Stránka 1 z 3
Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 12:14:02
od galaher
Zdravím.Tak jsem konečně vyjel na bábě do světa.Po 3 km jízdy na poloviční plyn začalo od motoru cosi hlasitě syčet.Jel jsem dál.Po 500 metrech to přestalo.Tak jedu dál.Vychutnávám si krajinku a po 15 km začne motor ztrácet uplně výkon až zůstanu stát.Chci ji nastartovat a nejde ani otočit pedálem.Je to uplně na tvrdo jako by se něco kouslo.Zavolám si teda odvoz.Bábu jsme odvezli na korbě auta.Přijedeme domu sundáme bábu z korby.Dáme pivko a po půl hodině jdu starovat a ejhle chytne na první šup.Co se mohlo stát ?..

Kamarád co má jawu 05 říkal,že mu to dělá píst.Jak se zahřeje tak se zvětší objem pístu a je konec dokud to nevychladne.Dávám poměr benzínu 1:50.Co vy na to ?
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 12:23:28
od Citr0nik
to sicanie som mal aj ja vcera ae to sa my vypalovaly tesnenia kedze som ich pretrel vazelinou .. a ohladom toho vykonu mne to robila sviecka .. pri teplote hadzala isku kedy sa jej zachcela ale akonahle klesla teplota na normal tak to islo ako hodinky aku tam mas sviecku ? ..
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 12:27:12
od galaher
N15C Ale je zajímavé,že nešlo točit ani pedálem.Prostě jako by se něco v motoru kouslo a jak to vychladlo opět vše v pořádku.
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 12:29:08
od Citr0nik
15- to je OK ..

no zakuslo .. teoreticky strata kompresie ze by sa hlava pri teple roztiahla a strata kompresie cize vykonu .. a zahriznut mozno aj ten piest ale nechapem ako preco ked potom ide ... pozeral si ci sa nehryzol do valca ?
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 12:34:57
od galaher
Do válce jsem se nedíval.Protože jsem to po schladnutí normálně rozjel,ale pro jistotu jsem benzín co byl v bábě dal ven a nalil jsem tam nový letošní,ale pořád mi vrtá hlavou proč se kousla.Mám teď strach,abych jak pojedu do práce nezůstal někde stát.
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 13:21:40
od Fajn-Tom
jsi to zadřel, ale teď musíš přijíd na to proč. Jestli máš 207 s bronzovým futrem na ojnici, tak 1:50 je málo. Dále to sičení mohlo být přisávání vzduchu, takže se ochudila směs, motor se začal zahřívat až se zadřel. Taky zkoukni předstih, velkej způsobuje že se motor víc zahřívá. A výfuk, když je ucpanej, tak se motor taky více zahřívá. Pokud používáš M2T tak bych přešel na poměr 1:40, u lepších oleju a s jehličkovým ložiskem na pístním čepu je 1:50 dostačující
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 13:46:19
od galaher
Pokud bych to,ale zadřel,tak by to po schladnutí už přece vůbec nejelo a to sem potom najel asi 5 km v pohodě.Nebo nemám pravdu.Sičení přestalo asi po 500 m.A už se neozvalo.Bába je to 210.Vejfuk je uplně čistej.Nedávno jsem ho komplet čistil.Dávám poměr 1:50 olej Husqvarna 2T.
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 16:46:56
od Fajn-Tom
a proč by to nemělo po schladnutí jed? Hliník má větší roztažnost než litina, takže když se motor víc ohřeje tak vůle mezi pístem a vložkou zmizí a píst se zadře. Po schladnutí se píst zase zmenší a jedeš dál.
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 17:45:23
od galaher
Tak co radíš ? Více oleje do benzínu nebo vrtuly před chladič..

Není přece možné,abych po každé jízdě co 10 km chladil motor.Nebo je špatně nastavený karburátor a to bohatost směsi ?
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 18:15:59
od Fajn-Tom
bohatost poznáš podle svíčky. Já bych jezdil chvíli někde kolem baráku a čekal jestli to udělá znova

jestli ne, tak bych to už neřešil

Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 19:20:58
od galaher
Ještě jeden poznatek.Den před výjezdem ještě na starý benzín se po krátké jízdě asi 3 km a opět zaparkování ve stodole od motoru teda válce kouřilo jak byl horkej.
Nová svíčka a je černá a celá zasraná...

Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 20:56:36
od martin110r
galaher píše:...od motoru teda válce kouřilo jak byl horkej...
Usudzujem, že je celý valec zas_atý od oleja a prachu - to by nasvedčovalo tomu že sa z neho dymilo. Takže horší odvod tepla a teda pridretie isté.
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 22:35:31
od Citr0nik
presne uplne vycistit rebra hlavy a valca .. velmi to pomoze

v odvode tepla... mne hento robilo s jikovom presne ze nemal som tah .. ale ako som tam dal dellorto tak ziadny problem svicka cervena par sto KM je za mnou za 3dni a plne spokojny
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
sob kvě 07, 2011 23:48:19
od Starec
Troška tak poznám galaherov problém z motorom, vlastne problém ktorý mal z ním predtým, lebo sme to aj u mňa riešili. Pred pár dňami mal rozhodený motor, lebo menil predlohovku a iste neposkladal motor zo zaolejovaným a zaprašeným valcom či hlavou. Takže tam problém nevidím. Podľa opisu ide o jasné zadretie, sposobené prehriatím a z akými následkami, či už poškodilo valec a pies a v akom rozsahu, to zistí až keď to znova zhodí. Ak je dostatočné množstvo oleja v benzíne, tak sa takéto zadretie niekedy obíde bez väčšej škody, ale teraz by som radil použiť viac oleja do benzínu. Pokiaľ nestratila kompresiu tak sa to znova pekne zabehá, ovšem nemusí to byť pravidlo, že to stále tak dopadne. Horšie mohol dopadnúť, ak by sa to stálo, keď by babča frčala na plné pecky, ale ona postupne sa pomali začala zadierať, takže od okamžitého a náhleho zadretia to bolo ďaleko. To by bolo šmýkania jedná radosť.
Tu by bolo skôr zistiť prečo sa mu to tak zohrieva. galaher ak sa nemýlim tak ty si pri polení nemal zhodení alternátor ani rotor a len tak mimochodom ma napadlo či pri montáži sa kľukovka neposunula viac na niektorú stranu a niekde sa neopiera o stenu kartra. Aby si mal istotu, tak zhoď dole znova hlavu aj valec, jedno tesnenie ťa nezabije, zistíš aj poškodenie a skontroluj či ojnica je presne v strede kartra. Stred ojnice musí byť presne na tom mieste kde sa spájajú polobloky. Ak by to bolo vyosené, musíš kľukovku podať buď na jednú alebo druhú stranu. Netvrdím, že to bude presne to, ale skontrolovať to môžeš, čert nikdy nespí. Ďalšia vec je aj čistota kolena výfuku, nestačí len čistý výfuk či vložka. V kolene ako je zlom sa niekedy usadí karbon, ktorí nevidno ani z jednej strany a predsa nám môže upchávať plynulí odtok plynov, čo má následok prehrievania. Zapaľovanie po každej takej oprave ako je rozpolenie kartra tiež treba nastaviť, či už si mal, alebo nemal zhodený stator a rotor. Tak isto aj bohatosť zmesi nie je na škodu znova nastaviť. Tak si to všetko prejdi a potom napíš čo si zistil. S babčou ak dáš viac oleja kľudne môžeš jazdiť ďalej, snáď sa to rozbehá, len dávaj pozor, aby si ju znova neprehrial a nezakúsol, nemuselo by to dopadnúť ako teraz. Vo väčších rýchlostiach z náhleho zadretia sú niekedy dosť škaredé pády.
Re: Ztráta výkonu

Napsal:
pon kvě 09, 2011 20:12:28
od galaher
Zdravím.
Tak jsem se dnes dal do toho.Ojnice je ve středu.Píst i válec jsou v pořádku.Výfuk a koleno dokonale pročištěno.Zapalování seřízeno.Bohatost směsi nasatvena.Svíčka je krásně cihlově barevná.Volnoběch jede dobře a nechcípá.....tak hurá na výlet.Jezdil jsem po našem městě.Takže križovatky..stopky..a semafory,žádná velká zátěž.Rychlost okolo 35 km/h...jak to jelo více začalo ve válci cinkat jak na kolotočích..

,tak si pěkně jezdím a ejhle po 22km opět stejný problém.Zastavím dám dvě cigárka kouknu na svíčku jak je pěkná..

a pokouším se nastartovat.Motor naskočí,ale začne pískat.Vypnu motor a tlačím domů..

..jak tak tlačím přepnuté na šlapání ozývá se od levé strany kde je ozubené kolečko na velkou rozetu občasné pískání.
Pár foto válce...
http://galaher.rajce.idnes.cz/mm/