Stránka 1 z 1

zajímavosti výfuku Jawa/Babetta 225

PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2011 22:53:38
od Pavel
Ahojte,

dnes se mi dostala do rukou k servisování jedna z nejmodernějších Babett 225 z roku 1992, která se prodávala pod značkou Jawa a i na výfuku to má vyražené. V manuálu i v techničáku je psané místo moped mokik. To jsem v životě neslyšel a tak jsem pátral netu a po delším hledání jsem zjistil v dokumentech ministerstva dopravy, že rozdíl mezi mopedem a mokikem je jen v tom, že moped má pedály, kdežto mokik nožní startovací páku a stupačky.

Začal jsem postupně mokik rozebírat a koukal, co je stejné a co je jiné oproti klasice 210. Nebudu vám povídat, že od roku 1992 (najeto 4400km) se pravděpodobně na mokiku neměnil olej v převodovce, protože z toho vyteklo černé želé a že obložení na řadících čelistích bylo totálně sjeté a v bubnu se čelist opírala o železo. Jinak je mokik ve velmi zachovalém stavu a není třeba nic měnit.

Nejvíce mě ale překvapil výfuk. Poté, co jsem z něj vykydal "půl kila sajrajtu" a odstranil vložku výfuku, tak jsem si všiml, že v přepážce výfuku jsou 4 díry (standardně tam jsou 2), přičemž tou prostřední se prostrčí dlouhý šroub, na kterém je vložka výfuku, takže stále tam jsou 3 díry poté. A u vložky výfuku jsou 4 dírky zepředu i zezadu (u 210 žádné). Je to originál, tohle nemohl nikdo tunit. Majitelé tomu prd rozumí a za celou dobu ta Babetta snad nikdy nebyla v servise.

Přikládám fotky.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Moje otázka k diskuzi zní. Co si o tom myslíte? Má tahle úprava vliv na výkon mopedu? Máte to někdo také ve své Babettě? Vím, že se dělala verze 1.75kW a 2kW. Zvuk z výfuku je takový hlubší. Zdá se mi, že tato úprava by teoreticky mohla přidat nějaké watty navíc ve výkonu.

Re: zajímavosti výfuku Jawa/Babetta 225

PříspěvekNapsal: pát bře 18, 2011 23:16:49
od Angelo
Měl jsem rozdělanej vejfuk od dědový 225 a byl naprosto stejný jako u mojí 210 ;) Mimochodem byl taky pěkně zarostlej. Teď nevim z kterýho je roku, ale na nádrži už má Babetta místo Jawa.

Re: zajímavosti výfuku Jawa/Babetta 225

PříspěvekNapsal: sob bře 19, 2011 11:30:26
od kopr
Já se jednou trápil s mojí Babettou, nemohl jsem jí nastartovat a už jsem si něvěl rady. Tak jsem zajel k místnímu odborníkouvy na naše stroje. Nakonec se zjistilo, že byl jen ucpaný výfuk. Udělal mi na tlumiči podobnou úpravu, s tím že se to už nikdy neucpe. Na výkonu tahle úprava znát nebyla. To je moje zkušenost.

Re: zajímavosti výfuku Jawa/Babetta 225

PříspěvekNapsal: sob bře 19, 2011 14:24:31
od Pavel
>kopr

zajímavý názor. Takže ne o výkonu, ale proti ucpání.

Já se ale musím podělit o zkušenost, že mi minulý týden výrazně klesl výkon poté, co se mi ucpal nějakým sajrajtem ten malý otvor ve výfuku, kterým to už vychází ven. Moped jel sotva 25 a víc se mu nechtělo. Proto mi je jasné, že tvar a provedení výfuku u 50ccm je jednou z nejdůležitějších částí mopedu.

Re: zajímavosti výfuku Jawa/Babetta 225

PříspěvekNapsal: sob bře 19, 2011 17:55:29
od butan
Já měl na 225 vyfuk s vyraženým jawa, nějaké číslo, ale asi né výrobní, a přivařené koleno.
Hned jsem ho vyměnil za normální.
Lubor