Klapkové sání

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Klapkové sání

Příspěvekod butan » pon úno 21, 2011 22:27:52

Po dlouhé době uvažování o klapce na babettě jsem dospěl k rekonstrukci originální klapky.
http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=8&t=342&p=15374#p15374 Na konci.
S jakým karburátorem a výfukem se vlastně kombinovala, to už je jen na pamětnících z konstrukce. Vzpomene si někdo?
Stříška na tuto klapku půjde vyrobit z nějakého tepelně stálého plastu i v domácích podmínkách. Teflon by byl optimální... Problémem je správný tvar, ale věřím že se k němu dopracujeme.
Planžety pro vysoké rychlosti se vyrábějí z nějakého kompozitního materiálu, dá se to sehnat jako náhradní díl ke skůtrům. Ale ta ocel také nebude špatná.

Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Klapkové sání

Příspěvekod kompressor33 » stř úno 23, 2011 14:09:59

Presný rozmer alebo kus klapiek, na ktorý sa robil pôvodný vývoj valca som nevidel. Ale niečo veľmi blízke sa dávalo do motorov RIZZATO typv122 M a typ 122 MB, ktorý sa montoval do typu STING v počte asi 200 ks. Boli to jedno (M) a dvojrýchlostné (MB) motory s odstredivými spojkami a prevodmi v oleji s núteným chladením.
kompressor33
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv úno 03, 2011 15:46:14

Re: Klapkové sání

Příspěvekod butan » úte kvě 03, 2011 20:53:45

Na http://www.blata.cz vyprodávají náhradní díly, jsou mezi nimi i planžety a klapky. Ale k vidění to asi bude jen v Blansku. Kdo jste z okolí, očíhněte to a poreferujte.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Klapkové sání

Příspěvekod butan » stř čer 01, 2011 12:21:56

Dotaz hlavně na Avara, ale i ostatní.
Když na nějaký motor přidáš klapku, pokud tam chvíli necháš původní karburátor (odhaduji že asi když tak ai měníš všechno) jak se zhruba musí zvětšit tryska aby to jelo. Odhaduji 50%?
Dík,
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Klapkové sání

Příspěvekod Fajn-Tom » stř čer 01, 2011 12:55:54

Pokud přidáš jen klapku bez upravy sacího kanálu, tak se tryska zvětšovat ani moc nemusí (odhaduju 0-5). Bez upravy časování sacího kanálu (případně pístu) u babetty nemá cenu klapku dávat, protože sání začne ve stejnou dobu. Sice skončí o něco dřív, ale sací kanál u babetty je tak malý, že bych v tom moc rozdíl neviděl. A ještě při sání má klapka určitej odpor na překonání membrán. Takže můj názor je, že bez upravy kanálu je klapka zbytečnost :)
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Klapkové sání

Příspěvekod butan » stř čer 01, 2011 18:45:30

No jenže dodávky babett do USA a do Indie měly klapku vloženou ve válci, ve vybrání sacího kanálu a jiné změny na kanálech podle všecho neměly. Karburátor asi větší, ale to nevím.
Já myslím že klapka i bez uprav časování smysl má.
Lubor
PS Rozšíření sacího kanálu směrem k hlavě je určitě dobrá navazující úprava, ale do té bych se pouštěl až bude klapka prověřená provozem, a budu mít jistotu že už jí nevyndám.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Klapkové sání

Příspěvekod Fajn-Tom » stř čer 01, 2011 19:27:10

butan píše:PS Rozšíření sacího kanálu směrem k hlavě je určitě dobrá navazující úprava, ale do té bych se pouštěl až bude klapka prověřená provozem, a budu mít jistotu že už jí nevyndám.

nechtěl jsi říc směrem ke klice?? Sací kanál je udělanej tak, že jeho horní hrana je při pístu v HÚ s dolní hranou pístu (maximálně tam je rezerva nějaký 1mm). Takže bez úpravy pístu se kanál víc neotevře.

Pokud u babett s klapkou nebyl zvětšen sací kanál, tak to podle mě zlepšilo tah v nízkých otáčkách při zachování stejné spotřeby. Ve vysokých to nejspíš nepřidalo nic. Takže pro běžný používání na které je babetta stavěná to smysl asi bude mít. Já jsem to bral spíš z hlediska lehkého zvýšení výkonu, aby se dalo cestovat trochu rychleji. :)

Nebyla babetta pro USA nebo Idii dvoumístná?? to by pak ta klapka měla dobrý opodstatnění.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Klapkové sání

Příspěvekod butan » čtv čer 02, 2011 13:04:51

Fajn-Tom píše:nechtěl jsi říc směrem ke klice?? Sací kanál je udělanej tak, že jeho horní hrana je při pístu v HÚ s dolní hranou pístu (maximálně tam je rezerva nějaký 1mm). Takže bez úpravy pístu se kanál víc neotevře.

