Stránka 1 z 3

Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběžka??

PříspěvekNapsal: ned dub 03, 2011 20:43:46
od PetrT30
Babetta 210
Vyměnil jsem ložiska, simerinky, vše vyčistil, nalil nový převoďák (0,5 dcl).
Na videu je vidět a hlavně slyšet co to dělá. Je to zvuk jako kdyby přeskakoval retěz. Ale ten jde na přední rozetu (novou) rovně a přepnutej také není. Zadní kolo nezadrhává. V prstech cítím, že to jde od velkého ozubeného kola když s ním otáčím, ale co to může být netuším.
Snad jste se s tím někdo už setkal a poradíte co mám blbě.
Poskládal jsem vše OK. Vše jsem si při rozebírání fotil.
video je zde: http://www.youtube.com/watch?v=NPNwUI4Equ0

.... jo a ještě jedna věc - babetta jede jen na dvojku. Což by mohl být problém s volnoběžkou. Volnoběžka je na fotkách a zdála se mi OK. Bohužel neumím přesně určit jak se pozná vadná volnoběžka . Zítra zkusím sundat řetěz abych vyloučil chybu v přední rozetě a možná shodím i řemen.

Re: Klepání uvnitř motoru (video) - je vadná volnoběžka??

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 20:14:13
od PetrT30
tak klepání v motoru mám vyřešené. Byla vyskočená segerovka na výstupním hřídeli.
Nyní řeším toto. Pokud na babettě sedím a chci se rozjet tak hned hodí dvojku. Někdy chcípne někdy se rozjedu. Což je na houby.
Na stojánku dělá toto: http://www.youtube.com/watch?v=yCBMGAKOM1o
Pokud zadní kolo zastavím rychle babka okamžitě zdechne. Je vadná volnoběžka nebo na co se zaměřit?

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 20:18:55
od martin110r
Mne sa Babetta rozbiehala na dvojku vtedy, keď boli vadné unášače. Teoreticky, tu by mohol byť problém.

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 20:28:07
od PetrT30
Jo to je možný, protože ty jsem ještě nekupoval :( Stav viz foto:

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 20:31:44
od martin110r
Sakra už včera som si to všimol v jednom tvojom videu a zabudol som ťa upozorniť. Až teraz keď vidím tú fotku...no proste štartovacie čeľuste máš dané opačne. Problém s rozbehom na dvojke to nevyrieši, ale problém s udržaním voľnobehu určite.

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 20:40:22
od heslar
spojky.jpg

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 20:45:20
od martin110r
Heslar: Malinko zle si pochopil problém v tej tabuľke, čo si sem uviedol. Petr rieši problém s tým, že pridá plyn a v ten moment má pri rozbehu zaradenú dvojku. To, čo je napísané v tej tvojej tabuľke znamená že pridáš plyn, Babetta sa trošku pohne dopredu a z ničoho nič zastaví. Proste ako keby ti na manulálnej prevodovke vypadol kvalt a mal tam neutrál. Proste pridáš plyn a motor zreve v otáčkach ale nepohne sa. To sú dva rozdielne problémy - pridať plyn a mať tam dvojku alebo pridať plyn a mať tam "neutrál".

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 20:46:42
od PetrT30
martin110r píše:Sakra už včera som si to všimol v jednom tvojom videu a zabudol som ťa upozorniť. Až teraz keď vidím tú fotku...no proste štartovacie čeľuste máš dané opačne. Problém s rozbehom na dvojke to nevyrieši, ale problém s udržaním voľnobehu určite.

:shock: :shock: :shock:
Když jsem motor rozebíral doufal jsem, že je vše OK a tak jsem si postupně vše fotil. No a při skládání jsem to dal přesně tak jak to bylo. Už to dal špatně předchozí majitel, já ho kopíroval a ani mě nenapadlo se mrknout do manualu.
Díky za upozornění :lol:

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 20:52:24
od heslar
martin110r píše:Heslar: Malinko zle si pochopil problém v tej tabuľke, čo si sem uviedol. Petr rieši problém s tým, že pridá plyn a v ten moment má pri rozbehu zaradenú dvojku. To, čo je napísané v tej tvojej tabuľke znamená že pridáš plyn, Babetta sa trošku pohne dopredu a z ničoho nič zastaví. Proste ako keby ti na manulálnej prevodovke vypadol kvalt a mal tam neutrál. Proste pridáš plyn a motor zreve v otáčkach ale nepohne sa. To sú dva rozdielne problémy - pridať plyn a mať tam dvojku alebo pridať plyn a mať tam "neutrál".


Vdaka za upozernenie... mazem (ako to zmazem?)

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 20:53:02
od PetrT30
martin110r píše: Proste pridáš plyn a motor zreve v otáčkach ale nepohne sa. To sú dva rozdielne problémy - pridať plyn a mať tam dvojku alebo pridať plyn a mať tam "neutrál".

Takže volnoběžka je v pořádku (teoreticky)? Není pro mě problém rozpůlit a složit motor, ale ty ceny náhradních dílů (mnohdy nekvalitních) mne znepokojuje :o A kupovat volnoběžku za cca 600 kč se mi nějak nechce a s vědomím, že to možná nebude tím už vůbec ne.
Ale zase na druhou stranu bych věděl, že je tam vše nové a chvilku to zase vydrží (snad).

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 20:56:37
od martin110r
Voľnobežku by som vylúčil. Pokiaľ ti motor pri rozbiehaní nezreval v otáčkach bez prenosu sily na koleso (to je ten "neutrál") tak neni dôvod meniť voľnobežku. Skôr by som pozrel, či ti nedrhnú čeľuste.

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 21:00:42
od PetrT30
který?

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 21:08:29
od PetrT30
rozběhové po pár metrech (pokusech o jízdu) vypadají takto - foto. dělá se na nich nějaká úprava?

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: pon dub 04, 2011 21:18:45
od martin110r
Myslel som radiace. Tie rozbehové by som ešte poriadne zabehol.

Re: Klepání v motoru je vyřešené. Ale .... je vadná volnoběž

PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2011 21:49:02
od PetrT30
Dnes jsem namontoval nové řadící čelisti a zdá se že má babča snahu se rozjíždět na jedničku.
Nastal další problém:
Při couvání musím vynaložit dost síly než přetlačím jakýsi odpor. Někdy jde kolo do smyku. Brzdové čelisti jsou OK. Co to může být?