Zdochynanie motora

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Příspěvekod vlamir » pát črc 27, 2007 23:11:00

pisal som to len pre to, lebo v sa mi stalo, uz neviem co, bolo to davno, proste dal som dole cele sanie komplet a po nejakej tej oprave som v zapale boja zabudol nahodit sanie a beta robila presne to co on pisal. startovala dobre, ale do vykonu nesla vobec.
daj dole sanie a skus.
nie som mechanik, ja len z praxe.
vlamir
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob kvě 19, 2007 14:07:36
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod avar » sob črc 28, 2007 11:45:45

Zo svojej praxe môžem uviesť hádam stovky prípadov, kedy mi bežal nepreplňovaný motor bez sacieho traktu a nemalo to žiaden, alebo takmer zanedbateľný význam na zmenu výkonu motora. Ak nejaká bola tak len k lepšiemu, keďže sa odstránili prekážky nasávanie vzduchu.
Samozrejme jazdiť bez filtrácie je šialenstvo, takže v núdzovom prípade aspoň pančucha. Molitan je diskutabilný, keďže niektoré druhy sú tak husté, že majú problém prepustiť vzduch.
V tvojom prípade si to vysvetľujem tým, že na karbeci mohla byť nastavená príliš chudobná zmes, (veľa vzduchu a málo benzínu v zmesi) takže motor mal nedostatočný výkon, (obvykle sa to prejavuje neochotou točiť a nepravidelným chodom). Sanie, ktoré malo zrejme zhoršený prietok vzduchu, priškrtilo prívod vzduchu do zmesi a tým táto získala potrebné vlastnosti (správnejší pomer vzduchu a benzínu) čo sa prejavilo zlepšením chodu motora.
Len tak mimochodom väčšina babiet má tento starý komplikovaný spôsob sania, cez fajku do rámu a odtiaľ trubkou do karburátora. Toto prevedenie síce účinne znižuje hluk sania, ale zdá sa, že rovnako účinne škrtí aj prívod vzduchu, najmä ak je filtračná vložka zanesená nielen špinou, ale aj hrdzou ako to v mnohých prípadoch býva.
Z toho dôvodu sa na babettách vyskytujú rozne amatérske, viac či menej vydarené úpravy sania. Od skracovania nasávacej fajky pod rámom, cez výmenu kovovej filtračnej vložky za plstenú, papierovú, molitanovú a pod., až po zmenu celého sacieho traktu tak, že sa vynecháva pôvodné sanie cez rám a priamo na karburátor sa montujú rôzne nástavce s filtrami ako je napr. vidno aj na tejto stránke: http://gportal.hu/gindex.php?pg=6547389
Dokonca aj na tomto fóre sa táto téma rozoberala: http://www.speaker.cz/motoboard/viewtop ... sc&start=0
Novšie mašinky to majú riešené tým spôsobom, že je tam iný karburátor, ktorý má sanie napriamo. Je zrejme o niečo hlučnejší, no pri čistej filtračnej vložke by sa už obdobné javy ako si uviedol, vyskytovať nemali.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod vlamir » sob črc 28, 2007 12:36:34

nechcem ti oponovat, ale skus to spravit. ja som tiez vymenil ten stary za novy, vies tu hrcu na karbeci a stalo sa mi to stym vykonom. skusal som to nastavit na zmesy, ale stale to neslo do vykonu, tak som sa vratil k staremu sposobu sania.
vlamir
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob kvě 19, 2007 14:07:36
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod rasto1203 » sob črc 28, 2007 14:15:32

