Stránka 1 z 2

kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2011 9:21:38
od Mistr Vlada
Ahoj,

chtěl bych se zeptat kolik Km na jezdite do generalni opravy. Když jsem dělal prvni generalku mněl jsem nalitano sotva 8 tisic. A ted mam 13 tisic po GO a už to zase malo taha do kopcu a celkově to už nejezdi pěkně :( . A to podotikam že jsem Babettu poctivě zajel, mažu správným pomněrem a celkově se oni velice staram.

Tak proto bych jse chtěl zeptat kolik ten motor u Babetty vydrži Km.

Taky jsem přemýšlel jestli k tomu že se motor brzo opotřebuje není tím že moje Babetta je typ 215. Protože do kopců se to sotva vali a porovině to zas řve ve vysokejch otáčkách a sotva to jede 40 km/h. A tím se to víc níčí samozdřejmně.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2011 18:14:09
od martin110r
Záleží na kvalite dielov. Keď je v motore všetko pôvodné, teda kvalitné, neni problém urobiť bez GO 20 - 30 000 km. Dáš tam mega kvalitnú druhovýrobu a si rád, ak to vydrží viac ako 10 000 km. Väčšinou však menej. Zvlášť keď je aj valec aj piest druhovýroba.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2011 19:57:58
od Mistr Vlada
martin110r Děkuji Ti moc za vyjádření 8)

A co myslíte. Je možné že u těch Babett 215 dochází k opotřebení motoru dříve? Já bych si to i logicky vysvětlil. Na tu dvoku to kokopce sotva jede. A myslím že takovýto motor nemá rád v zátěži malé otáčky a tomu asi škodí. A porovině protže je to zpřevodovaný tak aby se to tak nějak rozjelo a trochu jelo do kopců tak to neni zase moc do rychla. Takže to řve ve vysokejch.

Já teď uvažuji o tom že svoji Babettu 215 předělám na 210. Myslím že ty 215 nebyly moc šťastné Babetty a že jich ani moc neni.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: úte dub 05, 2011 20:04:48
od martin110r
Pokiaľ uvažuješ o prerobení Babetty, môžeš rovno kúpiť 210kový motor. Prestavba z 215 na 210 by nevyšla o moc lacnejšie. Ovšem teraz sa fórum pravdepodobne rozdelí na dva tábory. Jedni ti budú mlátiť kliny do paly aby si si nechal 215, lebo je to len jedna rýchlosť a nemá sa tam čo dodrbať (oproti 210, proste spojka, problémy s radením) a druhí ti budú mlátiť kliny do paly aby si to prerobil na 210 lebo dva kvalty o hodne spríjemnia jazdu ako po rovine, tak aj v kopcoch. Záleží, pre aký názor sa rozhodneš. Ja sa osobne prikláňam k druhému názoru. Proste mať dva kvalty a hotovo. Keď človek nezanedbá údržbu tak to funguje.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: stř dub 06, 2011 15:12:35
od Mistr Vlada
martin110r : Moc děkuji za odpověď. :D

Hodně jsem přemýšlel o tom jestli mam tedy předělat svoji 215 na 210. A rozhodl jsem se že to udělám. Ano komplikace z řazením nastávají často. Ale myslím si že spouta z nich vzniká teké proto že se lidé neumí k Babettě chovat. Že třeba řadí pod plným plynem a podobně.

Ano je pravdou že kdybych sehnal 210 motor a ten zgenerálkoval tak mně to výjde ještě možná levnějc než takto překopávat 215. Bohužel nemám moc kontaktů a nechce se mi čekat než se nějaký ten 210 motor naskytne.
Tak to by bylo vše. 8) Děkuji.

A ještě než ukončím éru 215 tak bych se o nich něco rád dozvědel. Z kolika 215 jste se setkali? Já kormně té svoji jen z jednou.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: stř dub 06, 2011 15:23:45
od butan
Až budeš tu 215 mít rozhozenou, tak ji nafoť. Neviděl jsem ji nikdy. Já tady mám jeden levý karter, který má vlepené hliníkové pouzdro na nějaké malé ložisko, a do teď nevím zda je to z 215 nebo něčí tvořivost.
Teda tvořivost to asi nebude, protože na tom karteru chybí nějaké frézování, které má 210.
Lubor
Jinak já také přestavbu na 210 doporučuji.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: pát dub 15, 2011 19:21:39
od milda
Osobně babetty 215 které jsem kdy viděl bych spočítal na prstech. Asi je to tím že žiju v kopcovitém kraji, ony prý byly vyvinuty primárně pro maďarský trh, tam kopec skoro nenajdeš. Důvodem jejich výroby musely být nižší náklady, jak při samotné výrobě, tak na servis.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2012 23:04:02
od Martin555
Ja 215 mel.Jizda nic moc.Ted mam 210 a super :lol: Slovaci pry po revoluci meli stroje na vyrobu v tak desnym stavu ze nedokazali delat presne a to 210ka potrebovala,tak presli na variantu ktera tolik presnost nevyzadovala(215)-sapon tak jsem to nekde na netu cetl :D

