Stránka 1 z 3

Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: sob kvě 14, 2011 15:14:22
od peli
jsem s babettou (207) začátečník a zajímalo by mě jestli dekompresní páčka je i k něčemu jinýmu než ke chcípání. (chcípá mi to samo takže ji v podstatě nepotřebuju..) Někdo mi řikal že se má mačkat když se brzdí motorem.. (?) Díky..

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: sob kvě 14, 2011 17:31:51
od S0D4
Tak v tvym případě bych spíš řešil to chcípání motoru, než páčku dekompresora :) . Páčka ovládá přes lanko spínač (resp. vypínač) který přerušuje napětí na řídící elektrodu tyrystoru. Nejsem zrovna babettechnik, ale řekl bych, že žádný skrytý význam mít nebude. Když ho budeš držet při jízdě z kopce, veškeré kouzlo by mělo být, že svíčka nebude házet jiskru. Moje doměnka, počkej až se ozve někdo další a případně mi řekne, že tu melu kraviny.

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: sob kvě 14, 2011 17:58:23
od Starec
S0D4 ťa trochu pomýlil, on sa totiž rozpísal o scípaku a nie o dekompresore, ovšem v jednom má pravdu najprv treba riešiť to samovoľné zdochynanie motora. Dekompresor slúži ešte na ľahšie štartovanie, má to výhodu proti 210, že si stlačíš dekompresor, rozpedáľuješ babču( ide veľmi ľahko) pustíš páčku a ideš už ďalej motorom, ovšem ak ti naskočí. :lol:

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: sob kvě 14, 2011 19:49:57
od S0D4
Hups, ale začal jsem správně :oops: :) Akorát už nevim jak jsem se od jednoho dostal ke druhýmu.
Akorát o to míň mi to jde dohromady, proč dekompresor při brždění motorem? Pak by to mělo brzdit míň ne?

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: sob kvě 14, 2011 20:59:59
od Citr0nik
brzdid ? tou packou ? .. ja som to osobne na to nepouzival :) a namontoval chcipak :) parkticekjsi lespi .. :) a skus naladit dobre karbec a musi to ist ako hodinky .. :) ladiace srobiky :) :) na volnobeh :)

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: ned kvě 15, 2011 17:37:09
od peli
tak vám moc děkuju. ono v současný době je to že nedřží volnoběh to nejmenší co ně na ní trápí tak se k tomu taky časem dostanu. ale ta vychytávka se startovánim je super!

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: ned kvě 15, 2011 17:56:42
od Citr0nik
ja som mal rpoblem s tym kazdu chvilku :) ci uz to tesnenie a tak .. :) potom som zohnal motor z B210 tak som tam prehodil suciastky :) a nahodil chcipak :) zzatial nemam problem :)

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: sob čer 04, 2011 5:02:22
od michalku
Čiste teoreticky, dekompresor by mal fungovať pri vyšších otáčkach ako motorová brzda, pretože keď je prívod vzduchu šupátkom na karburátore prívod vzduchu zatvorený, tak piest vykonáva pri otvorenom dekompresore viac práce. Musí totiž nasať vzduch z okolia a potom ho vytlačiť. to je princíp motorovej brzdy. Ale pri malých otáčkach - rozjazd - plní skôr funkciu mäkšieho rozbehu.
Mimochodom, brzdiť dekompresorom dlhšie, ako pár sekúnd, je pre motor určite škodlivé. Do valca sa totiž cez dekompresor nenasáva zmes s olejom, ale len čistý vzduch z okolia. Takže styčné plochy piest - valec nie sú mazané olejom, nie je totiž nasávaná zmes s olejom, ale čistý vzduch...
Dokonca aj pri dlhšej jazde z kopca, keď sa brzdí motorom, sa dopručuje radšej pribrzďovať brzdou a občas pridať plyn, aby sa do vlaca dostala zmes s olejom.

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: sob čer 04, 2011 9:57:36
od Fajn-Tom
michalku píše:Čiste teoreticky, dekompresor by mal fungovať pri vyšších otáčkach ako motorová brzda, pretože keď je prívod vzduchu šupátkom na karburátore prívod vzduchu zatvorený, tak piest vykonáva pri otvorenom dekompresore viac práce. Musí totiž nasať vzduch z okolia a potom ho vytlačiť. to je princíp motorovej brzdy. Ale pri malých otáčkach - rozjazd - plní skôr funkciu mäkšieho rozbehu.
Mimochodom, brzdiť dekompresorom dlhšie, ako pár sekúnd, je pre motor určite škodlivé. Do valca sa totiž cez dekompresor nenasáva zmes s olejom, ale len čistý vzduch z okolia. Takže styčné plochy piest - valec nie sú mazané olejom, nie je totiž nasávaná zmes s olejom, ale čistý vzduch...
Dokonca aj pri dlhšej jazde z kopca, keď sa brzdí motorom, sa dopručuje radšej pribrzďovať brzdou a občas pridať plyn, aby sa do vlaca dostala zmes s olejom.

o co že při zapnutým dekompresoru se do motoru nasává směs z karburátoru?? :D A o co že při zapnutým dokompresoru píst nevykonává víc práce?? :D

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: sob čer 04, 2011 10:26:12
od Citr0nik
sak a kde mas napisane ze ? pri stlacenej packe sa piest nemaze (kruzky) vsak tam ide stale zmes :) len hu neodpali =)

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: pát kvě 04, 2012 11:00:04
od hhonzan
no asi trochu pozdě,ale dekompresor se použiva na zhasnuti motora,tim že strati kompresi a zhasne,ale byl udělany dřive proto že to bylo i pro ženy a ty dkyž startovali tak ho ztlačily rostocily motor a pustily šlo to lip a a motor dostal při startu višši otačky tim lip chytl,je to popsane v dilenske přiručce,neni to z me hlavy.

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: pát kvě 04, 2012 19:55:06
od butan
Čtyřtaktní motory třeba v zemědělských mechanizmech o výkonu 5Hp a výš také mají skrytý dekomresor. Bývá tam na vačkové hřídeli taková vychytávka, že ventily při pomalém otáčení nedovírají, a to umožňuje bezproblémový start lankem ručního startéru.
Lubor

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: pát kvě 04, 2012 19:57:42
od butan
Fajn-Tom píše: A o co že při zapnutým dokompresoru píst nevykonává víc práce?? :D

Při vysokých otáčkách motor s otevřeným dekompresorem vykonává víc práce, na profouknutí vzduchu dekomresorem. Závodníci na starých strojích dekompresorem brzdili.
Lubor

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: pát kvě 04, 2012 20:01:28
od Fajn-Tom
butan: třeba zetor 25, dekompresorem se otvírají ventily. Při seřizování vůle na ventilech se nesmí zapomentou dekompresor vypnout :lol: :lol:
Dekompresor mam třeba i na motorové pile, bez něj se startuje hodně obtížně

Re: Dekompresní páčka

PříspěvekNapsal: ned kvě 20, 2012 23:34:03
od hhonzan
nemohli by jste mi někdo vyfotit tu dekm. pačku?Davam dokupi babettu 228 a mam jen čast te pačky a potřeboval bych ji vydět detailně celou diky