Stránka 1 z 1

Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 15:03:58
od UfiYk
Ahoj,
Chtěl bych se zeptat dneska jsem sprovoznil konečně svojí Babettu ale pro změnu mi to začalo střílet do výfuku? Co s tím? To bude asi předstih co? A jak se dá přesně nastavit?
A ještě bych se chtěl zeptat co způsobuje přehřívání válce? Díky

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 18:57:04
od Fajn-Tom
Střílení do výfuku je chudá směs. Přehřívání válce může být předstihem, špatnou konstrukcí výfuku (protikuželu nebo malý průmer výletové trubičky) a taky chudou směsí

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 20:24:53
od UfiYk
Hale chudá směs se pozná jak? A jak se dá nastavit aby byla botahší??
Už mi to krásně drží volnoběh akorát se to dost hřeje a občas střílí do výfuku. A koukal jsem na svíčku a ta má takovou bílou barvu nevím proč, tryska je 82
Hale prosímtě mohl by jsi mi napsat jakej je rozdíl mezi chudou a bohatou? Díky

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 20:39:13
od Fajn-Tom
Chudá znamená že je tam málo benzínu, bohatá naopak. Ideální poměr mezi vzduchem a benzínem je 14,7:1 (pro maximální výkon se asi o 20% obohacuje, ale zvyšuje se tím spotřeba). Bílá svíčka značí chudou směs, takže dej větší trysku, 86-90

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 20:42:47
od UfiYk
Hale teď s tou 82 už je to docela fájn, ale néní to ono. Volnoběh to má krásnej, ale když za to vezmeš a držíš pod plným tak to střílí z výfuku a to bude asi tím předstihem to doladím, a občas se to ještě dusí ale už ne jako předtím, takže mám zkusit tu trysku 86-90 a myslíš že to pak bude ok? Hale a když teda svíčka bude mít tu cihlovou barvu tak je všechno ok a už to nemusím řešit? že ano?
A ještě když je směs chudá tak se to hřeje? jelikož tam jde málo benzínu? Chápu to dobře.? a díky

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 20:43:41
od UfiYk
A ještě ten šroub na štelování bohatosti směsy na karbeci, tak když utahuju tak co? a když šroub povoluju tak co?

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 20:46:15
od Angelo
Mám ten samý problém na dědový Babettě, akorát mě to střílí do vejfuku, jenom když jí hodně vytočím na stojanu a hřeje se víc než moje, hlavně do kopce. Svíčka je krásně vypálena do cihlova. Předstih jsem lehce zkoušel změnit - trochu jsem hejbnul se statorem po směru hodinových ručiček a nic moc výsledek. Je to tak správně že jo? Po směru hod. ruč. se předstih zmenšuje a protisměru hod. ruč se zvětšuje?

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 20:55:14
od UfiYk
Malý předstih způsobuje pokles výkonu při vyšších otáčkách motoru. Motor se při akceleraci těžko dostává do vyšších otáček.
Velký předstih zase způsobuje přehřívání motoru a pokles výkonu. Motor je náchylnější ke klepání.

Jestliže byl předsti malý, nosník se natočí proti směru hod. ručiček, jestli byl větší než 1,5 mm tak ve směru hod. ručiček

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 21:14:40
od Angelo
Díky. Šroub na bohatost směsi, tím přeci škrtíš vzduch. Když ho utahuješ, tak jde míň vzduchu, ale zase více benzínu a když povoluješ, tak naopak.

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 21:40:17
od Fajn-Tom
UfiYk píše:Hale teď s tou 82 už je to docela fájn, ale néní to ono. Volnoběh to má krásnej, ale když za to vezmeš a držíš pod plným tak to střílí z výfuku a to bude asi tím předstihem to doladím, a občas se to ještě dusí ale už ne jako předtím, takže mám zkusit tu trysku 86-90 a myslíš že to pak bude ok? Hale a když teda svíčka bude mít tu cihlovou barvu tak je všechno ok a už to nemusím řešit? že ano?
A ještě když je směs chudá tak se to hřeje? jelikož tam jde málo benzínu? Chápu to dobře.? a díky

Pokud to střílí při plným plynu tak je malá hlavní tryska. Chudá směs hoří vyšší teplotou proto se hřeje, taky hoří pomaleji proto střílí do výfuku

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 21:45:00
od Fajn-Tom
UfiYk píše:A ještě ten šroub na štelování bohatosti směsy na karbeci, tak když utahuju tak co? a když šroub povoluju tak co?

je to šroub na štelování bohatosti volnoběžné směsi, pokud je šoupátko otevřeno více jak 1/3 tak si to benzín už nenasává z volnoběžnýho kanálku. Když utahuješ ubíráš vzduch. Ze skušeností co mam s karburátory mikuny, keyhin a dellotro tento šroubek má jen velmi malý vliv na chod motoru

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: pon čer 27, 2011 21:47:57
od Fajn-Tom
UfiYk píše:Malý předstih způsobuje pokles výkonu při vyšších otáčkách motoru.

Toto je u dvoutaktních motoru s rezonančním výfukem dost diskutabilní

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: úte čer 28, 2011 20:11:03
od UfiYk
Hale tak to je už divný ne? Dal jsem trysku 92 a pořád je svíčka taková "bílá" hodně světlá. hřeje se to pořád, a střílí to do výfuku taky.
Zejtra zkusím, ještě dát jehlu na 2 zářez od spoda a uvidím

Re: Střílení do výfuku a přehřívání.

PříspěvekNapsal: úte čer 28, 2011 20:13:02
od UfiYk
A nebo je možné že je v prdeli svíčka