Stránka 1 z 1

Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: pát dub 20, 2012 14:41:56
od Liftik
Ahoj všichni, už vážně nevím co dál, hledal jsem tu podobné problémy a nic mi nepomohlo. Tak tedy k věci. Moje babeta 210 má problém se rozjet. Nastartuji ji v pohodě a volnoběh rovněž dobrý. Jakmile přidám plyn stojím na místě, občas má takové náznaky, že by chtěla se rozjet, ale nic. Dnes se mi stalo dokonce, že jsem měl plný plyn a ono nic - stál jsem chvíli na místě. Vyměnil jsem gufera, pístní kroužky, volnoběžku, nosník statoru, vypálil výfuk, vyčistil sání a nic nepomohlo. Z kamarádové babety jsem si pujčil karburátor, rozjezdový komplet buben ve spojce, tyristor, indukční cívku a namontoval na moji - žádná změna, benzín teče krásně - nikde přiškrceno. Nevím zda by to mohlo souviset, ale když se babeta zahřeje a chcípne už ji nenastartuji jedině pokud vyměním svíčku. Poraďte mi někdo prosím - už jsem z toho bezradný, díky všem.

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: pát dub 20, 2012 18:45:41
od PetrT30
Svíčka je jaká? Nová Brisk N17C?
Půjč si ještě od kámoše nosník statoru i s cívkami a testni
http://lmgtfy.com/?q=nosn%C3%ADk+statoru+babetta

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: pát dub 20, 2012 19:00:55
od Liftik
Svíčky jsem měnil několik Brisk N17C a vyzkousel jsem i N15, ale bez rozdílu. Nosník statoru je nový. Před chvíli změřený tlak ve válci rovněž uspokojivý. Jediné co mě napadá je, že je tam stále zařazená dvojka? Je to možné, případně jak to odstranit? Když to rozešlapu po rovince tak jede, ale nevytočím ji na max a je taková jakoby zdechlá. Díky

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: pát dub 20, 2012 21:59:04
od marty207
ale ktoru voľnobežku?? tú na zadnom kolese, alebo tú v motore (hriadel predlohy) si menil??

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: sob dub 21, 2012 11:18:41
od Liftik
Co je v motoru, tedy předlohovou hřídel, díky.

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: sob dub 21, 2012 22:50:46
od Starec
Liftik preštuduj si toto URL: http://www.babetta.info/Babetta/viewpage.php?page_id=11 tam nájdeš presne ako sa chová predlohová hriadeľ (voľnobežka) ak s ňou nie je niečo v poriadku.

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: pon dub 23, 2012 11:35:51
od Liftik
Díky Starec, moc hezky udělané a hlavně popsané. Předlohová hřídel je nová takže předpokládám, že bude oki. Asik to tedy dám někam do moto-opravny :( , napadá někoho jěště něco, díky?

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: úte dub 24, 2012 14:34:20
od Liftik
Tak mi to včera nedalo a zamyslel jsem se, že můj problém by mohl už jen být ve válci tj. karburátoru (i když jsem zkoušel kamarádův) a spojce. Vymontoval jsem karburátor a vyvařil jsem ho. Do spojek jsem nadrtil křídu. Dnes namontoval a zkusil projet. Pořád stejný problém. Za chvíli už nechtěla ani chytit tak jsem vyměnil svíčku a zase OKI. Následně jsem seřídil pořádně karburátor a hlavně bohatost. Najednou se to zlepšilo. Už má sílu a rozjíždí se, ale občas začne cukat, jakoby došel benzín. Ale jsem si jist, že benzín má dostatečný průtok. Může to dělat, i že začnou podkluzovat spojky? Nebo co to může být? Dnes ještě rozpustím kalafunu v lihu a zkrátím hadičku na benzín (již bez sítka) a uvidíme. Pokud má někdo nějakou radu sem s ní - děkuji.

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: pon dub 30, 2012 20:55:20
od Liftik
Dnes jsem koupil díly na tyristor a sestavil jej. Zapojil a jel projet. Jezdí už dobře, po rovince cca 40 km/h, ale ten rozjezd je stále slabý. Na jedničku to trvá než se rozjede a občas je potřeba přišlápnout, ale na dvojku jezdí skvěle. Ptám se znovu je možné, že zustává zařazená dvojka a jednička tam skočí jen někdy? Někdy totiž jede dobře a nebo spojka? Díky

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2012 7:51:16
od PetrT30
Ano je to možné. Chtělo by to podívat se jak jsou hodně opotřebované oba unašeče + řadící čelisti

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2012 13:22:10
od Liftik
Díky. Mrknu na to a radši to i vyfotím, protože mě se zdají oki. Ještě když babeta řadí na dvojku je to strašný kopanec, ale jen kdyz se rozjiždím do mírného kopečku. Může to značit to opotřebení?

