Stránka 1 z 2
Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
pát lis 12, 2010 21:17:35
od Fajn-Tom
Toto jsem našel náhodou na netu. Myslim že by se mohlo někomu hodit

Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
pát lis 12, 2010 21:35:49
od shaggy777
tyyyy jooo plne tomu rozumim asi tu je plno ludi ktory vedia po madarsky
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
pát lis 12, 2010 21:50:49
od Fajn-Tom
shaggy777 píše:tyyyy jooo plne tomu rozumim asi tu je plno ludi ktory vedia po madarsky
po madarsky asi ne, ale každej gramotnej rozumí tomu výkresu, což stačí
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
sob lis 13, 2010 18:22:45
od butan
Zajímavý návod, ale třeba profily přepouštecích kanálů neodpovídají realitě. Tedy pokud je nakreslen výchozí stav. Viděl jsem několik motorů a všude byly symetrické, bez zkosení u výplachových kanálků. Neuměl by to někdo ze slovenských kolegů přeložit? Píší tam i něco o výfuku?
Lubor
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
pon úno 07, 2011 10:25:16
od kompressor33
A) V skratke podstatná časť. Upravte dolnú hranu sacieho kanála z pôvodného rozmeru 59,6 mm od vrchu vložky na 61 mm. Šírka sa nemení. Upravte hornú hranu výfukového kanála z pôvodného 30,5 mm na 27,5 mm, ale s polomerom R30. Po stranách rozšírte výfukový kanál o 1 a 1 mm. Prispôsobte prechod medzi liatinovou vložkou a hliníkovým valcom. Z hlavy valca, zo všetkých plôch uberte 0,8 mm (tieto plochy sú: otvor s priemerom 51,1 mm, otvor s priemerom 39 mm a celá čelná plocha hlavy ). V tlmiči výfuku treba skrátiť koleno výfuku (nie je písané koľko, podľa skúseností od matice 60 mm). Do misiek vyberateľného labyrintu výfuku treba dorobiť po 2 ks otvorov s priemerom 8 mm. Do koncovej misky treba dorobiť 2 otvory s priemerom 6 mm. (pozn. neviem, či budú tieto otvory mať zmysel, keďže v prvej miske výfuku ostanú dva pôvodné otvory s priemerom len 7 mm !)
B) Popíšem vyrobenú úpravu, ktorá bola odskúšaná. Na valci sa upraví horná hrana výfukového kanála z 30,5 mm na 30 mm a jeho šírka zo 17,5 na 19 mm. Dolná hrana sacieho kanála sa upraví z 59,6 mm na 60,6 mm. Šírka sa nemení. Zraziť hrany kanálov 0,3 mm pod 60 stupňami. Hlavu valca upraviť na kompresný pomer 13:1. Karburátor JIKOV s priemerom 17 mm z Pioniera. Upraviť dosadaciu plochu pre koleno sania na valci. Nezávislé sanie. Urobiť na valci plynulý prechod od výfukového otvoru vo vložke na otvor s priemerom 25 mm. Výfuk: popis: prvá trubka s priemerom (písané priemery sú vnútorné priemery) 25 mm dĺžky 340 mm, prvý kužeľ s priemermi 25 a 80 mm a s dĺžkou 380 mm, valcová časť výfuku s priemerom 80 mm a s dĺžkou 80 mm, protikužeľ s priemermi 80 a 18 mm a s dĺžkou 105 mm, trubka pred tlmičom hluku s priemerom 18 mm a s dĺžkou 120mm. Otvory v tlmiči by mali byť minimálne 18 mm.
Výkon: 2,85 kW pri 5800 rpm. Max otáčky 9500 rpm. Spotreba 2,6 l/100 km.
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
sob úno 12, 2011 13:29:10
od Fajn-Tom
To si musím zapamatovat