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: pát čer 22, 2012 17:14:25
od Diverzant
butan píše:Až budeš tu 215 mít rozhozenou, tak ji nafoť. Neviděl jsem ji nikdy. Já tady mám jeden levý karter, který má vlepené hliníkové pouzdro na nějaké malé ložisko, a do teď nevím zda je to z 215 nebo něčí tvořivost.
Teda tvořivost to asi nebude, protože na tom karteru chybí nějaké frézování, které má 210.
Lubor
Jinak já také přestavbu na 210 doporučuji.



Dole v podpisu máš odkaz.
Jinak já si koupil 210 a doma zjistil že mám 215 nejdřív jsem byl nasranej ,ale potom jsem to dal dohromady a pak se uvidí.
Maximálně bych si dal jinou rozetu a po motoru z 210 bych se podíval než to předělávat.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: pon zář 16, 2013 7:26:01
od Dave842
Diverzant: Prosím tě, čím jsi tak krásně očistil ten píst, klikovku atd..?

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: stř zář 18, 2013 22:58:48
od ritchie
Já mám taky 215. Jezdím s ní po Kladně a okolí. Nemůžu na ni říct nic špatnýho.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: úte pro 31, 2013 0:14:54
od Aron
Najeto 20 000 Km defakto bez GO,po takové době si netroufnu tvrdit jak jezdila za novoty,taky díky menší rozetě vzadu,kterou jsem dal loni.Zdá se mi,že někdy do těch samých kopců,s tou samou zátěží a při stejné počáteční rychlosti,jede jinak,jestli je to třeba počasím nevím,ale rozdíl je celkem znatelnej.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: stř pro 30, 2020 14:37:47
od RomanR
Před mnoha lety jsem koupil ojetou 210-ku, údajně po GO motoru. V té době mně zlobily spojky, brzdy, pak elektrika a proto jsem se rozhodl pro kompletní GO. Koupil jsem nový válec, píst s přísluš. a novou klikovku. Vyměnil jsem všechna ložisla atd... Po ujetí asi 2000 km mi vyskočila drátěná pojistka zarážka pístního čepu a dostala se mezi píst a stěnu válce.
Proto jsem tam dal zpět píst s válcem, se kterým jsem Babettu koupil. Od té doby jsem sjel už třetí gumy a motor stále O.K. Kilometráž neuvádím, čas od času jsem měl problémy s tacho a náhonem, tak jen odhadem. Kolik vydrží vzorek pneu (foukám kolem 3 atm.)? Tak asi 10 tis. km?, pak to znásobte třemi. A motor stále O.K. Jezdím svižně, ale ne nadoraz. Mažu 1:33 s olejem Castrol 2T - růžový. Mám nastavenou mírně bohatší směs, spotřeba kolem 2,5 až 3 litrů podle okolností.

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: úte led 12, 2021 14:17:11
od RomanR
Přátelé dávejte si pozor na ložiska s plastovými věnečky. Když jsem dělal GO motoru, prodejce mi je nabízel i do klikové skříně. Jenže plast, který drží pohromadě kuličky ložisek, se teplem degraduje a na klikovce by to byla katastrofa. Není nad celokovová ložiska.
A k těm z vás, kteří chcete vylepšit svůj motor během GO a nechcete dělat nevyzkoušené zásahy pro zvýšení výkonu, jsem na netu našel zajímavé doladění, které vás téměř nic (kromě času a práce) nestojí - viz odkaz na video. Má 96 MB, tak jen odkaz na stránky:
https://www.youtube.com/watch?v=5gGo9GY_ylA

Re: kolik KM do GO ?

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2021 22:29:52
od RomanR
martin110r píše:Pokiaľ uvažuješ o prerobení Babetty, môžeš rovno kúpiť 210kový motor. Prestavba z 215 na 210 by nevyšla o moc lacnejšie. Ovšem teraz sa fórum pravdepodobne rozdelí na dva tábory. Jedni ti budú mlátiť kliny do paly aby si si nechal 215, lebo je to len jedna rýchlosť a nemá sa tam čo dodrbať (oproti 210, proste spojka, problémy s radením) a druhí ti budú mlátiť kliny do paly aby si to prerobil na 210 lebo dva kvalty o hodne spríjemnia jazdu ako po rovine, tak aj v kopcoch. Záleží, pre aký názor sa rozhodneš. Ja sa osobne prikláňam k druhému názoru. Proste mať dva kvalty a hotovo. Keď človek nezanedbá údržbu tak to funguje.

Kup si 210-ku, obě porovnej a pak tu co ti nebude vyhovovat, prodej.