Stránka 1 z 1

Nesymetrická ojnice

PříspěvekNapsal: úte zář 06, 2011 22:27:29
od butan
Je to již druhá babetta 210 kde jsem našel zmíněný problém takže náhoda to nebude. Zajímá mne zda se s tím už někdo setkal.
Táhlo ojnice není přesně ve středu, ale je asi o .5mm posunuté řekněme směrem k magnetu, a navíc je trochu šikmo (podél osy táhla je stočené k normálové rovině kliky- je trochu do vrtule).
Když potom ojnici přitlačím do krajní polohy směrem k magnetu, škrtne během otáčení o setrvačník, tím si vymezí vůli a dál se točí volně. Motor s touto závadou jsem hned po zakoupení rozebral a generálkuju ho takže nevím zda to mělo nějaké specifické zvukové efekty při běhu. Jinak je ojnice i klika v pořádku, není ohnutá, válec byl od kroužků opotřeben skoro rovnoměrně.
A hlavně co teď řeším, zda mám nechat kliku rozlisovat a ojnici vyměnit, nebo mohu motor s tímto symptomem složit a bez rizika používat?
Lubor

Občas tu někdo zjišťuje příčinu záhadných zvuků z motoru, tak tohle je vedle hrčivého pístu možná příčina záhadných zvuků, mohlo by se to zvukově projevit zejména při naklopení babetty na bok, při volnoběhu. Ověření je jednoduché, sundáte válec, a zkusíte píst posunout doleva, doprava a protočíte kliku jestli ojnice škrtá. Pro jistoru otáčejte v obou směrech.

Re: Nesymetrická ojnice

PříspěvekNapsal: pát zář 09, 2011 8:05:30
od heslar
No neviem ci to je nejaka vazna vada ale mne to nerobi. Mozno to nejake zvuky vyraba a mozno ze nie.

Re: Nesymetrická ojnice

PříspěvekNapsal: ned zář 11, 2011 9:01:09
od butan
Starec mi poslal výkres ojnice, ojniční oka, tedy jejich průměry tam jsou tříděny do tříd po .002mm, ale poloha táhla vůči ose tam otolerovaná není. Takže ta nesymetrická ojnice je asi z hlediska výstupní kontroly v pořádku. Je i možné, že nová klika měla o chlup menší vůli na ojničním ložisku, a neškrtala? Ale nesymatrická každopádně byla od začátku.
Tak jsem to táhlo trošku líznul stopkovou bruskou, a složím ten motor na dožití. Při příštím rozebírání dám výbrus a novou kliku. Nová komplet klika z fichtlkrámku (čínská?? Je na ní CKR) Stojí stejně jako centrování s výměnou ojnice.
Lubor
Víte někdo co to CKR znamená? WWW Odkaz na výrobce?

A ještě perlička. Na 30 let staré ojnici, která najela tisíce kilometrů jsou dobře čitelná toleranční čísla ojničních ok. Čím to asi psali, tuší?