Stránka 1 z 1

Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: pát úno 11, 2011 23:30:19
od Angelo
Zdravím, tak dneska jsem sundal konečně válec abych ho poslal na výbrus a všiml jsem si spalovacího prostoru hlavy, je takový jakoby popraskaný, nic hlubokýho, spíš jenom povrchý. Vadí to něčemu? Díky moc.
Obrázek
Druhá věc je, že píst se mi zdá z jedné strany trochu víc očouzený, než z té druhé. Vím, že by to mohla dělat třeba ohnutá ojnice, ale to už by musela být od výroby, protože vím na 100% že válec ani hlava nebyla nikdy sundána!Díky moc za rady a názory!
ObrázekObrázek

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 9:56:30
od martin110r
Mne tie praskliny v hlave prídu ako keby motor dlhodobo detonoval. Práve pri detonácii vznikajú veľké tlakové rázy a mohlo by to spôsobiť. Viem že na pieste sa detonačné spaľovanie dá poznať (na okrajoch bývajú väčšinou jemné prasklinky). Takže keď sa to prejaví na pieste, prečo by sa to nemohlo prejaviť aj na hlave. Na druhej strane, zrovna u teba sa mi nezdá, že by si problémy s detonáciou nevedel odstrániť včas skôr než ti rozbije motor. O tebe si skôr myslím že Babettu udržuješ.

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 11:26:07
od Fajn-Tom
Přesně takovej povrch mam na pravým karteru v klikovým prostoru. Levý je uplně hladký. Já si myslím že to je způsobeno špatným výrobním postupem, tedy odlití hliníku...

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 12:06:36
od Angelo
Díky, no ono je to tak, že 1.majitelem byla máma a ta když si jí koupila novou a jelikož bydlela na kopci, tak první co bylo, jela hned do takovýho dlouhýho krpálu a vlastně potom jezdila jenom do toho kopce a zpátky, celkem cca 1500 km. No a potom jsem dostal Babettu já, ze záčátku jsem měl zkušenosti spíš z pionýra, při první jízdě ve vyšších otáčkách začalala klepat, nejdřív jsem myslel, že je to nářadí :D ale nebylo, tak jsem hledal příčunu dál a zjistil jsem, že se to ozývá z válce, začal jsem to rešit tady na fóru. Nakonec to byl hodně velký předstih + špatné gufera. Potom jsem to správně nastavil a vyměnil všechny gufera, jenže to už uběhlo zase dalších 1000 km. Potom se zas objevilo klepání při ubrání plynu, to jsi myslím, že to dělal pístní čep. No a proto jsem to rozebral, jednak proto, že byla hrozně špatně zajeta, a také kvůli tomu klepání. Takže tak. Teď udělám výbrus a myslím si že klepání přestane, klika má jenom minimální vůli(vždyť má taky najeto jenom 3000 km). Jenom mě zarazila ta hlava, ten očouzený píst je podlě mě způsoben buď pístními kroužky, protože už z nich nic moc nezbylo a nebo vůlí na pístním čepu, rozhodně si nemyslím, že by byla ohnutá ojnice. Ještě dodám, že krom toho klepání jezdila celkem slušně, do kopce jsem dával i pionýry a ostatní Babetty. Na závěr dodám, že já se o Babettu rozhodně starám co to jde a udělám pro to maximum, proto jsem to taky hned začal řešit, v dílně sojí jako jediná na koberci a je přikrytá bílým vyžehleným prostěradlem :D :D.

Myslíš tedy, že bych měl tu hlavu vyměnit? Ono se to na fotkách zdá hodně špatný ale ve skutečnosti jsou to opravdu jenom povrchové prasklinky. Díky moc!!!

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 13:21:26
od Fajn-Tom
Hlavu bych neměnil. Jen bych třeba po najetých 500km hlavu sundal a kouknul, jestli se prasklinky nezvětšují. Dalo by se to i zpravit, pokud nejsou moc hluboký tak smirkem zabrousit a pak vyleštit aby se praskliny znovu neoběvili... Ale sníží se tím o něco komprese, protože zvětšíš kompresní prostor, takže pak by bylo dobrý trochu snížit hlavu aby se dostala zpátky původní komprese

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 14:26:20
od Angelo
OK, to mě taky napadlo to znova vyleštit, ale kvůli již zmíněné ztrátě komprese to asi zatím nechám takhle. Díky

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 19:58:38
od martin110r
No tak pokiaľ vravíš, že už si mal problém s detonáciou, tak by som problém videl tu. Neviem koľko km to odjazdilo s detonujúcim motorom, ale 20 km to určite nebolo. Určite by som to neprebrusoval šmirglom. Nie z dôvodu zníženia kompresie - tú čert vezmi. Ide o to, že šmirglpapier je abrazívny (teda uvolňuje častice) a tie sa do hliníku radi zapichnú. V živote ich odtiaľ nedostaneš. No a mať vo valci zvyšky brusiva nie je moc dobrý nápad. Čiže možnosti sú tri:

1. Nechať to tak. Pokiaľ to neni hlbšie ako cca 0,3 mm tak o nič nejde. Jediná nevýhoda bude spočívať akorát v tom, že sa v tých prasklinkách rýchlejšie usadí karbón. Ale ako som už spomenul, pokiaľ to nebude moc hlboké, tak to bude zanedbateľné.

2. Kúpiť novú hlavu. Ale tak to je také riešenie o ničom. Za toto dnešné čínske blato dať toľko peňazí nemusím.

3. Kúpiť používanú hlavu. Osobne by som volil túto možnosť. Proste pokiaľ má byť povrch hladký, tak nech je hladký. Cena za používanú hlavu je doslova za facku.

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 21:34:01
od Angelo
OK, taky jsem se rozmýšlel nad novou hlavou, ale jak řikáš kdyby byla úplně nová, tak bude buď z Polska nebo Číny. Asi to zatím nechám tak, ale budu se poohlížet po nějaké používané ale zachovalé. V případě té staré zase nevím jestli bude přesně sedět na válci, to by jsem jí musel zabrousit brusnou pastou na ventily. Díky za rady!!

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 11:43:03
od hugo
...

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 14:17:05
od Angelo
Hugo vítej ve fóru. Mohu se zeptat, čím by jsi ty zabrušoval hlavu, aby seděla na válci? Jakou pastu používáš na to vyleštění? Díky.

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 15:22:14
od hugo
...

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 15:25:22
od Angelo
Dobře, díky za rady.

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 11:34:28
od kompressor33
Tie trhliny sú od výroby z dôvodu neudržiavanej formy pre tlakové liatie. Procesom starnutia hliníka sa mohli jemne zväčšiť. Pri kompresnom pomere aký má Babetta a s normálne bohatou zmesou nemôže v motore Babetty dochádzať k detonáciám. Klepanie motora v absolútnej väčšine prípadov u Babetty nezapríčiňuje piestny čap, ale preklápajúci sa piest. Je vybehnutý, alebo ak je aj nový, tak má nesprávnu povrchovú krivku. Podľa znečistenia piesta usudzujem, že piest sa opotrebil a krúžky tiež, lebo karbón napečený pod krúžkami svedčí o tom, že krúžky už netesnia.

Re: Popraskaný spalovací prostor hlavy

PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 17:18:09
od Angelo
Děkuju za reakci, máš pravdu, píst byl hodně opotřebovaný a pístní kroužky byly tenké jako papír. Jinak hlavu už jsem sehnal jinou, čekám až přijde.