Stránka 1 z 1

Bezolejová převodovka

PříspěvekNapsal: čtv bře 22, 2012 19:51:50
od Diverzant
Ahoj chtěl bych se zeptat ,když mám model motoru 215 a vyměním ložíska 2x 6202/C3 na hřídeli 2st. za zapouzdřená s doživotní mazací náplní, jestli nemusím mít olej v převodovce. Jde mi o gufera hřídelí a karter motoru jestli mu to nevadí. :idea:

http://babetta215gl.rajce.idnes.cz/Babetta_215_GL/#prevodovka.jpg

červená - ložiska 6202/C3 2x
zelená - odvětrávací otvor převodové skříně (jestli je stejné provedení i u 2 rychlostní převodovky)
žlutá - kontrolní šroub oleje u 2 rychlostní převodovky

Ještě dotaz sekundární řetěz mám nasadit čz 1/2 x 5/2 112čl. nebo 111čl. budu mít rozety 12/51.

Re: Bezolejová převodovka

PříspěvekNapsal: pát bře 23, 2012 16:51:46
od bundes
Tak vzhledem k tomu, že do Babetty 215 se olej nedává, tak by to mělo být v pořádku...

Re: Bezolejová převodovka

PříspěvekNapsal: pát bře 23, 2012 17:06:18
od Diverzant
215 původně má mít jen náplň vazelínou, ale já tam měl oleje dvojnásobnou dávku a proto výpustní,kontrolní i dolévací šroub.
Ale original rozpůlený motor 215 jsem neviděl jak to má vyřešené (třeba nemá žádné z těch šroubů).

Re: Bezolejová převodovka

PříspěvekNapsal: pon bře 26, 2012 12:18:58
od pdp28
Jednorýchlostný motor sa robil aj s olejovou náplňou aj bez.
Ak bola olejová náplň, tak sa dávali kartre s otvorom na odvzdušnenie prevodovky, napúšťacou skrutkou, skrutkou hladiny oleja a výpustnou skrutkou.Vtedy boli použité ložiská bez krytiek.
Ak bolo prevedenie len s ložiskami s trvalou mazacou nápňou, tak tam išli ložiská typu 2RS, teda obojstranne utesnené a kartre nemali otvory.

Re: Bezolejová převodovka

PříspěvekNapsal: pon bře 26, 2012 19:29:47
od Diverzant
Nakonec tam asi dám ty původní otevřené a olej. Ještě tu otázku ,který řetěz mám použít 111 článků nebo 112.

Ten motor nechám jednorychostní a vyzkouším jak to táhne až na chalupě, potom jedině investovat 2000,- a dát mu i jedničku.