Ojniční ložisko

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Ojniční ložisko

Příspěvekod Pajavlk » pon čer 25, 2007 22:18:41

tak sem si objednal horní ojniční futro na 207čku ale jaké překvapení když sem zjistil že tam absolutně nepasuje původní futro má vevnitř mazací drážku dírku a kousek je prořízlé.. to nové je o mrtě větší do ojnice se nevleze a ani pístní čep do něj nejde zastrčit vůbec tam nesedí přitom to má bejt na 207čku stalo se to i někomu jinému ?
Pajavlk
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv čer 14, 2007 6:17:28

Příspěvekod TrIaN » úte čer 26, 2007 2:43:06

tohle je bordel.. mam teda 210 a zaplaťbůh jsem s motorem zatím nic neřešil, ale mimo mísu: tatík sehnal mf 70 (už druhou) - je to sekačka/traktůrek, znalci ví :)) a koupil závěs na vozík, kus mizernýho kovu stál přes 800 peněz, doposud ok, sice jsem mu vynadal, proč to kupuje, když to udělám, ale překvapení nastalo, že tam nešel nastrčit - 4 štefty M8 a orig. díl tam nejde (jednu z děr je třeba zvětšit/pilovat o cca 5mm)
babettka 210 rv10/97, aktuálně cca 3700km :)
koupeno za bůra :)
stav km při koupi - 3130km
Uživatelský avatar
TrIaN
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 18
Registrován: ned led 07, 2007 10:41:14

Re: Ojniční ložisko

Příspěvekod luccas » úte čer 26, 2007 13:17:08

Pajavlk píše:tak sem si objednal horní ojniční futro na 207čku ale jaké překvapení když sem zjistil že tam absolutně nepasuje původní futro má vevnitř mazací drážku dírku a kousek je prořízlé.. to nové je o mrtě větší do ojnice se nevleze a ani pístní čep do něj nejde zastrčit vůbec tam nesedí přitom to má bejt na 207čku stalo se to i někomu jinému ?


tak si to třeba spletli s B 210. Ale pokud to máš venku tak prostě nrmálně skoč do někde autodílny a oni by to mohli normálka obědnat. Já to tak taky řešil. Levné a jsou :)
luccas
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: úte led 09, 2007 21:07:19

Re: Ojniční ložisko

Příspěvekod Pajavlk » úte čer 26, 2007 19:36:27

luccas píše:
Pajavlk píše:tak sem si objednal horní ojniční futro na 207čku ale jaké překvapení když sem zjistil že tam absolutně nepasuje původní futro má vevnitř mazací drážku dírku a kousek je prořízlé.. to nové je o mrtě větší do ojnice se nevleze a ani pístní čep do něj nejde zastrčit vůbec tam nesedí přitom to má bejt na 207čku stalo se to i někomu jinému ?


tak si to třeba spletli s B 210. Ale pokud to máš venku tak prostě nrmálně skoč do někde autodílny a oni by to mohli normálka obědnat. Já to tak taky řešil. Levné a jsou :)


210 má jehly ne ?
Pajavlk
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 22
Registrován: čtv čer 14, 2007 6:17:28

Re: Ojniční ložisko

Příspěvekod luccas » úte čer 26, 2007 21:39:57

Pajavlk píše:
luccas píše:
Pajavlk píše:tak sem si objednal horní ojniční futro na 207čku ale jaké překvapení když sem zjistil že tam absolutně nepasuje původní futro má vevnitř mazací drážku dírku a kousek je prořízlé.. to nové je o mrtě větší do ojnice se nevleze a ani pístní čep do něj nejde zastrčit vůbec tam nesedí přitom to má bejt na 207čku stalo se to i někomu jinému ?


tak si to třeba spletli s B 210. Ale pokud to máš venku tak prostě nrmálně skoč do někde autodílny a oni by to mohli normálka obědnat. Já to tak taky řešil. Levné a jsou :)


210 má jehly ne ?


Obednat se dá vždy jakékoli ne?
luccas
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 101
Registrován: úte led 09, 2007 21:07:19

Příspěvekod kozenooo » stř čer 27, 2007 17:48:32

co ja viem tak puzdra na 207 boli hlinikove a menit sa len tak lahko nedali, mne chlapik ponukal repasovanu ojnicu za 650 a + treba to nalisovat na klukovku a vycentrovat, no a zabeh novej ojnice je dost obtiazny, velmi casto sa stava ze sa to zapece
Uživatelský avatar
kozenooo
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon led 22, 2007 22:01:49
Bydliště: Nitra (SK)

Příspěvekod Duro » pát bře 28, 2008 9:20:50

Neviem, ako cela tato story dopadla, ale pre doplnujucu informaciu tym, co to este nepoznaju:

Ojnicne puzdro - futro /mosadzne pre B 207/ sa dodava s presahom /t.j. vacsimi rozmermi v surovom stave/, cize do oka ojnice sa nalisuje a potom sa vystruznikom zvnutra upravi na pozadovany priemer piestneho capu - zase s predpisanym presahom, aby cap nevytlkol toto puzdro po zahriati motora - ako to uz bolo tu na fore spominane. Preto sa musi pouzivat aj pripravok pre vylisovanie a vlisovanie piestneho capu pri montazi piestu. Cely proces montaze ojnicneho puzdra vyzaduje pripravok na lisovanie, vystruznik - skratka mat na to vybavenu dielnu.

