohle nesplňuje. Nebo dřív byly placatější písty?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Výkres upravenýho válce 210

Příspěvekod PetrT30 » ned úno 27, 2011 10:29:07

A také tam je v kroužku obrázek, že píst v horní úvrati je 1-1.5mm utopen ve válci. Co tohle znamená?

Nevím co máš přesně za příručku, ale tohle vypadá na seřízení předstihu! Jen to má být 1-1,5mm před horní úvratí.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků

cron