Takze neviem co sa stalo ale moja babeta zase slape nie tak kto vie ako dobre ale aj tak ide po asi 15 minutach ukrutneho slapania do pedali konecne naskocila ale zo zaciatku sa jej velmi nechcelo vzdicky ked som jej pridal plyn tak hned zdochynala ale ked som ubral plyn na volnobeh tak zase isla v poriadku a tk to robila par minut asi rpeto lebo motor nebol dost nahriaty to mi niekedy robila ked som ju vybral studenu a musel ju nechat nech si trocha poklepka na volnobehu, a skusil som skratiti z vyfuku ako tu boli nejake rady ale co sa tyka rychlosti tak nic ale vykon ma spickovy jednotku mi vytiahne bravurne a dvojka sa na zaciatku rozbieha tak rychlo ako jednotka co sa mi este nestalo ale mi ide babca iba 40-45km/hod. Takze sa s nou este pohram a uvidim ci z nej nieco vyzmikam ale ani velmi ju nechcem trapit ved aj to je uz na nu dost ked idem 40-45km/hod tak uz len motor huci ostosest a ja ju nechcem kto vie ako tahat do uzkych aby sa s nou nieco nestalo! Mohol by byt problem aj v loziskach ked tak na kolesach? Lebo teraz po tejto jazde mi neico zacalo hucat v zadu na kolese zvuk to vydava ako retaz ked sa trie o blatnik alebo koleso ale nikde som nespozoroval dotyk takze budem musiet este pozriet a len tak mimochodom odkial si starec z akeho mesta?:
rasto1203
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv črc 26, 2007 16:30:51

Příspěvekod Starec » sob črc 28, 2007 17:38:25

rasto1203: No ja bývam v jednej ukrutne veľkej dedine, jukni seznam uživatelú č. 86. :D
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod Starec » sob črc 28, 2007 17:50:53

Vladimir aj Avar: :wink: Obidvaja máte pravdu s tím saním: Vladimír v tom, že ak nedá hore kryt sania, tak motor nepôjde pravidelne do otáčok, Avar zas citujem: kedy mi bežal nepreplňovaný motor bez sacieho traktu a nemalo to žiaden, alebo takmer zanedbateľný význam na zmenu výkonu motora. Ale avar aj uviedol prečo je to tak. Citujem: že na karbeci mohla byť nastavená príliš chudobná zmes, (veľa vzduchu a málo benzínu v zmesi) takže motor mal nedostatočný výkon, (obvykle sa to prejavuje neochotou točiť a nepravidelným chodom). Takže veľa záleží na nastavení karburátora. :idea:
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod vlamir » sob črc 28, 2007 18:40:07

keby ste to skusili, chalani a potom komentovali. ale mozno je moja beta uplne inaksia, ako Vase.
vlamir
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob kvě 19, 2007 14:07:36
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod avar » pon črc 30, 2007 18:05:37

vlamir píše:keby ste to skusili, chalani a potom komentovali. ale mozno je moja beta uplne inaksia, ako Vase.


Ak si presvedčený o svojej pravde, nemá cenu ti to vyvracať. Samozrejme máš na to plné právo.
Len nabudúce predtým, než niekoho zase zotrieš tak ako mňa a Starca, sa skús trochu zamyslieť na čom stoja tvoje argumenty.
Nuž a čo sa týka tých našich babiet, od ktorých je tá tvoja beta úplne inakšia.... Keby si si dal tú námahu a presvedčil sa s kým vlastne diskutuješ, zistil by si, že Starec už žiadnu babettu nemá, pretože mu zdravie nedovolí na nej jazdiť. Lenže tiež by si zistil, že je profesionálny mechanik, celý život strávil pri motoroch. Mimochodom pekných pár rokov sa profesionálne živil ako opravár a majiteľ babetta servisu v druhom najväčšom meste Slovenska, takže mu asi nejaká tá babetta cez ruky prešla. Pokiaľ máš však ešte stále dojem, že ten chlapík babetám nerozumie a potrebuje tvoje poučenie, že si to má najprv skúsiť a potom niečo komentovať, asi ozaj nemá cenu ti to vyvracať.
Čo sa týka mojej maličkosti, chcel som len prezentovať tebe aj iným, ktorým sa to možno zíde, k čomu v spomínanom prípade podľa mňa u tej babetty došlo. (aj teraz som presvedčený, že predovšetkým k tomu by fórum malo slúžiť)
Ak si myslíš, že to nepotrebuješ a vieš to lepšie... no tak asi vieš.... iným sa to možno zíde... lenže ako sledujem, nie je ti celkom jasné čo, prečo a ako sa stalo s tvojou babettou, no napriek tomu si presvedčený že je iná ako tie ostatné. Možno naozaj je, ale je to v poriadku? (alebo sa tomu dá rozumieť tak, že pre tvoju babettu fyzikálne zákony neplatia ?)
Keďže svoju poučnú vetu o tom, ako si to máme najprv skúsiť a potom niečo komentovať, si adresoval aj mne, tak ti musím napísať, že ja to skúšam od svojho prvého nastaveného karburátora, na kamarátovom peráku, niekedy na prelome šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov minulého storočia. Odvtedy to bolo množstvo opravovaných motoriek a áut rôznych značiek, typov a konštrukcií. Okolo milióna najazdených kilometrov, nad čím sa profíci iba pousmejú, ale si myslím že na amatéra to nie je zas úplne zlé. Mimochodom motor žiadnej z mojich motoriek či áut nikdy nebol nastavený v servise. Samozrejme chcelo to tiež prelúskať kôpku literatúry a teórie.
Aby nevznikol mylný dojem, tým sa nechválim ani nesťažujem, jednoducho uvádzam to, aby bolo zrejmé z čoho vychádzajú moje príspevky na fóre. Istý čas som sa zaoberal tiež úpravami motorov. U dvojtaktov som sa stretol s klasickými karburátormi, ale tiež napríklad s klapkovým rozvodom, ktorý funkciou tak trochu supluje ventily štvortaktov, alebo napr. aj s rozvodom zmesi rotujúcim šúpatkom ak ti to niečo hovorí... Samozrejme išlo o výkonnejšie motory než sú babeťácke, hoci našlo sa aj zopár maloobjemových.
Okrem iného doma mám dve babetty a jeden náhradný agregát. Po nastavení ani jeden z týchto motorov nemá problém behať bez pripojenia na babeťácke sanie vzduchu cez rám. Tým nechcem povedať, že na tak malý a slabý agregát ako má babetta, nemá tak komplikovaný sací trakt žiaden vplyv. Práve naopak. Lenže zložitá cesta vzduchu do karburátora so spústou hrán lomov a prekážok znamená zvýšený odpor sania a zákonite hoci malú, ale predsa len stratu výkonu. V žiadnom prípade nie naopak. Ak sa stane, že motor, ide lepšie po pripojení na sací trakt vzduchu so zvýšeným odporom, nie je to zásluha výnimočnosti motora, ale mechanika, ktorý agregát zle nastavil. Osobne som sa tiež s týmto javom neraz stretol a považujem ho za daň tomu, že nastavenie karburátora sa robí bez základných skúseností len tak od oka, častokrát s poloupchatým výfukovým i nasávacím traktom a bez akejkoľvek kontroly či úpravy nastavenia predstihu.
A na záver…. Vlamir, milerád sa s tebou stretnem, posedím, podebatujem aj osobne o tejto problematike a možno aj Starec sa pridá. Dáme dáke pivo či kofolu a necháme sa poučiť, ale až potom, keď budeš oslavovať prvú stovku nastavených motorov. Potom by som si celkom rád vypočul tvoje názory na tento problém. Hoci predpokladám, že vtedy to už žiaden problém nebude.
Dovtedy považujem každú našu ďalšiu polemiku na túto tému, iba za stratu času.
Naposledy upravil avar dne pon črc 30, 2007 18:35:56, celkově upraveno 1
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod IGI » pon črc 30, 2007 18:34:13

Osprevedlnte OT.
Avar, si zaujimavy typek...... mohli by sme dakedy vybehnut na pivko, co povies. Pises velmi rozumne, az sa nechce verit, ze vynalozis tolko energie na takuto diskusiu...
IGI
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 331
Registrován: pát led 05, 2007 23:03:49

Příspěvekod rasto1203 » pon črc 30, 2007 18:48:17

Avar tak ten tvoj prispevok o nastaveni karburatora ma velmi zaujal co si pisal, hm mohol by si sa podelit trocha so svojimi skusenostami ako nastavujes ten karburator jasne ked mam vycisteny vyfuk, koleno atd. Diky velmi by ma to zaujimalo je to dobra vec naucit sa nove veci o nastavovani babeti a aby aj mne slapala dobre podla napr. rad druhych! DIky budem ti vdacny len ma zase nejak nesfukni!
rasto1203
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv črc 26, 2007 16:30:51

Příspěvekod avar » pon črc 30, 2007 18:58:38

IGI
Nie som proti, len momentálne tu mám rozrobený jeden bicykel , jednu babettu, nedokončený stropný podhľad so vzduchotechnikou, v sobotu som mal jednu zabíjačku a tento týždeň ma čaká ešte jedna, pravdepodobne v nedeľu tritisíc km do nemecka na otočku tam a späť a po návrate konečne po rokoch výpad k moru na pár preflákaných dní na pláži. Len včera sa mi dostala do rúk plechovka, ktorou by som tam mal ísť. Potrebuje vymeniť čapy, spraviť zadné brzdy, nastaviť motor a geometriu.....
Dnes je upršaný deň tak to odflakujem a dávam známemu dokopy jeden zmrvený počítač. V pauzách, alebo počas noci porelaxujem na motofórach.
Tak kedy vlastne na to pivo? Hoci ja skôr suché víno.
Ako nápad to ale nie je zlé. Keby si sa bol prihlásil skôr mohli sme spolu zbehnúť do Vápeniek autom.
Po návrate z dovolenky by sme mohli sklepnúť čosi ako menší zraz niekedy koncom augusta. Niekde okolo Starcovho sídla poblíž Ratkovej by to nebolo zlé.
My dvaja samozrejme môžeme aj skôr niekde v KE, lenže ružovo to teraz nevidím.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod vlamir » pon črc 30, 2007 19:03:11

pani, ospravedlnujem sa za neuvazene slova. nechcel som nikoho urazit, viem aj o starcovom probleme aj o tebe avar, ze robis okolo motorov.
na to pivo by som kludne isiel, ale este som ozaj nenastavil tolko motorov, tak ze sory.
vlamir
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 68
Registrován: sob kvě 19, 2007 14:07:36
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod avar » pon črc 30, 2007 19:07:59

no možno sa dohodneme aj skôr :wink: ty to ku starcovi tiež nemáš cez celú republiku. Škoda že teraz nemám času spískať nejaké stretko. Uvidíme čo na to starec.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod Starec » pon črc 30, 2007 21:29:29

No to ste sa dáko rozfofrovali. Vidíš Vlamir ako to dopadne ak niekto nesprávne pochopí dobre mienenú radu, ešte že sa to dá vydiskutovať. No ale už dosť, nie sme malí chlapci. Ináč ak mi všetko vyjde tak 10.08.2007 budem Na Dodovej akcii v Komoči, ktorý organizuje automotoklub z Nitry. Prikladám pozvánku:

Srdene vas pozyvame na medzinarodny zraz historickych vozidiel ktory, sabude konat dna 11.8.2007. v Komoci okres Nove Zamky. Je to medzinarodna akcia, ktora ma hlavny program 11. v sobotu ale prichod ucastnikov je uz vo stvrtok. Cela akcia je zdarma , ubytovanie v stanoch, voda, toalety, sprcha , bufety zabezpecene. Je to areal autocampingu Oaza. Ocakava sa asi 150 ucastnikov, plus rodinny prislusnici . Super zabava ! Tak BABBETACI nalestit stroje ! Kontakt 0904 683 682.

O tom zraze niekde blízko mňa, tak neviem či by to malo účel tak na rýchlo to zbúchať a aby sme sa tam zišli 3-4 to zas nemá cenu. Radšej pouvažujme o dákej akcii na budúci rok a perfekt to zorganizovať. Avar s tebou sa rád stretnem 10. septembra. v KE mám tam cestu, samozrejme ak budeš mať čas.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Příspěvekod avar » úte črc 31, 2007 7:13:22

lenže 11. 8. veľmi pravdepodobne budem v úplne iných končinách Európy... škoda :cry:
zato ten september by mohol byť celkom reálny, teda ak sa ho dožijeme.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron