reálná maximální rychlost

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: reálná maximální rychlost

Příspěvekod Vildaa89 » čtv čer 18, 2015 10:32:35

Hodně dobrý! Bych se i projel ale do Brna dost zajížďka :D
Vildaa89
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte čer 16, 2015 0:50:41
Bydliště: Studénka

Re: reálná maximální rychlost

Příspěvekod pH1 » čtv úno 25, 2016 0:01:41

http://www.myronsmopeds.com/category/jawa-info/
Tu som našiel nové informácie, ktoré ma presviedčajú, že zväčšením priemeru hlavnej trysky(M6) karbecu 2912 DC by som mohol dosiahnuť vyššieho výkonu. :lol:
Nakúpim si zopár trysiek a budem experimentovať.
Napr. Jawa X30(označenie aj 207.385) dosahovala 48,3km/h :lol: . A to pri ozubenom kolečku 13 zubovom. Tipujem All-in, že to bude väčším priemerom hlavnej trysky karbecu 2912 DC(12mm difúzor).
http://www.myronsmopeds.com/wp-content/ ... o-Jawa.jpg
Dole na obrázku sú 2 typy: X20 a X25. Pre X20 je hlavná tryska 58(čiže aj tie naše 207.XXX) a pre X25 je tryska 63. Číslo za písmenom značí max. rýchlosť v míľach za hodinu. Napr. 25mph = 40km/h. X30 = 48km/h.
http://www.myronsmopeds.com/wp-content/ ... -chart.jpg :D
What matters are the principles you absorb. :idea:
pH1
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát říj 16, 2015 14:05:20

Re: reálná maximální rychlost

Příspěvekod Martim » čtv úno 25, 2016 20:10:16

Ještě zkus dát emulzní trubici z 210, protože má větší díry :D
Martim
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned kvě 31, 2015 23:17:01

Re: reálná maximální rychlost

Příspěvekod RomanR » stř pro 30, 2020 11:37:35

heslar píše:Suhlasim s mildou! Ked som isiel 70 dole kopcom tak som sa neskutocne bal.


Nejlepší cesta k zadření motoru.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: reálná maximální rychlost

Příspěvekod RomanR » úte led 12, 2021 21:18:34

milda píše:
heslar píše:Dalej neverim ze by niekedy nejaka neupravena babetta isla viacej ako 50.

Nijak neupravená babetta samozřejmě nemůže jet přes 50, protože konstruktéři museli dodržet legslativu pro mopedy - konstrukční rychlost 40 km/h. Proto byl výkon motoru zatlumen hlavně provedením výfuku - pro německý trh dokonce jen 25 km/h. Stačí ale drobná úprava výfuku, změnit originální převod 13/51 na 14/51 a není problém na babettě dosáhnout 55 km/h, maximálka po rovině po těchto úpravách asi 60 km/h. Samozřejmě jde už náročnějšími úpravami jít i vysoko nad tuto hranici, ale je to už na úkor životnosti a hlavně bezpečnosti.

Převod u primárního ozubeného kolečka ze 13 na 14 zubů přidá na max. rychlosti 4 km/hod. Totéž dosáhne změna u sekundárního (rozety na kole) zmenšením počtu o 5 zubů. Když změnu uděláš na obou ozubených kolech současně, tedy vzadu méně o 5 zubů, vpředu u motoru zvětšíš o 1 zub, docílíš rychlejšího převodu na rovině o 8 km/hod. oproti původnímu převodu. Babeta bez dalších úprav pak na rovině běžně dosáhne rychlosti blížící se 50 km/hod., ale zase to ubere na síle v kopcích a bude častěji řadit za 1. Mám to fyzicky vyzkoušené. Navíc jsem šel do extrému a na 210-ku jsem dal dozadu malou rozetu ze 107-ky a dopředu nejmenší kolečko. Teď nevím, zda 13, nebo 12 zubů. Prostě to nejmenší, aby motor ten těžký zadní převod utáhl i v kopcích. Na rovině podle obecních radarů max. 47 km/h, téměř všechny kopce ve Středočeském kraji jezdím na dvojku a to vážím 90 kg. Hlídám si vůli řetězu a kola foukám na 3 Atm. Jezdím na bohatší směs, mažu 1:33 Castrol 2T (růžový) a jezdím trasy v délce kolem 70 km, zpravidla na 3/4 výkonu.
Se zkrácenou trubkou výfuku jsem to taky zkoušel, ale neosvědčilo se mi to a musel jsem koupit novou, nezkrácenou. Záleží totiž na poměru odporu sání a odporu výfuku. Ten musí být zachován. Přesah trubky v tlumiči výfuku má svou funkci. Když ale změníte způsob nasávání vzduchu do karburátoru, pak pro zachování správného poměru odporu sání-výfuk, musíte upravit i odpor odchodu plynů z motoru. Pochybuji, že někdo z nás má k dispozici prostředky, jak tyto odpory změřit a navíc neznáme ten správný poměr, který nejvíce svědčí motoru. Mě nešlo o nějaké závodění, ostatně brzdy Babetty na to nemají. Šlo mi o zvýšení průměrné cestovní rychlosti z 25km na 30 km/h a to se mi podařilo. Pokud bych chtěl jezdit rychleji, vyměnil bych Babču za něco silnějšího.
Pokud chcete něco dobrého se svým strojem udělat, podívejte se na odkaz na video. Týká se maloobjemových dvoutaktních motorů. To video je opravdu zajímavé.
https://www.youtube.com/watch?v=5gGo9GY_ylA
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: reálná maximální rychlost

Příspěvekod RomanR » pon čer 21, 2021 22:24:50

melkin píše:Bydlím v oblasti kde je dost měřičů rychlosti v obci. Takže sem to tak nějak zprůměroval a na plnej plyn na rovince, když nefouká to jede max. 38 km/h. Mám Babettu 207.

Mám 210-ku, už má pár tisícovek najeto. Převody řetězu 11/39 zubů a na rovině horko-těžko 47 km/h měřeno obecním radarem. Rychlejší převod se mi neosvědčil, protože občas jezdím kopce. Cestovka kolem 35/h Ale i tak mám někdy problém to ubrzdit.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků

cron