od Jenda » úte črc 03, 2007 15:41:30
V dílně je to jasný. Pokud nemáme ale k dispozici stlačený vzuch, /třeba na cestě/ jde to i mechanicky. Musíme si ale zhotovit přípravek, který sebou stále vozíme. Ustřihneme si asi 5-6 cm běžného měděného lankového elektrického kabelu /možno koupit v mototechně/, asi o celkovém průřezu 1mm. Na jedné straně tohoto kousku oholíme zdrhovacími kleštěmi izolaci asi tak 2,5 - 3cm. Ten kousek izolace který zbyde, tam necháme. Drží to celý pohromadě a vznikne nám takovej malej měděnej štěteček. Ten sebou vozíme v nějakém pouzdře, či alespoň zabalený v igelitu, aby se vlákna štětečku nepolámaly a neohýbaly a nenachytaly špínu. Pokud čistíme volnoběžnou trysku, použijeme ze štětečku jeden měděný drátek /má průměr asi 0,2mm/, pokud hlavní, použijeme měděných pramínků asi pět. Pochopitelně čistíme opatrně a vždy vymontovanou trysku. Nikdy nečistíme trysku v karburátoru přímo, pokud by se nám měděný pramínek ulomil, zapadl by do karburároru a další /a o dost blbější problém/ je tu. Nabíc musíme trysku vizuálně zkontrolovat, zda čištění bylo úspěšné, eventuelně ještě ústně profouknout. Pokud se nám čistící štěteček časem opotřebuje /vydrží čištění tak 20x/ a drátky by se mohly lámat, není problém si během minuty zhotovit nový. Čistící drátky musí být jedině z mědi, z ničeho jiného. Pak nehrozí poničení trysky. Na cestě mi to vyřešilo mnoho nepříjemností. S ucpanou dýzou se pochopitelně jet nedá. Tedy vyčistit ji musíme a toto je myslím řešení. Pomohlo se mi to už mnohokrát. Pokud toto sebou nemáme, tak doopravdy tam nestrkáme nic jiného, obzvláště do té volnoběžné trysky. Má malý průměr a skutečně bychom ji poničili nebo totálně ucpali. V nouzi pomůže ještě pumpička a profouknutí touto, pokud ji sebou ovšem vezeme, což u správného motoristy předpokládám...
Poznámka:
Je možno vyčistit na cestě i plovákový ventil. Ten lze ale pouze profoukout, nic se do něj nesmí strkat, ani ten náš slavný měděný udělátor. Ovšem musíme si sebou vézt trubkový klíč č. 8. Jinak smůla a tlačíme...