Stránka 1 z 1

Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: čtv dub 14, 2011 20:50:11
od Mistr Vlada
Ahoj, 8) .

Prosim vas ložisko ojnice dolní to co je na klice dokažu vymněnit doma sam? Protože při minule generalce jsem se nechal vystrašit od prodejce, který mi dával novou ojnici i s ložisky. Ten mi říkal že, ale to doma neudělám že na to potřebuju lis. Tak jsem si to samozdřejmně za peníze nechal od něj udělat. Ted asi chápu že mi to říkal, protože chtěl mít kšeft. Teď se chystám na další GO a chci si až na výbrus udělat všechno sám :D . A proto mně tedy zajímá jestli doma zvladnu to ložisko vymněnit. To stačí jenom vyrazit jako ostatní ložiska v karterech?

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: čtv dub 14, 2011 21:08:15
od martin110r
No pravdupovediac trúfam si na kadečo, ale na demontáž ojnice, respektíve výmenu spodného ložiska určite nie. Pri demontáži ojnice jednoznačne lis. Akýkoľvek iný spôsob je prasárna. Navyše pri spätnej montáži musíš ojnicu vyuhlovať a to pochybujem, že zvládneš v domácich podmienkach. Ak to ložisko vymeníš neodborným spôsobom, celá GO pôjde do hája. Škoda peňazí. Takže radšej by som zaplatil nejakému odborníkovi, čo sa tým živí. Najlepšie dákej firme ktorá má meno. V prípade rôznych garážmajstrov by som si to rozmyslel.

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: čtv dub 14, 2011 21:09:49
od Fajn-Tom
Pokud máš lis, tak to doma zvládneš. A jestli máš i úchylkoměr, tak si to můžeš doma i vycentorvat

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: čtv dub 14, 2011 21:23:40
od Mistr Vlada
Aha :cry: . Tak díky moc za rady. Nic jiného mi tedy nezbývá než si to zase nechat vylisovat od někoho jiného. Známé kteří mají lis a úchylkomněr bych mněl, ale stejnak stím nemám zkušenosti takže nic :| .

Děkuju moc.

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: čtv dub 14, 2011 21:30:30
od martin110r
Na druhej strane otázka, prečo s tým ložiskom pendluješ hore dolu? Ty najazdíš na Babette ročne 40 tisíc km alebo čo, že ho každú chvílu chceš meniť? Moja Babetta má 20 tisíc km a spodné ložisko v živote nebolo menené. Pravdupovediac ani vrchné nie. Proste keď nemá vôlu a neni hlučné tak neni dôvod do toho hrabať.

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: pát dub 15, 2011 14:22:10
od Mistr Vlada
Když dělám GO tak to umně znaméná kopletní opravu. A né jenom něco vymněnit. Sám si to neumím vysvětlit, ale ložisko má asi tak 0,2 mm vůli už teď po 13ti tisících. Myslím si že hodně dělá taky to že to je 215. Proč snad nemusím vysvětlovat. Naštěstí se předělává už na 210 :wink:

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: pát dub 15, 2011 18:49:20
od martin110r
Kompletná GO, je síce pekná vec, ale to neznamená, že vymeníš všetko do poslednej šrobky. Keď tak pedantne dodržuješ zakaždým meniť ojničné ložisko, lebo kompletná GO, tak by si mohol prelisovávať vložku valca, kupovať novú voľnobežku, kupovať nové kartre, kupovať novú prevodovku a to myslím že nerobíš lebo to nemá žiadny význam. Navyše nejakú vôľu mať musí a 0,2 mm by som neriešil. Ako som už spomenul počuť to ojničné ložisko klepať? Ak nie tak nemá význam sa s tým rýpať.

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: pát dub 15, 2011 20:05:54
od Mistr Vlada
No tak takhle poctivě provedenou GO jsem nemyslel. :wink: . To je jasný že nebudu mněnit věci které si psal. Mněl jsem na mysli samozdřejmně jenom věci u kterých je možné zaznamenat nějaké opotřebení. Což kartery rozhodně nejsou. Ale myslím že ložiska, ještě k tomu ojniiční, které je titerné, jehličkové a je zejméná namáháno na tlak je nejvice opotřebovavano při jakych koli zatěží motoru.

Vúli ložiska jsem odhadnul takže je velice nepřesná. Na volnoběch je slyšet a při jizdě ve vysokych otačkach taky. :(

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: pát dub 15, 2011 20:08:27
od martin110r
A si si istý, že to ide z ojnice? Ako som už písal. Ja mám spodné ložisko od výroby, najazdilo 20 000 km a je ticho. Veľa ľudí tu z fóra sú na tom rovnako. Neviem prečo by zrovna tebe malo klepať spodné ojničné ložisko.

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: pát dub 15, 2011 20:34:38
od Mistr Vlada
Babetta má najeto 20 500 km z toho před 13 tisíc byla dělána GO. Jak neustale opakuji je to 215 mám 95 kg a ve předu mám 11 zubů kolečko aby jse to aspon nějak rozjelo a nějak slušně vyjiždělo kopce, ale ani to stejně někdy nestačí a musim šlapat. Ted jak je to zpřevodovaný do pomala tak max rychlost je 38 km/hod. A ta max rychlost je v největších otáčkách co to jde, takže abych šetřil motor jezdím ještě pomaleji.

Takže asi takhle : motor je znáčně námáhán a opotřebováván na
- rozjezdu
- jízdě do velkého kopce
- a vysokými otáčky

Myslim si že motory 210 vůbec netrpí na tyto věci, nebo ano, ale méně.

( Šlapaly jste snad na 210 někdy do kopce, nebo jeli po rovině sotva 40 km/hod ? Ne ! Díky převodům )

No to je jsný že jsem zkoušel už všechno možný :wink: Babettu už mám dlouho a hodně už jsem si sní zažil.

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: pát dub 15, 2011 20:41:13
od PetrT30
Mistr Vlada píše:Když dělám GO tak to umně znaméná kopletní opravu. A né jenom něco vymněnit. Sám si to neumím vysvětlit, ale ložisko má asi tak 0,2 mm vůli už teď po 13ti tisících. Myslím si že hodně dělá taky to že to je 215. Proč snad nemusím vysvětlovat. Naštěstí se předělává už na 210 :wink:

Hel nechci se tě nějak dotknout, ale na jakou stranu (v jakém směru) to má vůli?
GO jsem dělal několikrát, ale spodní ložisko na ojnici jsem měl vždy OK. A to se ty motory rozhodně nešetřili.

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: pát dub 15, 2011 20:47:06
od Mistr Vlada
Má to vůli na horu a dolu ( po směru horní a dolní uvrati)

Re: Ložisko ojnice dolní

PříspěvekNapsal: úte led 17, 2012 15:39:48
od legendaryboy
No nevim taky jsem zadrel to same lozisko. Otazkou je estli je to normalni nebo anomalni. Pro anomalni zadreni bych vedel o pricinach, kteremi sem asi zadelal. Puleni prevodovky bez pripravku vyklepavanim pomoci kladiva ale na ohnutou klikovku by mela byt citlivesi nez ojnicni loziska preci loziska klikova? nebo ne? Ojnicni loziska trpi napr. vysokymi otackami motoru nebo klepanim motoru. klepani muze mit vicero pricin, spatny predstih vs vlastnosti svicky vs vlastnosti- oktan. c. paliva vs usazeniny v kompresnim prostoru valce. Nebo se pletu a je tech pricin vice?
Muze ethanol v palivu zpusobit klepani nebo pretezovani?