Stránka 1 z 3
Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
úte led 17, 2012 14:51:28
od legendaryboy
zdravim, zadrel jsem podle toho co sem rozebral nejspis lozisko na klikovce co drzi ojnici. mechanik co opravuje skutry mi rekl ze bude nejspis potreba vymenit nejen to lozisko ale i ojnici. To mi prijde ale zbytecne nebo ne? Horsi ovsem je ze prej vse vymeni a ani nevyvazuje, ze prej je to od vyrobce vyvazene. To mi prijde taky divne. Nekdo tu rikal ze se po kazdem puleni motoru-prevodovky musi vyvazovat cely system valec-ojnice-klikovka a kontrolovat estli klikovka nehaze. Jinak se v zavislosti na nepresnostech toho vyvazeni snizuje brutalne zivostnost lozisek na klikovce a mozna i ojnici. Tak nevim.

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
úte led 17, 2012 22:03:08
od Fajn-Tom
při zadření ojničního ložiska se většinou poškodí i ojnice, takže se musí vyměnit taky. Klikovka je od výrobce už vyvážená, takže vyvažovat se nemusí.
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
čtv úno 09, 2012 15:44:03
od legendaryboy
Takze oprava zadreneho ojnicniho loziska nakonec za 3200,- u motomechanika. 1800 ojnice, 1200,- prace, zbytek fufera a loziska. Myslite ze bych mohl starou ojnci a klikovku nejak otestovat estli by nesla zrenovovat a pouzit priste? Ten mechanik nema zrejme cas se crcat s rozlisovanim klikovky, navic rikal kdesicosi ze zadrenim toho loziska se znicila i ojnice, nebo klikovka, coz mi prijde trochu prehnane, podle mne se znici preci jen lozisko a ten cep na kterym je, ten cep se musi pri vymene loziska vylisovavat za tepla nebo co. Soustruh mam ale ten uchylkomer s citlivosti na 0.01 mm to je trochu problem. Po vylisovani cepu resp jeho vymene spolu s lozisky se nejak rozhodi vyvazeni systemu ojnice klikovka nebo sem to spatne pochopil?
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
čtv úno 09, 2012 18:43:38
od Fajn-Tom
docela ranec. Ojnice stojí i s ložiskem a čepem asi 550,- a za výměnu ojnice + vycentrování kliky jsem platil asi 60,-. Ložiska, gufera a tesnění na motor 207 asi 350,-.
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
čtv úno 09, 2012 21:02:19
od PetrT30
Nechci ti kazit den, ale tady je za ....
http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_1754.html ;
http://www.motojelinek.cz/?p=productsMo ... ka-210,255+ ložiska a gufera 350,- jak píše Tomáš.
Tu starou kliku dej nějakýmu soustružníkovi ať ti to změří podle hodinek

- 9.2.jpg (114.33 KiB) Zobrazeno 5870 krát
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
pát úno 10, 2012 11:44:46
od Fajn-Tom
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
sob úno 11, 2012 22:57:28
od legendaryboy
Prave ze ten mechanik ikdyz sem mu rikal estli by neslo jen vymenit jen to zadrene lozisko a cep, rekl ze od toho muze byt poskozena klikovk. No a protoze pravdepodobne nedisponuje soustruhem, vymeni rovnou sadu ojnice klikovka, nemusi rozlisovavat ten cep a ma to si o neco rychleji. Ale to je jen muj nazor. Laickej.
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
ned úno 12, 2012 19:17:53
od PetrT30
Šel cestou nejmenšího odporu, méně práce, ale také více peněz.
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
pon úno 13, 2012 11:37:59
od legendaryboy
Prohledl jsem si ten nakres jak vyladit klikovku a uz je mi jasne ze rozlisovanim cepu se defakto rozpadne klikovka na dve kliky

a opetovnym slisovanim je potreba vycetrovat osy obou klik v mistech ulozeni do lozisek. Dva uchylkomery s presnosti na 0,01 mm ale nemam, soustruh by se nasel.

