Stránka 1 z 1

Ložisko ojnice-klikovka

PříspěvekNapsal: ned kvě 08, 2011 12:16:42
od smurf64
Tak se mi nejak zadrelo dolni lozisko na ojnici. sundal jsem hlavu a valec, motorem jde udelat tak dve otacky, lozisko jde evidentne ztuha, potom se "namekko" zadre, tak, ze motorem nejde uz vubec otocit, protoze ojnice se proste "sprajcne". Dela to tak na obe strany. Takze se mi zda, ze me potkala jedna z horsich zavad, taky jsem se nedocet, ze by se to tu nekomu stalo :( .
Takze puleni motoru me nemine. Docet jsem se tu, ze to sam neudelam i kdyz pristup na lis mam, ale nejaky to "vyuhlovani" vubec nevim o cem je rec.
Zarazila me cena, ktera tu je nekde uvedena, ze pry za 800-1400,-Kc. To radsi koupim celou klikovku i s nacepovanou ojnici, ta taky stoji 1400,-.
Jestlo kecam blbosti tak me opravte, jinak uvitam kazdou radu ohledne vyreseni problemu :idea: .

Re: Ložisko ojnice-klikovka

PříspěvekNapsal: ned kvě 08, 2011 13:05:12
od Citr0nik
ja som to spravil i ked som amater a ide my to perfektne ... lozisko cca 2-3€ http://www.sim-ba.sk/eshop/ihlove-lozis ... x13-50.php tak neviem .... :)

Re: Ložisko ojnice-klikovka

PříspěvekNapsal: ned kvě 08, 2011 13:10:53
od Fajn-Tom
Kliku si sám rozlisuješ, na tom není co zkazit. Ojnice s ložiskem a čepem stojí 550kč. A za slisování a vycentrování na 0.03mm jsem platil asi 140kč. Pokud si koupíš už slisovanou kliku, tak bych ji nechal vycentrovat. Nikdy nevíš kdo sní jak zacházel při převozu a uskladnění, hlavně pokud si to budeš nechat posílat poštou.

Re: Ložisko ojnice-klikovka

PříspěvekNapsal: pon kvě 09, 2011 9:22:38
od Duro
Chlapi, vy bezne doma drzite lisy? Alebo tu klukovku viete rozlisovat aj bez lisu?

Ja by som sa to tiez rad naucil ... :oops:

Re: Ložisko ojnice-klikovka

PříspěvekNapsal: pon kvě 09, 2011 10:06:41
od Starec
Duro, dobehni ku mne a ja ťa naučím ako kľuku rozobrať a poskladať aj bez lisu. Vycentrovanie je už iná kapusta, to už doma na kolene nespravíš.

Re: Ložisko ojnice-klikovka

PříspěvekNapsal: úte kvě 10, 2011 8:19:46
od Duro
O.K. Starec, vidim, ze dovody mojej navstevy u Teba pribudaju ... no, uvidime, ked Pan Boh da, aj motyka streli :!:

Re: Ložisko ojnice-klikovka

PříspěvekNapsal: úte kvě 10, 2011 14:07:23
od Dave842
Pak prosímtě napiš jak na to teda, jestli to není extra složitý na vybavení abysme nemuseli do servisu :)

Re: Ložisko ojnice-klikovka

PříspěvekNapsal: úte kvě 10, 2011 17:52:49
od Starec
Ale ale chalani, tak či tak do servisu je s tým potom nutné zájsť a dať ju vycentrovať, Po druhé predsa odborne rozlisovať a zlisovať je iné kafe ako to doma robiť na kolene, tak osobne odporúčam predsa len ten servis.

Ovšem aby ste nemali na mňa ťažké srdce, tak vám napíšem ako nato.
Nepotrebujete toho veľa, iba jeden valček ( nie rúrku) ktorého priemer bude o niečo menší ako je čep v kľukovke. Materiál valčeka by mal byť čo najtvrdší a čím kratší zhruba 4-5 cm aby vám pevne sadol keď ho uchopíte do klieští. Samozrejme poriadne kladivo, nie hodinkárske, ale fakt poriadne ťažké. Kľukovku si položíme na pevný predmet, ideálne je väčší zverák, tak aby čep pri vyrazení smeroval do medzery, dobré je ak nám ju niekto za ojnicu pridrží. Ja som mal urobený taký jednoduchý prípravok: väčší a hrubší bukoví, prípadne hrabový peň som v strede navrtal tak, aby mi tam vliezol hriadel kľukovky, ďalšiu dierku o niečo väčšiu ako je čep som navrtal do tých miest, kde je na kľukovke umiestnený čep. Stačí 1,5 až 2 cm do vnútra. Kľukovku vsuniete hriadeľom dovnútra, natočíte tak aby čep bol na druhou dierkou, valček si zovrite do kliešti, priložte na čep a poriadne, ale fakt poriadne a rýchlo kladivom udriete po valčeku. Niekedy sa to nepohne na prví krát, tak to zopakujte, ak sa pohne čo i len 1mm, už potom to pôjde von ľahšie. Čep nie je nutné vybiť úplne z obidvoch častí, stačí aby nám zliezol jeden kruh. Ak máte prístup napríklad k autogénu, môžete dookola kruh jemne nahriať, čep pôjde von ľahšie. Podotýkam, že kľukovka musí byť uložená pevne, žiadný loker, či perovanie. Ak ste čep už vysunuli natoľko, že vám zlezie polovička kľukovky, tak už môžte vymeniť ložisko, pripadne komplet kľuku. Skladáme tak, že priložíme druhú polovicu, ak máme možnosť tak teraz ju už môžeme nahriať celú, najprv jemnejšie po nej poklepeme aby nám to sadlo, následne už potom zas razantne pár krát udrieme až kým to nesadne úplne.
Pred začatím rozoberania si premerajte rozteč (medzeru) medzi dvoma polovicami a ak to znova skladáte tak sa snažte túto širku dodržať.

Samozrejme takto po domácky rozobratá a poskladaná kľukovka sa ešte musí vycentrovať. Ak má niekto známeho sústružníka, prípadne má doma sústruh tak nie je problém ak to ovšem vie, vycentrovať, inak tak či tak potom neostáva iné len hajde z ňou do servisu.

Ako som spomenul toto je len núdzové riešenie a osobne odporúčam radšej ten servis.

Re: Ložisko ojnice-klikovka

PříspěvekNapsal: ned kvě 29, 2011 20:17:49
od PetrT30
... když je tady řeč o klikovce tak se zeptám, protože jsem to tady na fóru nenašel.
Mám babettku 207 na které měním válec s novým výbrusem, kroužky, čep atd.
Mám otázku ohledně toho horního (bronzovýho?) pouzdra v kterým je čep. Nějak se mi nezdá a chtěl bych ho vyměnit. Chtěl bych tam už dát ložisko co se dává na 210tky. Bude mi to pasovat nebo budu muset frézovat ojnici na jiný průměr?
Díky