Stránka 1 z 1
valec nepasuje na motor

Napsal:
sob lis 26, 2011 16:20:49
od lubosoh
Ahoj lidičky. Chtěl jsem se zeptat jestli někdo neví proč mi nepasuje valec na motor u babetty 207 500. To pouzdro na valci je o 1mm širší. je více druhů?
Re: valec nepasuje na motor

Napsal:
sob lis 26, 2011 17:56:26
od martin110r
Presne toto sa stane, keď sa z dvoch motorov urobí jeden - myslené tým, že sa napríklad prasknutý karter nahradí iným.
Kartre sú vo výrobe párované - súbežne opracovávané. Ak už musí z nejakého dôvodu dojsť ku výmene kartra (poškodenie, prasklina...), nestačí vymeniť len jednu časť kartru. Musia sa vymeniť komplet. Pokiaľ zložíš motor z kartrov, ktoré nemajú pár tak síce bude vyzerať rovnako, no môže sa stať, že bude kľukovka vyosená (čo bude spôsobovať časté odchádzanie ložísk), alebo, ako v tvojom prípade, nemožnosť namontovať valec do bloku.
Re: valec nepasuje na motor

Napsal:
sob lis 26, 2011 22:52:21
od lubosoh
Děkuji Ti za odpověd. Ale je divné že mám dva motory a vše je stejné. Pasujou válce atd. Ted jsem koupil motor na aukru opravdu pekný,ale bez válce a bez hlavy.no a nepasuje mi ten valec. Neslo by to třeba ubrat o ten 1mm na soustruhu? Dík L.
Re: valec nepasuje na motor

Napsal:
ned lis 27, 2011 0:18:29
od Fajn-Tom
máš mezi karterama těsnění?
Re: valec nepasuje na motor

Napsal:
pon lis 28, 2011 11:20:04
od pdp28
Valec je dobrý. Mal by mať vonkajší priemer časti vložky, ktorá ide do kartrov, ak sa dobre pamätám 47 mm. Podľa mújho názoru, si zohnal kartre na tzv Mofu, ktorá išla len 25 km/h a tam bola vložka len 46 mm a otvor v kartroch tiež o 1 mm menší. Preto, aby sa nedal jednoducho dať silnejší valec (45 km/h) na slabší motor určený do 25 km/h.
Môžeš dať na sústruhu dole 1 mm z tej spodnej časti vložky, ale nezabudni dať do vnútra vložky v obrábanej časti niečo s presným vnútorným rozmerom vložky, lebo tlak noža pri sústružení stlačí dnu vložku, zdeformuje sa a zmenší sa priemer a bude sa pridierať motor.
Re: valec nepasuje na motor

Napsal:
pon lis 28, 2011 18:12:44
od Fajn-Tom
pdp28 píše:Valec je dobrý. Mal by mať vonkajší priemer časti vložky, ktorá ide do kartrov, ak sa dobre pamätám 47 mm. Podľa mújho názoru, si zohnal kartre na tzv Mofu, ktorá išla len 25 km/h a tam bola vložka len 46 mm a otvor v kartroch tiež o 1 mm menší. Preto, aby sa nedal jednoducho dať silnejší valec (45 km/h) na slabší motor určený do 25 km/h.
Môžeš dať na sústruhu dole 1 mm z tej spodnej časti vložky, ale nezabudni dať do vnútra vložky v obrábanej časti niečo s presným vnútorným rozmerom vložky, lebo tlak noža pri sústružení stlačí dnu vložku, zdeformuje sa a zmenší sa priemer a bude sa pridierať motor.
O babettě ve verzi mofa jsem už něco málo slyšel, ale na netu jsem nic konkrétního nedohledal. Byli mezi typem mofa a prodávaným u nás ještě nějaké rozdíli, kromě jiného průměru vložky?
Re: valec nepasuje na motor

Napsal:
pon lis 28, 2011 23:06:31
od lubosoh
tak díky to bude ono protože jeden milimetr je dost takže je to jiný motor, ale nebude to mít vliv na výkon, když ten válec nechám vysoustružit?diky lubos

Re: valec nepasuje na motor

Napsal:
úte lis 29, 2011 9:19:25
od pdp28
Motor pre MOFA prevedenie mal valec s upraveným rozvodom. Sanie malo oveľa menší otvor vo valci a výfuk tiež. Valec mal úplne iné časovanie, ktoré zabezpečovalo znížený výkon na cca 0,9 kW pri 4800 otáčkach za minútu. Používal sa karburátor Jikov DC2909 s priemerom difúzora 9 mm. Koleno sania malo vnútorný priemer tiež 9 mm. Spomínaný otvor v kartri pre osadenie valca bol o 1 mm menší ako pre motor s výkonom 1,75 kW. Pri vývodovom reťazovom kolečku bol zvonka kolík, ktorý znemožňoval dať vývodové kolečko s väčším počtom zubov, aby moped išiel rýchlejšie. Sekundárny prevod bol 57/11.
Všetko ostatné (spojky, kľuka, prevodovka) bolo rovnaké s bežnou M210 alebo M225.
Koleno výfuku končilo 8 mm pred prvou prepážkou v tlmiči a výfuk bol nerozoberateľný, tiež koncovka mala menší priemer. Vo fajke sania bola vnitovaná plechová "V" vložka s dvomi otvormi obmedzujúcimi prietok vzduchu. Minimálne dve skrutky upevňujúce rozetu k náboju zadného kolesa boli privarené k rozete, aby sa nemohla vymeniť za rozetu s menším počtom zubov, aby moped išiel rýchlejšie.
Všetky tieto poistenia voči úpravám boli a aj sú požadované smernicami.
Ak máš hornú hranu výfuku od vrchu valca 30,5 mm a spodnú hranu sania od vrchu valca 59,6 mm (teda máš valec pre 1,75 kW), tak osústružením vonkajšieho priemeru vložky v časti jeho osadenia do kartrov, za podmienky, ktorú som spomenul vyššie, aby sa nezdeformovala vložka, nič nepokazíš.