Teda, ak piestny cap ide lahko do puzdra bez pouzitia pripravku, tak sa puzdro coskoro vytlcie a bude nutna jeho vymena. Toto moze byt tiez jedna z pricin, ked to zacne v motore klepat, na co sa poniektori clenovia fora stazuju. Problem je, ze v studenom stave pri rozobrati to neskusenemu monterovi pripada v poriadku /piestny cap ide suvne/, ale nie je ... az po nejakom case takejto prevadzky sa to napokon vyloga tak, ze to bude poznat aj za studena /pokial v dosledku toho nepovoli nieco ine/.

Viem, ze sa uz tato tema preberala aj inde, ale snazil som sa to uviest komplexne, takze to snad nebude na skodu ...
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod Starec » pát bře 28, 2008 17:12:16

Duro, vidím že sa v tom vyznáš. Ako by som to ja napísal. Presne a vystižne. Uvažuj nahradiť Avara.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod p.j » čtv črc 17, 2008 8:25:51

Zdraví všechny motorkáře,
abych upřesnil informaci kterou tady napsal DURO.První odstavec o nalisování a vystružení je v pořádku ale ten druhý je mimo mísu.Pouzdro se musí vystružit nejlépe výstružníkem H7 který vám udělá přesný otvor pro pístní čep a nebo můžete i stavitelným výstružníkem a v tom případě pístní čep musí jít vsunout do pouzdra ručně.Musí se zachovat určitá vůle mezi pístním čepem a pouzdrem pro to aby nedocháelo k zadírání pístního čepu a potom následovně klepání pístu ve válci.Přípravek na lisování pístního čepu se používá pro montáž do pístu a né do pouzdra ojnice.


Duro píše:Neviem, ako cela tato story dopadla, ale pre doplnujucu informaciu tym, co to este nepoznaju:

Ojnicne puzdro - futro /mosadzne pre B 207/ sa dodava s presahom /t.j. vacsimi rozmermi v surovom stave/, cize do oka ojnice sa nalisuje a potom sa vystruznikom zvnutra upravi na pozadovany priemer piestneho capu - zase s predpisanym presahom, aby cap nevytlkol toto puzdro po zahriati motora - ako to uz bolo tu na fore spominane. Preto sa musi pouzivat aj pripravok pre vylisovanie a vlisovanie piestneho capu pri montazi piestu. Cely proces montaze ojnicneho puzdra vyzaduje pripravok na lisovanie, vystruznik - skratka mat na to vybavenu dielnu.

Teda, ak piestny cap ide lahko do puzdra bez pouzitia pripravku, tak sa puzdro coskoro vytlcie a bude nutna jeho vymena. Toto moze byt tiez jedna z pricin, ked to zacne v motore klepat, na co sa poniektori clenovia fora stazuju. Problem je, ze v studenom stave pri rozobrati to neskusenemu monterovi pripada v poriadku /piestny cap ide suvne/, ale nie je ... az po nejakom case takejto prevadzky sa to napokon vyloga tak, ze to bude poznat aj za studena /pokial v dosledku toho nepovoli nieco ine/.

Viem, ze sa uz tato tema preberala aj inde, ale snazil som sa to uviest komplexne, takze to snad nebude na skodu ...
p.j
Právě začínám...
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv črc 17, 2008 8:05:50

Příspěvekod Duro » čtv črc 17, 2008 10:33:35

Mas recht p.j 8) , to som sa prave nedavno presvedcil, ked mi to puzdro vyrobili natesno a ja som ho musel viackrat prelestit, lebo sa zadieralo, akonahle sa motor zohrial.

Co ale musi byt s malym presahom je cap voci otvorom v pieste, lebo inac sa cap moze otacat v okach piesta namiesto v puzdre a preto sa aj lisuje do piestu.
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod Duro » čtv zář 04, 2008 22:26:41

P.S. A ani ten cap sa nemusi zrejme lisovat do piestu pripravkom, ako som zistil, lebo som uz dostal dva piesty s capmi k vybrusom 2 valcov na babetu a este jeden k valcu na skutra a vsetky tri idu zasunut normalne palcom do piestu - tak som ich aj zakladal pri montazi ... alebo mam extremne silny palec, hm ?!

P.S. Ale ked sa vybera, tak to treba vylisovat urcite, tam mi palec nepomohol!
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků