Stránka 1 z 3

Pomoc pri oprave motoru

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2007 15:46:27
od pooli
Ahoj
Potrebuju poradit jak dat dokupy babcu.
nedavno se obevil problem s jizdou do kopce.Ato ze motor nechtel tahnout a nechtelo se mu ani radit zpatky do jednicky.
Problem byl vetsinou pri zahratem motoru.Pri rozjezdu obcas zacal skubat.
Vcera jsem ujel 15Km a dal si hodinovou prestavku.Po hodce jsem chtel jet zpatky domu, ale po ujeti 100m
se motor zacal divne chovat(a to i po rovince.Do kopce to bylo jeste horsi).Zvuk motoru byl uplne jiny nez obycejne a rychlost neprekrocila polovinu sveho vykonu.
I kdyz jsem otacel plyn az do maxima nic se nedelo.Obcas mnel motor tendenci jakoby zpatky zabrat ale vetsinou mu to vydrzelo par sekund(jednou dokonce 1Km).Razeni je ted uplne nanic.Z jednicky na dvojku preradi hned po rozjezdu a motor to nezvlada.Neutral drzi dobre.
Vzdy jsem jezdil na benzin Special, ted jsem tam nalil Natural 95.Poruchy pri specialu byly uz predtim.
Ale ted uz tam mam asi tyden ten Natural a poruchy se nejak vyhrotily.
Dneska jsem zkusil babcu projet.Po rozjezdu padla hned dvojka, ale vse jelo docela dobre.Do kopce zas byl problem.
Vite nekdo prosim poradit??? :cry: :cry:

Re: Pomoc pri oprave motoru

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2007 21:32:45
od luccas
Vypadá to na nějaký svinstvo v benálu nebo ucpaný kohoutek=třeba nestíhá dodávat benzín na plný výkon.

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2007 22:43:41
od pooli
vse je cistene.
a co to trhani?
nejak se mi to nezda.
ale dik

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2007 23:24:06
od ben
to trhane radenie sposobuje radiaca spojka- blizsie povedane prilis vymackane mosadzne plosky na radiacich celustiach a opotrebovany regulacny unasac- preventivne vymenit, alebo najskor to nafot a hod sem a skonstatujeme ci to je uz moc opotrebovane, ale to radenie vyzera jednoznacne, k tomu tym ze si sa vozil a nechcela tahat a zvuk sa zmenil- vyzera to na pridieranie vtedy uplne prestane tahat motor zacne akoby zvonit
mimochodom tato tema by bola uplne zbytocna keby si nahliadol do servisnej prirucky k babete je ich na nete habadej a tvoj problem so spojkou tam je presne spominany aj vyrieseny
P.S. bud rad ze ti spojka radi skoro -lepsie ako vobec :lol:
(co by som ja dal za to aby radila hoci aj skoro :( )

PříspěvekNapsal: čtv srp 02, 2007 23:53:09
od paolo2005
Ben: Tohle je zajimave pocteni...jinym radis,jak opravit radici spojku a pak si sam stezujes,ze tobe to neradi...opravdu zajimavy pristup :lol:

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 0:38:55
od Jenda
Paolo 2005>
Ještě jedna připomínka:
1. Je dobré, když se někdo snaží druhýmu poradit.
2. Nikdo z nás není na 100% chytrej.
3. To platí i pro mne.
4. Spojky u Babetty jsou sice jednoduchý, ale problémů mají tolik, že každej nemůže vědět všechno.
5. Navíc u lehkejch a těžkejch spojek je to pokaždý trochu jinak a zákonitě má každej s nima jiný zkušenosti.
6. Méně ironie by neškodilo, flameware je to, co bych tu dost nerad viděl.
7. Stejně jako u Lucasse, tak i u tebe platí připomínka o citacích, viz upozornění v rubrice moderátorů od IGIho.
8. Nic ve zlým, ale disciplína muší bejt...
9. Jsme dobrovolná komunita a jsme rádi, že to tu běží, tak, jak to běží. Tím nemyslím drobný popichování, to patří k věci. Ale všeho s mírou...

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 2:07:06
od ben
bohuzial mi to neradi ale ta moja zavada ma trocjh hlbsi pôvod ako pooliho, ta byva bezna a da sa lahko opravit, mimochodom aj by som si to opravil ale teraz vyuzivam inu motorku a babeta odychuje
P.S. paolo2005 --> prepac ze som sa snazil niekomu pomoct, nabuduce uz takuto hroznu vec urcite neurobim

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 10:32:31
od pooli
kde mam najit na nete ty prirucky???
asi jsem trouba ale nemuzu nic najit (to se nestava casto)

Protoze nejsem zaden antitalent, tak si babetku pekne rozeberu sam a zkusim zpravit.
Mam jeden vyrazeny motor a na nem si to pekne nacvicim.
Minuly tyden jsem rozebral starou babcu a nechal vse potrebne.
Ale motory nejsou moje hobby a tak to radeji nacvicim na starem.
Ty fotky zkusim udelat ale popravde budu rad jestli to vubec zprovoznim :?

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 12:01:02
od ben
nebolo byna skodu trocha sa poobzerat po fore a potom sa pytat pozri sekciu moderatori a vlakno Důležité: POZOR !........DIELENSKA PRIRUCKA BABETTA 210........POZOR ! taky nadpis si aj slepy vsimne

PříspěvekNapsal: pát srp 03, 2007 21:44:08
od pooli
prirucku jsem nakonec koupil papirovou.

Jinak stary motor jsem pekne vykuchal a zas slozil (spojka).neni na tom zadna veda.
Ted jen opravit ten porouchany.
Vidim to ale na opravu na cely den.Snad mi nezbyde nejaka soucastka navic.
Pri moji poruse co jsem uvadel vyse nemusim pulit i blok motoru,ne?!

PříspěvekNapsal: ned srp 05, 2007 10:09:31
od pooli
tak jsem to cele rozebral.
to co jsem videl byl proste a jasne humbuk.nechapu jak to mohlo vubec jezdit.
rozbehova spojka sedrena az na zelezo. prvni a druhy stupen sedreny a utrzeny.
¨bubny na spojky brutalne seskrabane.cele jsem to vymenil za docela zachovale
soucastky se stare babety.
Podarilo se mi ale prasknout pistni krouzek.JInak pist byl hladky a rovny.to same plati o
hlave.Karbon jsem odstranil (a ze ho bylo).
A pak kup starsi masinu.Prodavajici chlapek se dusoval ze je vse v naprostem poradku.
Uz jsem musel zavarit i riditka (praskly bryle).
Snad to uz pojede.dneska to jen sesroubuju a testnu.

PříspěvekNapsal: ned srp 05, 2007 12:19:11
od rasto1203
Pooli z vlastnej skusenosti ti mozem povedat ze nikdy never ani slovo tomu ktory ti predava motorku lebo na tom nemusi byt nic pravda mam dost velke skusenosti napr. ked som kupoval pincla a predavajuci mi povedal ze staci len vymenit piestne kruzky co som mu zo zaciatku aj uveril ale potom nez som s bratrancom rozobral toho pincla tka som zistil ze cela prevodovka je v haji a vsetky ozubenia okusane neviem co na nej robil a tak z ceny 2000 to kleslo na 500 co boolo super lebo ked som mu nataral kolko ma bude stat oprava a ze sa mi to za taku cenu neoplati tak a este ked om mu povedla ze mu ju radsej vratim tak si to chlapec rozmyslel a radsej povedal ze tych 500 bude OK lebo keby mal on tolko do nej investovat aby ju predal tak to mu nestalo zato!

PříspěvekNapsal: ned srp 05, 2007 21:43:19
od pooli
dneska jsem dodelal posledni dodelavky, ale ejhle.
po nastartovani jsem cekal ze po ujeti par metru naskoci dvojka.
ale nenaskocila, trvalo docela dlouho nez tam padla.chvilku jsem popojizdel
sem a tam a cekal az se trochu sladi celisti.
ted dvojka naskoci docela plynule (stale to trva nejak dlouho)
To neni ale ten hlavni problem.
Problem je po ujeti par kilometru!!!
Pokad je motor jakoby v idealni teplote je vse OK, ale po uplnem zahrati dela
problem volnobeh.Po zastaveni nebo prilisnem zpomaleni motor ztraci vykon a chcipa.
Nekdy pak nejde nastartovat vubec a nekdy az po intentzivnim slapani.
Predstih mam nastaveny na 1mm a volnobeh s bohatosti smesi mi prijde taky jako dobry(pri zahratem motoru)
Tak proc to potom chcipa po ujeti par kilometru????nejak se mi nechce verit ze by byl motor prehraty po ujeti
par kilometru (cca 6).
vite nekdo prosim poradit?

PříspěvekNapsal: pon srp 06, 2007 0:07:30
od Starec
Poli: A vymenil si guferá na obidvoch stranách kľukovej skrine, ak nie tak to urob. :wink:

PříspěvekNapsal: pon srp 06, 2007 4:07:49
od avar
Nevravim ze tam nemoze byt nieco ineho, ale obcas aj nove kruzky robia trochu paseku kym si nesadnu. Ja som zvykol pri vymene kruzkov zrazit ich hrany na jemnom brusnom kameni. Ak nebol po ruke, tak aj na jemnom smirgli polozenom na skle. Lenze smirgel sa velmi drobi a tak treba potom kruzky dokladne ocistit. Kruzky so zrazenou hranou potom tak nedrhnu pri prechode cez hrany kanalov vo vlozke a o nieco skorsie si sadnu. Pouzival som umely kamen, ktory na rozdiel od prirodneho ma pravidelne zrno.