Zdochynanie motora

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zdochynanie motora

Příspěvekod rasto1203 » čtv črc 26, 2007 16:38:01

Neviete preco mi moze robit problemy motor ked je na volnobehu tak ide v pohode (sem tam zdochne), ale ked na nu sadnem a rozbehnem sa tak po 10 metroch mi motor zacne zdochynat a rapidne zacne klesat rychlost az tak ze hrci v prevodovke a uz som skusal dat dole aj valec ale nevyzera zeby to boli piestne kruzky alebo ryhy vo valci a uz si neviem dat rady a ked mi predtym motor bezal este ked fungoval v poriadku tak mi nejako klepal motor v com mohol byt problem ked vraj co som ju kupil tak mala menene vseky loziska v prevodovke a teraz som uz aj menil lozisko v oku ojnice lebo mi zacalo piskat! Takze ked tak mam spravit vybrus? alebo moze byt problem v niecom inom no jasne ze moze byt problem v niecom inom ale ked tak priblizne v com?
rasto1203
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv črc 26, 2007 16:30:51

Příspěvekod milda » čtv črc 26, 2007 16:45:57

Nemáš ucpaný výfuk? Zkus vyčistit koleno výfuku, kanály ve válci a tlumič. Jinak by mohlo být smetí v karburátoru, zanesený vzduchový filtr nebo sítko v nádrži.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod IGI » čtv črc 26, 2007 18:25:37

to moze byt pokojne zas.aty karbec. Skontroluj, vycisti, a daj si zalezat na tryskach. Moze to byt upchata tyska hlavnej davkovacej sustavy... a plus to co pisal milda
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod rasto1203 » čtv črc 26, 2007 18:40:21

A podla Vas to je v karbiku? A ten vyfuk som uz cistil predtym a nic aj tak mi robilo tu poruchu. A ako ked mam ju na volnobehu tak slape v pohode aj ked pridam plyn na plno sem tam mi spravi to iste ako ked si na nu sadnem a pohnem sa ale zeby to bolo v karburatore tak to sa mi nechce verit hmm tak to by potom bolo ale riadne svinstvo, ked to bude v karbiku tak asi skocim do studne ze to bola taka banalna chyba a ja som chcel uz robit vybrus ale ked je to v krabiku tak preco tak rapidne strati vykon a az mi vsetko vrci v prevodovke ked straca vykon!
rasto1203
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv črc 26, 2007 16:30:51

Příspěvekod Starec » čtv črc 26, 2007 19:28:27

Neskáč do studne lebo to nebude v žiadnom prípade v karburátore. :P A ako to vyzerá zo sviečkou, ( potom napíš ) ak ti dáva iskru ružovú, alebo z červeným nádychom, tak ju hoď čo najďalej. :wink: Pôjdeme na to postupne OK.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod avar » čtv črc 26, 2007 23:41:08

Starec: Len ho nechaj, nech si kľudne skočí. Nepoučí sa, kým si nenarazí prdel. Inak je dosť zaujímavé porovnanie, ako opísal svoju závadu tu a ako odlišne na babettron fóre.
Nechcem bohvieako rýpať, ale nebolo by lepšie keby chlapec vyšiel s pravdou von a priznal, čo s tou mašinkou stváral, ak už chce aby mu niekto poradil? On predsa veľmi dobre vie, ako k týmto problémom prišiel aj akú odpoveď nato dostal.
Chlapcovým problémom je, že čaká zázračnú odpoveď a taká neexistuje. Jediným riešením je priznať si, že problém nie je ani v oleji, ani v piestnych krúžkoch ako to prezentoval, ale že sa nachádza medzi riadidlami a sedadlom. Riešením je uvedomiť a priznať si to a krok za krokom systematicky kontrolovať babču a podľa prejavovaných príznakov vylučovať jednu možnú závadu za druhou. Najlepšie nielen na fóre, ale priamo na mieste v spolupráci s niekým kto tomu naozaj rozumie a tomu aj priznať ako k závade došlo.
Pokiaľ by sa nehral na tajného agenta a uviedol odkiaľ je, možno by mu bolo možné aj doporučiť kam sa má obrátiť.
Lenže pri takomto prístupe, ho môžeme len nechať aby aj naďalej meral kompresiu točením "rotoru dynama na babette" s prstom v sviečkovom otvore, ignoroval dobre mienené rady, strieľal naslepo, menil krúžky, robil výbrusy a čakal na zázrak.
Pokiaľ som bol sarkastický, je mi ľúto, ale takto to vidím.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod Starec » pát črc 27, 2007 5:28:40

Keď je tak ako píšeš Avar tak, to je potom iná vec. Ja som nevedel, že sa jedná o tú istú osobu, hoc ten jeho popis poruchy je dosť nejasný a preto som šiel na to od piky. Stým uvedením bydliska máš totálnu pravdu, nikdy nevieš kto ti v danej situácii dokáže pomôcť. Niekedy je lepšie za niekým zabehnúť pár kilometrov, ako zložito hľadať poruchu na fóre. :idea:
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod rasto1203 » pát črc 27, 2007 13:28:37

Neviem ako si to myslel avar "nadalej meral kompresiu rotora"????? Ved ja som ju ani nikdy nemaral a nieto uz s palcom v otvore pre sviecku! A diky ze ste mi poradili vrela vdaka!
rasto1203
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv črc 26, 2007 16:30:51

Příspěvekod rasto1203 » pát črc 27, 2007 13:35:39

Starec tak ta sviecka je nova a skusal som ju ako si mi radil a iskra je taka jasna modra alebo nieco take! Takze co dalej porad please!
rasto1203
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv črc 26, 2007 16:30:51

Příspěvekod Starec » pát črc 27, 2007 16:12:54

Pozri gufero pod rotorom, ak je rotor zo zadnej strany čierny a mastný vymeň gufero. To isté by si mohol spravyť aj na druhej strane od spojok.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod rasto1203 » pát črc 27, 2007 16:43:09

Lenze ona sa da nastarotvat hned na prvu supu v tom gufere to nebude vtedy by mi len smikala spojka a nechcel nastartovat motor oprav ma ked sa mylim a mohla by byt chyba v karburatore ? napr spina apreto tam neviem nedochadza benzin raz dojde a raz nie?
rasto1203
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv črc 26, 2007 16:30:51

Příspěvekod ben » pát črc 27, 2007 17:31:39

neee, starec nemyslel smykenie spojky, on myslel ze gufero moze byt pozkodene, a moze cez neho nasavat falosny vzduch= moc chudobna zmes=zdochynanie motora
babetta je jednoducho genialny velkoobjemovy zavodny stroj :)


Neklikat!!!
Uživatelský avatar
ben
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 246
Registrován: stř kvě 09, 2007 13:37:56
Bydliště: PN

Příspěvekod vlamir » pát črc 27, 2007 21:28:17

skontroluj sanie. podla mna, je to, ze dostava vela vzduchu.
vlamir
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob kvě 19, 2007 14:07:36
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Starec » pát črc 27, 2007 21:46:25

Pozri rasto 1023: Ak nechápeš čo ti píšem tak škoda sa stebou namáhať, chcel som to stebou rozobrať postupne, aby sme vylúčili a našli chybu, lebo tá tvoja porucha je dáko veľmi čudná. Tak ako píše avar , len ty budeš vedieť s čím si experimentoval, takže žiaľ aj ja sa vzdávam pomoci, nie je možné aby som ti ešte aj vysvetľoval ktorý semering kde je a na čo slúži, technickej dokumentácie je na nete habadej, tak si ju preštuduj, aby si vedel, čo načo máš v Babette. :idea:
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod avar » pát črc 27, 2007 23:01:01

vlamir píše:skontroluj sanie. podla mna, je to, ze dostava vela vzduchu.

Prepáč, neviem či som správne pochopil. Dúfam, že to bolo mienené inak ako to vyznelo. Nechcem nikoho uraziť, ale niektoré veci nedokážem dosť dobre stráviť.
Oprav ma ak sa mýlim, ale... Babetta má karburátor s podtlakovou reguláciou sania. Po slovensky povedané, zoberie si len toľko vzduchu, koľko potrebuje, v závislosti od nastavenia karburátora a otáčok motora. Ide o podtlakové sanie atmosférického vzduchu. Nejde o turbo ani mechanický kompresor, či inak prepĺňaný motor.
Za tých takmer 40 rokov odkedy som sadol na prvú motku sa mi mnohokrát stalo, že atmosférické motory strácali výkon kvôli nedostatku vzduchu (zanesený filter, vysoká nadmorská výška a pod.) ale nikdy nie preto, že by mali vzduchu priveľa. Jedinou výnimkou je chudobná zmes, to však nie je spôsobené nadbytkom vzduchu, ale lajdáckym nastavením karburátora. Iným problémom je prisávanie tzv. falošného vzduchu netesnosťami. To je však už úplne iný problém.
Neviem ako si to myslel s tým saním. Dúfam, že nie tak ako to vyznelo.
Tak... niekedy ahoj na cestách.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků