Stránka 1 z 2

B 210 - kovový zvuk při startu - urvaný buben !

PříspěvekNapsal: pon kvě 30, 2011 12:39:17
od Ivo
pozdrav všem nadšeným Babetystům z Hlučína :-))

Babetta 210 začala zlobit, při jízdě na jedničku, chce přeřadit na dvojku, zvedá výkon a najednou se ozve malá detonace ( malý podfuk )s obláčkem modrého dýmu zpod karburátoru a spadne s výkonem, zase nabírá rychlost a při možnosti přeřazení na dvojku zase stejný cyklus - ozve malá detonace ( malý podfuk ) s obláčkem modrého dýmu zpod karburátoru a spadne s výkonem. Zkusil jsem včera vyměnit lichoběžníkové těsnění pod tou plovákovou komorou,kde jsem ten podfuk předpokládal a odkud jsem viděl ten malý modrý obláček dýmu, ale bohužel, tahá zase jen na jedničku a ten podfuk se zase objevil. Navíc při startování nohou se ozývá z prostoru spojek kovový zvuk rotujícího kusu kovu.(prostě nevím, potřebuji dobrou radu - díky předem. Jo ještě malá doplňující informace, vždycky předtím mi ta 210 vyjela relativně hodně těžký kopec - těžce a pomalu, většinou na jedničku, ale vyjela. Posledních 14 dní mi ten kopec už nedala, najela na jedničku a pomalu se udusila už na začátku, musel jsem to objet jinudy. Po rovině jezdila v pohodě ..... a před 4 dny nakonec ten kopec ještě jednou dala, ale začala blbnout s tím podfukem pod karburátorem - tolik pro doplnění. Propálilo se tam něco, nebo už potřebuje něco zgenerálkovat ? Může to být třeba jen zalepeným výfukem - vypalovali jsme ho před rokem - tedy před cca 2500 km.

Jinak prima den všem :-)

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: pon kvě 30, 2011 18:39:39
od martin110r
Njn, v prvom rade vypál výfuk a vyčisti koleno.

A aby sme mohli pokračovať ďalej, tak preventívna otázka - nestála Babetta dlhšiu dobu?

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: pon kvě 30, 2011 18:45:31
od Ivo
ne,ne aktivně jezdí už 3 měsíce, sotva slezl sníh :-))

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: pon kvě 30, 2011 18:58:41
od martin110r
V tom prípade platí radav predchádzajúcom príspevku. Základom je neriešiť 10 problémov naraz. Odstráň jeden a potom pokračuj.

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: pon kvě 30, 2011 20:14:56
od Ivo
OK - koleno je čisté, výfuk taky - uvnitř není nános oleje větší než 1 mm - po celé stěně. Babetta chytla, ale i při přidání plynu se začala dusit, pak opět prostřelila vyfuk .....potom zdechla, nejela ani bez výfuku. Když jsme ji tlačily, šlo to ztěžka, po pokusu nastartovat ji z maleho kpoce nechytla a pak už nenastartovala. Ten kovovy zvuk jde při startování nohou asi od spojky, upřesňuji to - není to od válce. Ověřeno i pohmatem, při starování nohou. Hrčí to tam kovově a Babetta nechytá - je to spojkou ? Díky za názory

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: pon kvě 30, 2011 20:16:54
od martin110r
Rozober jednotkový bubon a odfoť štartovacie spojky.

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: pon kvě 30, 2011 22:25:03
od Ivo
jednotkový bubon - to je buben rychlosti č.1 ? zítra na to vlítnu - díky :-)

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: úte kvě 31, 2011 13:16:07
od Fajn-Tom
Ivo píše:jednotkový bubon - to je buben rychlosti č.1 ? zítra na to vlítnu - díky :-)

není tam žádný buden rychlosti č.1 ani rychlosti č.2. Je tam jen jeden a uvnitř jsou spojky, po sepnutí spojek je zařazená dvojka, po rozepnutí zase jednička

edit: samozřejmě, že tam je ještě jeden buben, ale to je rozběhová s spouštěcí spojka, která nemá na rychlostní stupně žádný vliv

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: úte kvě 31, 2011 16:50:54
od Ivo
nooo, tak jsem dneska čučel - koukněte sami

http://hkm.rajce.idnes.cz/05_-_31.05.20 ... 0_-_spojka

ten buben už byl nějak zavařený a nyní se prostě utrhl a točí se kolem té osky, to asi vysvětluje problémy s nastartováním a ten divný kovový zvuk, ale nejsem si jistý, že to je jediná závada. Nebo to celé , co popisuji ve svém prvním příspěvku nahoře opravdu může způsobovat jen to, že se ten buben neudrží v otáčkách a prokluzuje na té osce ? Má cenu to zavařit anebo je lepší vyměnit ? co riskuji a co to vlastně jako nové stojí ? opět díky za společné názory :-)) jinak teplota vody v Hlučínské štěrkovny je super, tak se jedu teď vykoupat a pak podumáme :-)) díky a prima den - Ivo

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: úte kvě 31, 2011 17:16:43
od Dave842
To teda nevím co tam dko děllal, ale řekl bych že ten buben je dost špatným stavu. Už od pohledu se divím že ještě funguje :D . Já bych radši koupil novej, ale možná to půjde zpravit. Ostatní určitě řeknou :wink:

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: úte kvě 31, 2011 19:13:10
od Ivo
martin110r píše:Rozober jednotkový bubon a odfoť štartovacie spojky.


no když teď na ty fotky koukám (http://hkm.rajce.idnes.cz/05_-_31.05.20 ... 0_-_spojka), tak přemýšlím, jak vůbec sundat ten buben, když je po celém obvodu té vnitřní osky utržený a volně se rukou protáčí .....ta matice na té osce asi drží fest, když tady píšete, že na buben dáváte řetězový klíč na uvolnění olejových filtrů z auta a pak to golou odtahujete . Napadá vás jak na to ? Nevím,jak na to, ale pokud by se to dalo vymezit nějakými klínky, tak bych nechal nejdříve znovu navařit ten buben k tomu zbytku osazení té osky a pak ho teprve sundal - je to možné, takto to udělat ? nebo tím svařováním odejde nějaké obložení těch spojek ?

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: úte kvě 31, 2011 21:15:58
od Starec
Bubon znova prevariť, sťahovakom stiahnuť, je to už jedno akým a zahodiť. Kúpiť nový.

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: úte kvě 31, 2011 22:24:40
od Ivo
jo, jo taky si to myslím, už jsem našel cenu za nový buben - 350 Kč ( info i pro ostatní ....)
ale ještě mám dva dotazy - než to dám zavařit :
1/ můžu tam tím zavařením něco narušit ? třeba nějaké obložení spojek ? nebo to mohu klidně vařit, jak to půjde ...
2/ je nějaká logika, že to podfukování pod karburátorem a ty malé detonace + to, že to nešlo do otáček a na druhou rychlost pravděpodobně způsobeno jen tímto urvaným bubnem ? předtím mi ta Babetta jezdila v pohodě .... v podstatě se mi jedná jen o to, jestli to raději nešoupnout rovnou do vybaveného servisu, kde to znají, mají stahováky a po ruce i svařečku - já z toho nic nemám, protože pokud tam je ještě více možných variant, tak ať raději tu Babettu rovnou dají doi celkové kondice na léto a bude klid . Máte někdo nějaký odhad, za kolik by se to normálně v servisu dalo udělat ? ...... díky za názory :-)

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: stř čer 01, 2011 20:37:04
od Ivo
chlapi, tak odhad proč se ten buben utrhl je i ten, že někde u karburátoru se přisával vzduch, tím byla směs chudá a proto byly i ty detonace a údajně se mohl i přidřít možná píst a rozjeté zadní kolo přeneslo energii na ten buben a ten se urval - je to vůbec možné ? Co vy na to ?

Jinak údajně kompletní generálka B 210 i s výbrusem by stála odhadem 6000 - 7000 Kč, celkem velké peníze, ne ?

Re: B 210 - kovový zvuk při startu + podfukování

PříspěvekNapsal: stř čer 01, 2011 20:56:27
od martin110r
Pohoda, kukni si fotky mojej Babetty. Odkaz nájdeš pod každým mojim príspevkom. Kým som ju dostal do takého stavu, ako je teraz, tak som do nej navalil minimálne 400 eur. Takže je to reálne.