Stránka 1 z 1
Těsnění převodovky 207

Napsal:
pon bře 05, 2012 2:03:34
od Dejmal
Měnil jsem gufera na klice.Rozebral spojky,shodil kryt převodovky,zahodil staré papírové těsněni které se beztak rozpadlo a místo něj použil těsnicí tmel na motory.Vše poskládal zpátky a smontoval. Ale ouha, motor se začal chovat jako zadřenej.Rozšlapat šel velmi ztuha a při tlačení zadní kolo blokovalo.Vynadal jsem si,že jsem to blbě poskládal, vše zas rozebral,ale žádnou chybu jsem nenašel.Při opětovném smontování vše postupně kontroloval. Vše fungovalo až do dotažení krytu převodovky.
A teď dotaz. :Je možné,že papírové těsnění, které má po utažení tlouštku zhruba 0,1 mm ,má takový vliv na funkci převodovky? Zdá se mi,že utažení pouze na tmel nějak sevře ozubená kola nebo jejich osky a brání jim ve volném otáčení. Nebo je chyba jinde? Po povolení šroubů na krytu zase vše funguje jak má. U jiných motorů jsem se s tímto ještě nesetkal. (pionýr, jawa 250 kyvka,350/639)a to jsem papírová těsnění nikdy nepoužíval.
Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
pon bře 05, 2012 9:04:41
od Starec
Dosť čudná zaležitosť, snáď niekde nedosadne niektoré ozubenie na doraz do ložiska, alebo sedla. Keď si uť toľkokrát rozoberal, rozober ešte raz. Vyrob si nové tesnenie doma na kolene. Stačíti aj starší výkes. Odtlač si kontúry prevodovky na výkres, malími nožničkamy vystrihni a pri skladaní len namaž vazelinou. Niekedy stačí stotinka a fakt to môže tesniť, ale aj tak je to dosť čudné. Motor Babetty nie je stavaný až tak na tesno.
Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
pon bře 05, 2012 9:55:38
od Fajn-Tom
Pokaždý když dám levý dekl, tak motor jde ztěžka, hlavně pokud jsou nový ložiska a gufera. Po nastartování si to během 5 minut sedne a jde to lehko
Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
pon bře 05, 2012 16:02:16
od Dejmal
S rozebránim počítám, jen se mi nechce dělat nové těsnění růčo,tak jsem objednal sadu.

A s tím,že by to časem sedlo jsem si říkal minule, ale po cca 20-ti metrech se to kouslo úplně.Tak, že chcípl i motor ,protože to nemol utáhnout. Proto jsem vše rozebral a zkontroloval,pač jsem myslel,že jsem to poskladal nějak přes zuby,ale nic. a po sundání krytu převodovky slo vše volně.Ložiska a osky i ozubení jsem kontroloval. Sesadit šlo vše volně,Kryt dosedl bez problémů,stačilo zlehka poťukávat gumovou paličkou.Dokud jsem nedotál šrouby ,tak vše bylo OK. (šrouby jsem utahoval postupně a do kříže)
No uvidim co s tim dokáže origo papírové těsnění. Holt babetky jsou extra fajnový vozítka,ty se nějakym tmelem odrbat nenechaj.

Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
pon bře 05, 2012 18:35:20
od Starec
Dal si do toho ozubenia všetké ihličkové ložiská "Ø 2x12 26 kusov" ak len jedno chybuje môže sa ti ozubenie priečiť.
Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
pon bře 05, 2012 21:02:53
od Dejmal
Jestli myslíš do toho posledního kolečka na klice,tak dal. Kvůli tomu jsem vlastně poprvé sundaval kryt spojky.Chtěl jsem to kolečko s jehlama opatrně stáhnout aniž bych musel rozebrat šlapky a sundavat víko převodovky a na gufero bych se dostal i tak, ale zachvěla se mi ruka a pár jehel mi zapadlo do převodovky. Tak jsem to musel celé rozebrat a tím to vše začalo.Také proto,že jsem nevěděl kolik mi jich tam padlo,jsem si počet kontroloval aby byli všechny.Je to sice děs to tam skládat, ale pro sichr to překontroluju,jistota je těžkej kulomet.

Ale to by se příčilo i když by byl kryt lehce povolen, nebo dokonce tim spíš.Jenže když ho trošku povolim,tak jde vše lehce a bez problémů.
Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
pon bře 05, 2012 21:43:36
od Fajn-Tom
Sice by se to nemělo, ale zkus dotáhnout kryt a pak gumovou paličkou klepni na hřídel řetězového kola
Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
úte bře 06, 2012 0:08:49
od Dejmal
Myslíš poklepat na to z druhé strany motoru? Jestli mi ta oska proběhe krytem, tak se picnu. Ta slitina je dost křehká a pokud je po utažení pod pnutim,tak ráda pukne.Ale je možný,že osa některého kolečka nezapadla do krytu úplně a tlačí kolečko na protější stěnu bloku motoru a tím ho brzdí a poklepat z druhé strany by opravdu mohlo pomoct aby si to sedlo. Dobrý nápad, zkusim tomu zlehka opatrně domluvit palicí.

Nejdřív to ale ještě jednou pro sichr rozeberu,zkontroluju a vyčistim.Třeba se do lůžka ložiska dostal nějaký bordel nebo špona a brání jeho dosednutí.Radši to udělám teď ,než seskládat a znova rozebírat i spojky.
Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
úte bře 06, 2012 2:31:47
od Starec
Ihličky tam vložiš veľmi jednoducho. Vútrajšok natry vazelínou, pekne po jednom si ihličky poukladaj dovnútra, ak ich budeš tam mať všetké, povyrovnávaj a opatrne nasuň na kľukovku. Pozor na kľukovku ako prvé ide taká tenká podložka a až potom to kolečko s ihličkamy.
Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
úte bře 06, 2012 21:53:21
od Dejmal
JJ ten fígl s vazelinou znám už z mládí když jsem montoval loziska na šlapacim kole.

Jenže nemám motor vymontovanej a skládám to na babče.no a když jsem to naklonil a chtěl nasadit, tak se mi to párkrát z té vazeliny odlepilo a já skládal znova.

Ale to neni závada,to je pouze rukama.

.
Zítra nebo pozítří mi maj dojít z fichtlkrámku nějaké další věci,tak se na to vrhnu.To by bylo ,aby to do neděle nejezdilo. Pak dám vědět co a jak bylo.
Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
sob bře 10, 2012 17:07:40
od Dejmal
Záhada vyřešena. Oska toho kolečka uprostřed nesedla do lůžka v kartru.Tím pádem vyčnívala na druhé straně příliš ven a v lůžku na víku převodovky dřela o vnější stěnu. Stačilo poklepat na osku aby dosedla do kartru a bylo po problému. Prkotina,ale potrápí.

Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
sob bře 10, 2012 21:43:22
od Starec
Starec píše: snáď niekde nedosadne niektoré ozubenie na doraz do ložiska, alebo sedla.
Však som o tom písal ako o prvej možnosti, lenže som počítal že asi si to kontroloval a preto som sa zameral aj na tie ihličky.
Re: Těsnění převodovky 207

Napsal:
sob bře 10, 2012 22:24:33
od Dejmal
Kontroloval,ale jak je vidět tak blbě. Teď jsem na osku nasadil tyčku a na ní klepl trochu razantněji . Zajela tam asi o půl milimetru.Předtím jsem ze strachu z proražení kartru byl až moc jemnej. Aspoň jsou tu popsány všechny možnosti a může to být kompletní vodítko pro ostatní se stejným problémem. Takže dík za pomoc.