Stránka 1 z 1

Ojniční ložisko

PříspěvekNapsal: pon čer 25, 2007 22:18:41
od Pajavlk
tak sem si objednal horní ojniční futro na 207čku ale jaké překvapení když sem zjistil že tam absolutně nepasuje původní futro má vevnitř mazací drážku dírku a kousek je prořízlé.. to nové je o mrtě větší do ojnice se nevleze a ani pístní čep do něj nejde zastrčit vůbec tam nesedí přitom to má bejt na 207čku stalo se to i někomu jinému ?

PříspěvekNapsal: úte čer 26, 2007 2:43:06
od TrIaN
tohle je bordel.. mam teda 210 a zaplaťbůh jsem s motorem zatím nic neřešil, ale mimo mísu: tatík sehnal mf 70 (už druhou) - je to sekačka/traktůrek, znalci ví :)) a koupil závěs na vozík, kus mizernýho kovu stál přes 800 peněz, doposud ok, sice jsem mu vynadal, proč to kupuje, když to udělám, ale překvapení nastalo, že tam nešel nastrčit - 4 štefty M8 a orig. díl tam nejde (jednu z děr je třeba zvětšit/pilovat o cca 5mm)

Re: Ojniční ložisko

PříspěvekNapsal: úte čer 26, 2007 13:17:08
od luccas
Pajavlk píše:tak sem si objednal horní ojniční futro na 207čku ale jaké překvapení když sem zjistil že tam absolutně nepasuje původní futro má vevnitř mazací drážku dírku a kousek je prořízlé.. to nové je o mrtě větší do ojnice se nevleze a ani pístní čep do něj nejde zastrčit vůbec tam nesedí přitom to má bejt na 207čku stalo se to i někomu jinému ?


tak si to třeba spletli s B 210. Ale pokud to máš venku tak prostě nrmálně skoč do někde autodílny a oni by to mohli normálka obědnat. Já to tak taky řešil. Levné a jsou :)

Re: Ojniční ložisko

PříspěvekNapsal: úte čer 26, 2007 19:36:27
od Pajavlk
luccas píše:
Pajavlk píše:tak sem si objednal horní ojniční futro na 207čku ale jaké překvapení když sem zjistil že tam absolutně nepasuje původní futro má vevnitř mazací drážku dírku a kousek je prořízlé.. to nové je o mrtě větší do ojnice se nevleze a ani pístní čep do něj nejde zastrčit vůbec tam nesedí přitom to má bejt na 207čku stalo se to i někomu jinému ?


tak si to třeba spletli s B 210. Ale pokud to máš venku tak prostě nrmálně skoč do někde autodílny a oni by to mohli normálka obědnat. Já to tak taky řešil. Levné a jsou :)


210 má jehly ne ?

Re: Ojniční ložisko

PříspěvekNapsal: úte čer 26, 2007 21:39:57
od luccas
Pajavlk píše:
luccas píše:
Pajavlk píše:tak sem si objednal horní ojniční futro na 207čku ale jaké překvapení když sem zjistil že tam absolutně nepasuje původní futro má vevnitř mazací drážku dírku a kousek je prořízlé.. to nové je o mrtě větší do ojnice se nevleze a ani pístní čep do něj nejde zastrčit vůbec tam nesedí přitom to má bejt na 207čku stalo se to i někomu jinému ?


tak si to třeba spletli s B 210. Ale pokud to máš venku tak prostě nrmálně skoč do někde autodílny a oni by to mohli normálka obědnat. Já to tak taky řešil. Levné a jsou :)


210 má jehly ne ?


Obednat se dá vždy jakékoli ne?

PříspěvekNapsal: stř čer 27, 2007 17:48:32
od kozenooo
co ja viem tak puzdra na 207 boli hlinikove a menit sa len tak lahko nedali, mne chlapik ponukal repasovanu ojnicu za 650 a + treba to nalisovat na klukovku a vycentrovat, no a zabeh novej ojnice je dost obtiazny, velmi casto sa stava ze sa to zapece

PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 9:20:50
od Duro
Neviem, ako cela tato story dopadla, ale pre doplnujucu informaciu tym, co to este nepoznaju:

Ojnicne puzdro - futro /mosadzne pre B 207/ sa dodava s presahom /t.j. vacsimi rozmermi v surovom stave/, cize do oka ojnice sa nalisuje a potom sa vystruznikom zvnutra upravi na pozadovany priemer piestneho capu - zase s predpisanym presahom, aby cap nevytlkol toto puzdro po zahriati motora - ako to uz bolo tu na fore spominane. Preto sa musi pouzivat aj pripravok pre vylisovanie a vlisovanie piestneho capu pri montazi piestu. Cely proces montaze ojnicneho puzdra vyzaduje pripravok na lisovanie, vystruznik - skratka mat na to vybavenu dielnu.

Teda, ak piestny cap ide lahko do puzdra bez pouzitia pripravku, tak sa puzdro coskoro vytlcie a bude nutna jeho vymena. Toto moze byt tiez jedna z pricin, ked to zacne v motore klepat, na co sa poniektori clenovia fora stazuju. Problem je, ze v studenom stave pri rozobrati to neskusenemu monterovi pripada v poriadku /piestny cap ide suvne/, ale nie je ... az po nejakom case takejto prevadzky sa to napokon vyloga tak, ze to bude poznat aj za studena /pokial v dosledku toho nepovoli nieco ine/.

Viem, ze sa uz tato tema preberala aj inde, ale snazil som sa to uviest komplexne, takze to snad nebude na skodu ...

PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2008 17:12:16
od Starec
Duro, vidím že sa v tom vyznáš. Ako by som to ja napísal. Presne a vystižne. Uvažuj nahradiť Avara.

PříspěvekNapsal: čtv črc 17, 2008 8:25:51
od p.j
Zdraví všechny motorkáře,
abych upřesnil informaci kterou tady napsal DURO.První odstavec o nalisování a vystružení je v pořádku ale ten druhý je mimo mísu.Pouzdro se musí vystružit nejlépe výstružníkem H7 který vám udělá přesný otvor pro pístní čep a nebo můžete i stavitelným výstružníkem a v tom případě pístní čep musí jít vsunout do pouzdra ručně.Musí se zachovat určitá vůle mezi pístním čepem a pouzdrem pro to aby nedocháelo k zadírání pístního čepu a potom následovně klepání pístu ve válci.Přípravek na lisování pístního čepu se používá pro montáž do pístu a né do pouzdra ojnice.


Duro píše:Neviem, ako cela tato story dopadla, ale pre doplnujucu informaciu tym, co to este nepoznaju:

Ojnicne puzdro - futro /mosadzne pre B 207/ sa dodava s presahom /t.j. vacsimi rozmermi v surovom stave/, cize do oka ojnice sa nalisuje a potom sa vystruznikom zvnutra upravi na pozadovany priemer piestneho capu - zase s predpisanym presahom, aby cap nevytlkol toto puzdro po zahriati motora - ako to uz bolo tu na fore spominane. Preto sa musi pouzivat aj pripravok pre vylisovanie a vlisovanie piestneho capu pri montazi piestu. Cely proces montaze ojnicneho puzdra vyzaduje pripravok na lisovanie, vystruznik - skratka mat na to vybavenu dielnu.

Teda, ak piestny cap ide lahko do puzdra bez pouzitia pripravku, tak sa puzdro coskoro vytlcie a bude nutna jeho vymena. Toto moze byt tiez jedna z pricin, ked to zacne v motore klepat, na co sa poniektori clenovia fora stazuju. Problem je, ze v studenom stave pri rozobrati to neskusenemu monterovi pripada v poriadku /piestny cap ide suvne/, ale nie je ... az po nejakom case takejto prevadzky sa to napokon vyloga tak, ze to bude poznat aj za studena /pokial v dosledku toho nepovoli nieco ine/.

Viem, ze sa uz tato tema preberala aj inde, ale snazil som sa to uviest komplexne, takze to snad nebude na skodu ...

PříspěvekNapsal: čtv črc 17, 2008 10:33:35
od Duro
Mas recht p.j 8) , to som sa prave nedavno presvedcil, ked mi to puzdro vyrobili natesno a ja som ho musel viackrat prelestit, lebo sa zadieralo, akonahle sa motor zohrial.

Co ale musi byt s malym presahom je cap voci otvorom v pieste, lebo inac sa cap moze otacat v okach piesta namiesto v puzdre a preto sa aj lisuje do piestu.

PříspěvekNapsal: čtv zář 04, 2008 22:26:41
od Duro
P.S. A ani ten cap sa nemusi zrejme lisovat do piestu pripravkom, ako som zistil, lebo som uz dostal dva piesty s capmi k vybrusom 2 valcov na babetu a este jeden k valcu na skutra a vsetky tri idu zasunut normalne palcom do piestu - tak som ich aj zakladal pri montazi ... alebo mam extremne silny palec, hm ?!

P.S. Ale ked sa vybera, tak to treba vylisovat urcite, tam mi palec nepomohol!