No nechtěl jsem ke klice. Zatím jsem o realizaci moc neuvažoval, ale ty to máš taky protažené nahoru, až na úroveň přepouštecích kanálů, aby se spalovací prostor mohl plnit přímo přez klapku. Ale pak už to nikdy bez klapky nepojede :cry:
O té 2-místné babettě kterou jsem se možná inspiroval je tady celé vlákno v sekci papíry.
Jinak já preferuji zvětšení momentu, a rychlost raději doženu rozetou. Protože výfuk měnit nechchci, a karburátor jen v nouzi. Už jsem i zvažoval ten stávající karburátor o 1mm převrtat :-)
Lubor
Naposledy upravil butan dne čtv čer 02, 2011 13:11:06, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Klapkové sání

Příspěvekod pdp28 » čtv čer 02, 2011 13:06:17

Babetta nikdy nebola vyrábaná s klapkami. Bol to pozostatok vývojových prác. Aby mali zmysel, tak by museli mať rozmer a umiestnenie a rozvod motora Babetta s obsahom 36 ccm, ktorý sa naozaj vyrábal a vyvážal do Číny. Síce v malom množstve, ale valec mal vlastnú formu odliatku, lebo sa líšil od plnej päľdesiatky výškou valca a tvarom sacieho kanála, ktorý bol podstatne väčší ako na M-210. Používal sa k nemu karburátor BING s priemerom difúzora 12 mm.
pdp28
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 92
Registrován: čtv čer 02, 2011 12:54:42

Re: Klapkové sání

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv čer 02, 2011 13:16:47

butan píše:
Fajn-Tom píše:nechtěl jsi říc směrem ke klice?? Sací kanál je udělanej tak, že jeho horní hrana je při pístu v HÚ s dolní hranou pístu (maximálně tam je rezerva nějaký 1mm). Takže bez úpravy pístu se kanál víc neotevře.
ale ty to máš taky protažené nahoru, až na úroveň přepouštecích kanálů, aby se spalovací prostor mohl plnit přímo přez klapku.

Sací kanál mam směrem k hlavě zvětšený asi o 1mm, dál už je to přepouštěcí kanál. Mě se spalovací prostor neplní přes klapku, ale přes díru v pístu (je možný že proud směsi sebou může vzít čerstvou směs od klapek, ale jestli to funguje se nikdy nedovím :lol: ) Pokud bych dal píst bez díry tak je možný motor provozovat i bez klapky, ale nevim jak by jel s velkým úlhem otevření sacího kanálu

edit: teda kecám, mam ho o 2mm zvětšený, protože píst je o 1mm zkrácený
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Klapkové sání

Příspěvekod butan » čtv čer 02, 2011 13:29:23

Fajn-Tom píše:Sací kanál mám směrem k hlavě zvětšený asi o 1mm, dál už je to přepouštěcí kanál.

Aha, tak to jsem z fotek nepoznal.
Můžeš poslat nějaký náčrtek řezu válcem? Já si ten přepouštěcí kanál vůbec nedovedu představit, hlavně jak je oddělen od sacího kanálu.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Klapkové sání

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv čer 02, 2011 13:35:00

tady mam první verzi válce. Teď je sací a výfukový kanál jinačí, větší.

Snítttmek.png
Snítttmek.png (51.16 KiB) Zobrazeno 16856 krát


jedna starší fotka, teď je v hliníku udělaný zešikmení pro přepouštěcí kanál
22.jpg
22.jpg (219.02 KiB) Zobrazeno 16854 krát
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Klapkové sání

Příspěvekod heslar » čtv čer 02, 2011 13:43:13

Aku to ma vyhodu? Vies ci sa vobec oplati takuto zmenu spravit.
Student STU FEI v BA odbor elektronika.
Uživatelský avatar
heslar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 368
Registrován: sob úno 26, 2011 21:27:09
Bydliště: Topolčany

Re: Klapkové sání

Příspěvekod PetrT30 » čtv srp 11, 2011 13:12:38

možná se zde dotyčný pohybuje ...nevím:
Obrázek



http://babetta-tuning.mypage.cz/menu/up ... pkove-sani
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Klapkové sání

Příspěvekod DRN » sob led 26, 2013 22:12:49

pokročil nekdo?
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 13 návštevníků