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2012 17:12:11
od Liftik
Ahoj, takže po výměně tyristoru, indukční cívky a zajiždění je to lepší a lepší. Avšak pocit zažazené dvojky při rozjezdu stále přetrvává. Nevím, zda je to jen muj subjektivní pocit, ale pokud se rozjedu, zastavím a chci se rozjet tak občas nemá tach (tedy zařazená dvojka), ale když při zastavení s babetou couvnu dozadu a rozjedu se většinou se chytne a pěkně se rozjede. Vyfotil jsem následující fotky. http://panzu.rajce.idnes.cz/Babeta_210/# .Místa, které nesou známky opotřebení jsem označil červeným kroužkem, není moc vidět. Mohlo by něco z toho zpusobovat - mé problémy? Díky

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2012 20:24:58
od PetrT30
to co jsi vyznačil na obr.3 je také důvod špatného řazení.
Ještě se mrkni na plošky na paknách tak jak jsem vyznačil na fotkách

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: pát kvě 04, 2012 20:57:26
od Liftik
Ahoj, myslel jsem si, že když koupím nový unašeč čelistí (lehčí), že to bude to nejlepší, ale opak je pravdou. Po namontování nového unašeče čelistí jsem nemohl za boha babetu nakopnout, asik nějak neměla díky unašeči čelistí dostatečný "přitlak spojka". Přední rozběhový buben se otočil max. o čtvrt otáčky. Po vrácení starého unašeče čelistí vše bez problémů a nakopl jsem babetu napoprvní. Při té příležitosti jsem trošku narovnal řadící čelist, která byla z vnitřní strany trošku podřená od řadícího bubnu. Po projeti na dvorku to šlo suprově, jednička bez problému tak uvidím po delším projetí. Otázka je proč to nešlo s novým unašečem čelistí nakopnout. Všiml jsem si že plech je užší a ve spodní části to osazení je snad o polovinu kratší než na starém viz. obrázek - má někdo podobné zkušenosti? Díky všem, pokud by měl někdo na prodej starý - lehký unašeč čelistí v dobrém stavu koupil bych. Jinak moc děkuji PetrT30 za radu - vyznačené části na obrázku se zdají dobré.

Re: Nemá sílu - babeta 210

PříspěvekNapsal: pon črc 30, 2012 14:23:58
od Liftik
Ahoj, tak moje Babeta 210 již jede tak jak má, po rovince přes 50 km/h, řazení jedničky, dvojky již úplně bez problému a vše probíhá plynule (nahoru i dolů). Takže pokud bude mít někdo podobný problém může zkusit to co já. Vyměnil jsem toho spoustu ale dnes nelituji a vím, že ji mám ve skvělém stavu a můžu se na ni spolehnout. Od posledního příspěvku jsem ještě zakoupil originální tyristor a těžkou spojku. Problémy s malou silou motoru se vyřešili správným nastavením karburátoru, předstihu a asi i originálním novým tyristorem (nebo kombinací nových věcí). Ale problém s rozjezdy přetrvával, dvojky někdy zůstávala stále zařazena no prostě hrůza a jízda na Babetě byla spíše utrpením. Poslední možnost, která mi zbývala bylo zakoupit originální těžkou spojku (použitá - novou jsem nechtěl z důvodu problematického zajíždění). Po její aplikaci to bylo hned znát, jednička - dvojka a i řazení dolu, kdy pod plným plynem do kopce plynule přeřadila ze 2 na 1. Po zajetí cca 50 km vše naprosto bez problému a jede jak má i sílu do kopce má, už mě to zase baví.

Co říct na závěr?

Vážně doporučuji montáž těžké spojky - chod motoru je takový kultivovanější a Babeta pocitově strašně ožila a problém s řazením zmizel. Také doporučuji zkrátit výfukové koleno - Babeta se nechá krásně vytáčet. Vím někdo, může říct, že kdyby to vše bylo v dobrém stavu jako lehká spojka atd. tak to bude jezdit i tak, ale po srovnání bych již dnes jinak nevolil. Tak se mějte a snad můj příspěvek někomu pomůže. :)

Můj příspěvek berte jako zpětnou vazbu protože je tu mnoho rad a odpovědí, ale málo kde je napsáno čím se co vyřešilo nebo co pomohlo, aby se odstranil nežádoucí stav. Tak chci jen přispět tím co pomohlo mi.