Stránka 1 z 2
Znižovanie hlavy válca

Napsal:
pon lis 29, 2010 22:29:51
od RofliXuS
Ahojte chcem sa spýtať ak sa znižuje hlava válca kvôli lepšej kompresii tak sa to robí frézou alebo sústruhom ? lebo mám tu v PK 2 mechanikov , 1 ma frézu a druhý ma sústruh... tak neviem čo je pre ňu lepšie... ako som sa dočítal tak sa to znižuje o šesť desatín milimetra... tj 0,6mm

popíšte mi sem ktomu prosím vás viacej

a aké su pocity z jazdy bez toho znižovania a sním

Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
úte lis 30, 2010 10:16:30
od Duro
Najlepsie to bude odfrezovat na sustruhu ...

Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
úte lis 30, 2010 15:02:48
od Cittron
Se snižováním hlavy jsem se setkal jen u auta,ale na babettu jsem to někde taky četl,před snížením hlavy budeš muset koupit ložiska a ojnici od CFK,protože original by to asi nevydržely.No,pocity z jízdy,větší komprese,tudíž na 100% větší výkon.Ale nesmíš to s tím snižováním hlavy přehánět... já bych to udělal tak 0,3mm ... vím že když to hodně přeženeš,mužeš mít problémy ze startováním,to je vše co o tom asi vím.
Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
úte lis 30, 2010 16:01:34
od RofliXuS
Mohol by sa ktomu vyjadriť aj Tommy... ktorý hlavu znižoval... no zatial ďakujem za rady... budem o tom premýšlať...

Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
úte lis 30, 2010 17:43:38
od Jarda
Nejlepší způsob zvýšení výkonu je koupit silnější motorku a nedělat z Babetty závodní stroj

Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
úte lis 30, 2010 17:47:41
od butan
No když necháš válec řádně zakarbonovat, tak máš kompresi zvětšenou zadarmo
Lubor
Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
úte lis 30, 2010 18:06:49
od martin110r
Jarda: Moja reč.
Nikdy som dáko nemal pochopenie pre tieto pseudo úpravy motora, aby sa nakoniec maximálna rýchlosť zvýšila o brutálne 3 km/h a zrýchlenie z 0 na 40 km/h sa skrátilo o brutálnych 0,75 sekundy. Buď to preženieš a od_erú si to ložíská a ojnica, alebo ušetríš ložiská a ojnicu a efekt nebude dáko moc poznať-inak povedané škoda roboty, času a peňazí. Navyše nezabúdaj, že Babetta má iba dva piestne krúžky. Takže aby ti to vôbec tie tlaky udržalo pohromade.
Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
úte lis 30, 2010 19:17:38
od Jarda
[quote="martin110r"]Jarda: Moja reč.
Tak třeba já mám Babettu na to, abych s tim dojel pro rohlíky do vesnice a zpátky, kde jsou ty časy když jsem s ní krosil po polích - ted´ je z ní leštěnka. Na vyblbnutí mám 634 a tu pojízdnou s papírama seženeš za pět litrů.
RofliXuS: bejt tebou, rozmyslel bych si to nsižování hlavy, nic extra to nepřinese, jen budou, jak už řekli ostatní, trpět ojnice a ložiska. Spíš bych pořádně seřídil brzdy, napnul a namazar řetěz/y, případně nechal udělat výbrus. Babetta nikdy závodák nebude a jestli ti stojí za tu námahu jak řekl Martin ,,brutálne 3 km/h a zrýchlenie z 0 na 40 km/h sa skrátilo o brutálnych 0,75 sekundy´´, tak směle do toho.
Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
úte lis 30, 2010 20:46:54
od RofliXuS
ehm ? ! asi sme sa nerozumeli... nestojím tu o rady ohladom odhovárania ma od toho... tých som sa napočúval dosť... zaujímalo ma len ako to vplýva celkovo na jazdu...
Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
úte lis 30, 2010 20:54:34
od Jarda
Martin ti to napsal

Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
úte lis 30, 2010 21:10:27
od martin110r
Asi tak. Príspevok napísaný dňa 30.11.2010 o 17:06:49. Druhý a tretí riadok hovorí za všetko. Alebo čakáš, že to bude trhať asfalt a stavať sa na zadné? Tak to si na zlom fóre.
Mimochodom, píšeš, že rád ohľadom odhovárania si sa napočúval dosť. Myslíš že tí všetci, čo ti niečo také neschvaľujú sa mýlia, keď tvrdia aby si od toho nečakal zázraky? Nechaj si poradiť od ľudí, čo majú tie Babetty viac zvládnuté.
O měření komprese

