Stránka 1 z 1

Seřízení karburátoru

PříspěvekNapsal: pát bře 09, 2012 8:48:09
od CharlitoCZ
Zdravím, jsem tu nový, cca před 14ti dny jsem začal na chatě opravovat přítulčinu babettku, je to 210, rok 88, najeto poctivých 670km, teď asi 15 let stála, takže jsem vyčistil nádrž, vyměnil ucpaný kohoutek, zlehka pročistil karbec, objednal nové gumy, duše a zkusil nastartovat. Chytla asi na páté šlápnutí, ale po přidání plynu chcípala a chod byl dost prapodivný. Tak jsem usoudil, že asi někdo šteloval s karburátorem :roll:

Jako modelář jsem si řekl, že na tom asi nic nebude, vzal jsem manuál a našel výchozí polohu spodního šroubku (1 - 1,5 otáčky), ale nemáte radu, kde cca hledat ten horní (volnoběžný), popravdě jsem to spíš celý rozházel než seřídil, pak už se mi kolo sice točilo, ale při položení na zem se to ani nehlo a vlastně nemělo vůbec výkon, plyn stoupal pomalu a prapodivně. Svíčka je nová. Nebo nevíte o někom poblíž Slap, kdo by byl hodný a ochotný se mi na to přijet podívat, povyvětlit a podobně? Určitě ne zadarmo

Díky :D

Re: Seřízení karburátoru

PříspěvekNapsal: pát bře 09, 2012 9:15:53
od Starec
Ako prvé by som odporúčal vymeniť všetký guferá.
A aký tam máš karburátor? Počítam že Jikov keď je už dosť stará a stála 15 rokov. Takže prvá naľavo je voľnobežná a ta za ňou, prvá zprava je na vzduch, tá čo si ju nastavoval na 1,5 otáčky.

Karbes.JPG
Karbes.JPG (9.27 KiB) Zobrazeno 3871 krát

Re: Seřízení karburátoru

PříspěvekNapsal: pát bře 09, 2012 9:37:41
od CharlitoCZ
jj, je to ten jaks poslal, ale nevíš jaká je výchozí poloha toho volnoběžného? Hýbal jsem s ním semtam, ale nepoznal jsem žádný rozdíl :(

e: případně postup jak to seřídit? Ono to bude určitě spolu na sebe nějak navazovat, alespoň u rc letadel to tak je...

Re: Seřízení karburátoru

PříspěvekNapsal: pát bře 09, 2012 18:56:31
od Starec
Výchozí poloha toho volnoběžného šrubu nie je zadaná, jednoducho sa pridáva( zatáča) alebo uberá (vytáča) Ak je šupatko správne uložené rozdiel sa musí prejaviť okamžite a je zrejme aj cítiť na otáčkach.

Re: Seřízení karburátoru

PříspěvekNapsal: ned bře 11, 2012 14:18:26
od CharlitoCZ
Tak povedlo se, nebylo to nakonec seřízením, ale znovu jsem rozebral karbec a pročistil trysky, po dalším pokusu najednou chytla, stačilo trošku doladit a paráda, jezdí :D

Dneska jsem na ni jel domu z chaty (60km) a docela dobrý, jen mi přišlo, že to moc nejede, ale nikdy jsem na ni nejezdil, tak je to asi jen o zvyku, ale i tak bych na rovinkách čekal víc jak 40-50.. :(

Ale co už, na pohodové projížďky a cesty do práce to bude fajn, na delší cesty mám velkou, 140ti koňovou motorku :)

Re: Seřízení karburátoru

PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2012 12:42:03
od colcino
Koukal jsi na gufera na klice? Rád tudy přisává vzduch a jde to nádherně poznat na výkonu, mám 207, tak taky pár let stála a pořád to nebylo nono, vyměnil jsme gufera a valí jako o život ;)

Re: Seřízení karburátoru

PříspěvekNapsal: stř bře 14, 2012 14:18:24
od Starec
CharlitoCZ píše: Dneska jsem na ni jel domu z chaty (60km) a docela dobrý, jen mi přišlo, že to moc nejede, ale nikdy jsem na ni nejezdil, tak je to asi jen o zvyku, ale i tak bych na rovinkách čekal víc jak 40-50

Vymeň guferá, skráť koleno výfuku a potiahne viac aj po rovinke. Ovšem tých 60-65 km. je už bez úprav celkom ideálne a pre babču z bezpečnostných dôvodov úpravi pre vyššie rýchlosti by som osobne neodporúčal.

Re: Seřízení karburátoru

PříspěvekNapsal: pát bře 16, 2012 13:24:23
od CharlitoCZ
Díky za rady, mrknu ještě na toto :)