Mam dotaz na tu kompresi, 13:1 je docela dost.... může se pak s tím jezdit na 95benzín?? a jaký je zhruba předstih?? počítám že bude větší asi kolem 2mm.
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
ned úno 13, 2011 17:40:22
od butan
No to číslo je jen virtuální, skutečná komprese začíná až po uzavření výfukového kanálu, určitě to pojede na naturál.
Lubor
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
ned úno 13, 2011 18:50:08
od hugo
...
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
pon úno 14, 2011 11:16:19
od kompressor33
Motor Babetta má nastavený predstih 18,5 stupňa pred HÚ z výroby. To je dobré aj dodržať. Netreba ho zväčšovať. (pozn: skútre majú odporúčané pre zapaľovania s pevným predstihom 16 stupňov). Odporúčaný kompresný pomer 13:1 je geometrický kompresný pomer a efektívny kompresný pomer sa meria od uzavretia výfukového kanála. Pre 13:1 je objem spaľovacieho priestoru pri polohe piesta v HÚ 4,1 + 0,1 ccm. Benzín s oktánovým číslo 95 vyhovuje.
Myslel som si, že zachovanie antidetonačnej štrbiny pri úprave hlavy valca v rozsahu 0,6 až 0,7 mm je samozrejmosťou

Vysvetlenie: tlmič výfuku má nasledovať za koncovou trubkou s priemerom 18 mm a s dĺžkou 120 mm. Tlmič može byť absorpčný (napr. z pretekárskeho skútra) alebo labyrintový. U obidvoch by však prietokové trubky a ich priemery nemali klesnúť pod priemer 18 mm. Ak som niečo náhodou zabudol, tak

Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
pon úno 14, 2011 12:01:17
od butan
V praxi se o zvyšování komprese pokoušet nebudu, ale pro získání přehledu by mně zajímalo:
Je běžné pro dodržení té antidetonační štěrbiny zakulatit píst, nebo se veškeré úpravy odehrávají na hlavě?
Na tom pístu by to bylo jednodušší
Lubor
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
stř úno 16, 2011 16:14:10
od kompressor33
Ako si to predstavuješ ?
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
čtv úno 17, 2011 8:18:44
od butan
No tu úpravu pístu v domácích podmínkách bez soustruhu bych viděl třeba na brusce, podle šablony z tvrdého papíru. A snížení hlavy holt externě na soustruhu, o 1.6mm
Kontrola komprese nalitím oleje, kontrola štěrbiny zasunutím měděného drátku .6mm.
Ale teď si uvědomuju, že jen o trochu pracnější bude, když kulatou stopkovou bruskou líznu po obvodu hlavu, a bude to pak chodit se všemi písty. Tady už soustruh není nezbytný.
Lubor
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
stř úno 23, 2011 14:14:01
od kompressor33
Po prehĺbení priemeru 39,5 mm stačí od jeho okraja potiahnuť zrazenie pod uhlom 21 stupňov, lebo to je tangenta k zakriveniu čela piesta.
Samozrejme vzniknutú ostrú hranu medzi 21 st .a guľovým spalovákom zapracovať jemným rádiusom, aby sa nevytvoril zbytočný horúci bod t.j. adept na iniciáciu možných samozápalov.
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
sob úno 26, 2011 18:08:06
od butan
Tak jsem si pod dojmem zvyšování komrese prohlédl velký starý plakát, který je uprostřed dílenské příručky. Na tom plakátu jsou v kroužcích důležité informace, jako použitá svíčka, olej atd.
A také tam je v kroužku obrázek, že píst v horní úvrati je 1-1.5mm utopen ve válci. Co tohle znamená? Že se má pod válec nacpat tak velké těsnění? Žádný motor který jsem měl v ruce tohle nesplňuje. Nebo dřív byly placatější písty?
Lubor
Re: Výkres upravenýho válce 210

Napsal:
ned úno 27, 2011 10:29:07
od PetrT30
A také tam je v kroužku obrázek, že píst v horní úvrati je 1-1.5mm utopen ve válci. Co tohle znamená?
Nevím co máš přesně za příručku, ale tohle vypadá na seřízení předstihu! Jen to má být 1-1,5mm
před horní úvratí.