Napsal:
úte pro 14, 2010 8:12:00
od butan
Tohle vlákno mě inspirovalo k vyhledání pár informací o měření komprese.
-Komprese (tak zvaná geometrická) je poměr celkového objemu válce s pístem v dolní úvrati k mrtvému prostoru nad pístem v horní úvrati.
-Takto definnovaná komprese je nadhodnocená a přímo zavádějící ve srovnání ze 4-takty, protože skutečná komprese směsi nastane při pohybu pístu až po uzavření přepouštěcího a výfukového kanálu, byla by tedy menší.
-nejjednoduší způsob jak mrtvý prostor změřit, je nalít odměřené množství oleje otvorem pro svíčku. Změřit mrtvý prostor šuplérou není reálné...
-aby to nebylo tak špatné, při kompresi dochází k adiabatickému stlačování (při izotermickém by tlak ve válci při horní úvrati byl roven efektivnímu kompresnímu čislu), a získaný tlak bude větší než je číslo efektivního kompresního poměru.
-Tlak dosažený ve válci při kompresi hodně závisí na nětěsnosti válce a kroužků, s otáčkami motoru poroste. Nětěsnost jde posoudit kmpresním manometrem, dá se pořídit za pár 100Kč.
Lubor
Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
pát led 07, 2011 18:21:25
od Tommy
Tak ti něco taky připísnu : Hlavu mám sniženou 0,5mm ,startování žádnej problém na vykonu to určitě poznáš lépe to tahá a i v maximalce ,snižuje se na soustruhu ale musi byt dobre vystředěná! V motoru mam všechno oriho žadnou ojnici CKR ktera je zbytečna žadný spešl ložiska všechno origo a už to mám tak rok a to sem stym najezdil už pár kilometru ! a nic se nezměnilo stále mě to pěkně startuje na prvni našlapnutí a motor šlape jak hodinky

Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
pát led 07, 2011 19:18:53
od martin110r
No pokiaľ ti to so zníženou hlavou v kominácii so "zbytočnou" CKR ojnicou a "zbytočnými" ložiskami SKF vydrží bez generálky aspoň 12 000 km tak máš u mňa basu piva. Pošlem ti ju poštou, alebo si po ňu prídeš osobne? Neberte to ako buzeráciu. Proti gustu žiaden dišputát. Čo si kto na Babette spraví je jeho vec. Akorát nikdy nepochopím zmýšlanie "ladičov-odborníkov", ktorí majú športový karburátor, ladený výfuk, zníženú hlavu, valec prehnaný 8. výbrusom a nechajú ložiská ZVL (ak sa tie šmejdy dajú ložiskami vôbec nazvať), kľukovku originál a piest najlepšie indickú Ambiku atď.
Ku príkladu, ja motor upravený nemám, je tam iba tretí výbrus, inak úprava žiadna. Ložiská som dal SKF a docela ma mrzí, že som pri generálke nekúpil ojnicu CKR. No už aj bez ojnice boli náklady na generálku + renováciu dosť vysoké (cca 300 eur) takže už som nemal dáko chuť investovať viac. Navyše som bol v dobe renovácie nezamestnaný. No keby som si odpustil nový lak (cca 70 eur), určite by som tú ojnicu kúpil. Ale zase vraziť do Babetty stovky eur a furt jazdiť na Babette, ktorá bola natretá štetcom, to nešlo už z princípu.
Taktiež je dosť otázne, čo si predstaviť pod pojmom, že s tým jazdíš už jeden rok a nemáš žiadny problém. Myslím, že kilometre povedia viac. Zober nekvalitné ložiská daj ich do motora starému dedkovi, ktorý na Babette jazdí po chleba a ešte za 10 rokov ti bude ďakovať aký je spokojný. Daj ich do motora mne, už po 3 mesiacoch budem hubovať že ich počujem a do roka budú ležať v starom železe. Proste počítať životnosť dielov na čas je hlúposť. Niekto najazdí za rok 600 km, iný za tú istú dobu 6 000 km.
Re: Znižovanie hlavy válca

Napsal:
pát led 07, 2011 20:07:09
od Tommy
Já řikám jen svůj názor a laskavě se domě přestante navážet rejpavéma kecama děkuji proč bych to měnil když de motor lehce a tiše vyměnim až bude potřeba