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
pát bře 02, 2012 17:26:56
od legendaryboy
Nejak se mi rozlezelo v hlave cim to asi bylo ze se zadrelo to lozisko a asi to bylo vice faktory: vysoke otacky na plny plyn, malo oleje v palivu s pridavkem ethanolu do cca 1:1 spojene s jezdenim pri nizkych teplotach, ethanol mozna zhorsuje mazaci schopnosti paliva, olej se z palva se pri nizke teplote pri nasavani vylucuje a tuhne na mechnismu kliky mozna i v kanalcich kterymi se ma to lozisko mazat, ucpe otvor a hle lozisko se prestane mazat cerstvou smesi. As budu muset snizit obsah ethanolu na 1:3 nebo radej nepouzivat vubec. Stejne to s tim spatne jede a radi.
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
pát bře 02, 2012 19:25:46
od Fajn-Tom
vysoké otáčky bych jako problém moc nedával. Klika s ojnici je dostatečně dimenzovaná. Já jezdím v upravené babettě původní kliku s klasickým ložiskem a otáčky nad 10000 ot/min byli bežné a nezadřelo se. Jako problém bych viděl ten ethanol, osobní zkušenosti s ním nemam žádné, ale prý je suchý a špatně se mísí s olejem.
Při sání za nízké teploty se ze směsi vylučuje benzín na stěny sání, nikoliv olej z benzínu. U něho to je právě naopak, při vysoké teplotě se benzín vypaří a olej zůstane. Takže za nízkých teplot se ze směsi při kontaktu s klikou a ojnicí nevypaří benzín, proto se nemaže.
Jinak na ethanol jezdíme všichni, ale v menším nmožství asi 5%

Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
sob bře 03, 2012 8:23:46
od legendaryboy
Dalsi faktor ktery mne napadl byl ze sem mel kvuli tomu ethanolu vyssi predstih ale jiste to nevim, nemam na to merku, merim suplerou a moc mi to presne neslo. Snizil sem ted predstih asi o pul cm doleva na sroubech, premeril suplerou a od oka to ma asi predstih 1mm takze pred tim mohl byt tezko rict...u ethanolu sem cetl ze chce vyssi predstih. Tak proto sem to mel asi vic nez by mohlo byt vhodno. Mam dojem ze i ta nova klika se na to same palivo co tam mam tedy asi 1:4 ethanol pridira. Po 15% kopci na plny mam problem nastartovat, startovaci pakny neprotoci. Tzn. Nechce se protacet motor asi jako par desitek km pred tim zadrenim loziska. Jezdil tady nekdo pri teplotach kolem nuly nebo nizsich?
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
sob bře 03, 2012 8:49:19
od legendaryboy
Pri jake rychlosti normalne ozubene z vyroby B210 se dosahne tech 10 000 ot/min? Pri max cca 50km/h?
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
sob bře 03, 2012 8:59:10
od legendaryboy
Udelam pokus: namicham regulerni smes bez lihu, 1:25 oleje a vyjedu stejnym tempem kopec, a pokud uz neni lozisko znicene tak bych mel videt nejakou zmenu. Pri vyssich teplotach vzduchu kdyz sem jezdil i na 1:1 lih tak to myslim nedelalo, kontroloval sem startovaci pakny, nic zvlastniho. Kdyby byly nejak spatne tak by to preci nestartovalo ani po vychlanuti motoru.
Re: Zadrene lozisko ojnice na klikovce

Napsal:
sob bře 03, 2012 9:21:15
od legendaryboy
Napadlo mne ze bych mohl zvysit teplotu nasavaneho vzduchu. Na otvor nasavani nasadit hadici a privest ji k zebrovani motoru na kterem udelat nasavaci nastavec tak aby se nasaval vzduch o 20 st teplejsi nez okolni. Co na to rikete?