Stránka 1 z 1

studené starty

PříspěvekNapsal: úte pro 14, 2010 17:55:10
od Pavel
Zdravím,

mám problém se studenými starty (i v létě mi to dělalo). Dám sytič(bez něj by to vůbec nechytlo), startuju s mírně sešlápnutým plynem na stojanu. Chytne to třeba až napotřetí, ale během 1-3s jakoby došel benzín a chcípne, i když se snažím to všemožně udržet v otáčkách. Pak zase 2-3x prázdné nakopnutí, až to zase chytne, zas 2-3s a chcípne, až se mi to nakonec třeba na podesátém nakopnutí podaří udržet, aby to nechcíplo. Pak stačí chvilka (minuta), trošku se zahřeje a pak už drží volnoběh v pohodě, můžu vypnout sytič a vyjet na plný plyn. Za tepla také startuje napoprvé. Není tam žádný mechanický problém (spojka, převodovka, gufera), všechno bylo generálkované v létě.

Můj problém by se možná dal přirovnat tomu, jakoby Babetta ležela v garáži půl roku a pak jste se na ní chtěli projet. Taky nechytne hned, ale až třeba napodesáté....

Čím by to tak mohlo být? Na co bych se tak měl mrknout? Předstih, hladina v karburátoru, apod...?Nějaké náměty? Díky za tipy.

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: úte pro 14, 2010 18:36:38
od RofliXuS
Zrejme mala hladiná v karburátore alebo ti pomali priteká palivo a tak ti to síce chytí ale vysosá to čo je v karbe a zdochne hneď ...

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: úte pro 14, 2010 19:06:43
od martin110r
Buď nízka hladina v karburátore ako spomenul Roflixus, alebo chudobná zmes. To s tým nedotekajúcim palivom je hovadina. Takže v prvom rade si kukni farbu sviečky a pozri šrobku bohatosti zmesi, na koľko otáčok od dorazu ju máš povolenú. Iba tak ti budem vedieť povedať, či je chudobná zmes vinou nízkej hladiny benzínu v karburátore, alebo je iba šrobka bohatosti zle nastavená.

Zároveň by ma zaujímal typ sviečky.

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: úte pro 14, 2010 20:51:14
od RofliXuS
No martin nieje to ažtak hovadina... stačí ak je v palive bordel a upchá sa troška šrób čo vedie palivo alebo tam dačo a preteká menej ... vtedy ak nenaplni rýchĺo karbec tak mu to môže málo nasať... mne sa to stalo na 210ke ... upchatý ventil ale palivo išlo... počas jazdy sa to už nejak stihlo doplňovať a ešte ktomu bola aj naschvál (zrejme) nastavená hladina vyššie...

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: úte pro 14, 2010 20:59:41
od martin110r
Čítaj poriadne a pochopíš. Keď sa motor čiastočne zohreje voľnobeh drží. Za tepla štartuje výborne. A teraz mi vysvetli súvislosť s nedotekajúcim palivom.

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: úte pro 14, 2010 21:50:28
od RofliXuS
aha ... okej chápem :) už som si to všimol...

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 12:34:47
od Pavel
Díky za náměty, mrknu dnes večer na typ, barvu, vlhkost, vzdálenost elektrod svíčky, nastavení šroubků směsi a vzduchu na karburátoru a možná mrknu na nastavení plováku, pokud předtím nic kloudného neobjevím a dám vědět.

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 12:57:52
od Jarda
Nicméně vždycky nebejvá nastavení karburátoru shodný s údajema v příručce, vždycky to chce doladit na Tvůj motor. Čili je třeba si s tim pohrát tak, aby to bylo bez problému.

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 17:20:03
od martin110r
Jarda: V prípade, že máš nové trysky, správne nastavenú hladinu v plavákovke, správnu sviečku (Brisk N17C / NGK B7HS atď) tak to môžeš nastaviť podľa dielenskej príručky na 1 - 1,5 otáčky od dorazu a bol by v tom čert aby sviečka nebola červená.

Trysky spravia veľa. Stačí že ich niekto pred tebou vyčistil drôtom, teda nepatrne zväčšil ich priemer a už motor nepoberie údaje z dielenskej príručky. Poznám na svojej Babette ako sa farba sviečky zmenila po výmene trysiek. So starými bola síce červená ale furt mala nábeh na čiernu. Po výmene za nové trysky je sviečka červená bez jedinej častice čiernej sadze.

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 20:21:58
od Pavel
Tak jsem to rozebral. Jelo to včera naposled.
Palivový filtr čistý, benzín krásně teče hadičkou do karburátoru.
Svíčka Brisk Super N17C trošku černá, hroty vypálené, vzdálenost hrotů 0.7mm
Karburátor 3půlot. směs, 5půlot. vzduch, trysky 63,35, plovák ve výšce hlavní trysky
Co vy na to?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: stř pro 15, 2010 21:24:48
od martin110r
Tak vzdialenosť elektród 0,7 mm je na Babettu aj dosť. Stačilo by 0,4 - 0,5 mm. Ale inak všetko vypadá dobre. Nanajvýš nastaviť bohatejšiu zmes. Na druhej strane, ak ti to robí len teraz - v tomto období, keď je takáto zima tak je úplne normálne, že Babetta chytí aj na 4. pokus. Ten karburátor je natoľko jednoduchý, že skrátka nemôže aj dobre fungovať pri motore zohriatom na 90°C, aj pri teplote -20°C. Si vezmi staršie automobily, napríklad takú škodovku. O koľko mala zložitejší karburátor, než má Babetta, a v zime tiež sem tam protestovala.

A inak miešaš hrušky s jablkami. Akosi som nepochopil vysvetleniu šrobiek "zmes" a "vzduch". Jednou nastavuješ voľnobeh, a druhou nastavuješ bohatosť zmesi (teda pomer benzín:vzduch).

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: pát pro 17, 2010 18:46:35
od Dave842
Když jsem koupil svíčku se vzdáleností 0,7mm mám ji zklepnout, nebo to můžu nechat tak? Díky

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: pát pro 17, 2010 22:39:59
od laacco
čaute
no ja som kupil karburator a ten robý mi to iste jak jemu a ked som dal spet ten stary tak zo startom ziadni problem a nastavene boli oba rovnako ani ja tomu nechapem

Re: studené starty

PříspěvekNapsal: pon pro 20, 2010 15:18:18
od milda
Pokud jde o vzdálenost elektrod, na oficiálních stránkách brisku doporučuje výrobce pro babettu svíčku N17C, vzdálenost elektrod 0,5 mm. Při větší vzdálenosti by sice měla být energie jiskry větší, ale pokud zapalování nestíhá, může to v určitém režimu chodu motoru blbnout.