Stránka 1 z 2

Volnobezka

PříspěvekNapsal: ned čer 10, 2012 15:05:54
od djejsy
Cavte prosim Vás o pomoc kedze ja s týmto mojim problemom nemam skusenosti :) Rozpolil som motor a pozeram ze vo volnobeznnom koliesku ktore je na predlohovej hriadeli co su tam tie tri hrubsie valceky a tlacia ich tri male valceky tak jeden bol vyskoceny tzv. skrizovaný. Tak som sa rozhodol dat volnobezne dole a skusit to napravit ale to som spravil chybu pretoze valceky popadali a pruzinky s tymi malimi valcekmi tiez. Tak sa chcem opytat ci sa to da zlozit alebo musim kupit celu tu hriadel aj s volnobeznym kolieskom? Alebo ako to je? Inac je to 210 ale to ste asi pochopili :) Dakujem za odpoved.

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: ned čer 10, 2012 20:28:22
od PetrT30
Složit to samozřejmě s trochou škovnosti jde. Ale otázkou je proč ty válečky vyskočily. Aby už také nebyla ta volnoběžka po smrti a nemusel jsi pak půlit znovu.

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: ned čer 10, 2012 21:47:44
od djejsy
Noo lebo ked som rozpolil motor tak mi volnobezka padla na zem a asi vzedy sa to tak posunulo :D ale uz som to dal dokopy tak zatial by to malo byt wsetko :P motor som uz spojil a zajtro ho pozapajam tak ak by mi nieco neslo tak sa ozwem :P ale dakujem ajtak :)

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2012 9:49:15
od Starec
Mám obavi, že ak tam už bol skrižovaný valeček, tak buď je valeček zodravý, alebo sedlo a fungovať to už normálne nebude. To ak si mal rozhodené tak si mohol kúpiť nové a mal by si po probléme.

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: úte čer 12, 2012 15:56:53
od djejsy
Wed hej ale nieje problem zhodit motor znova :D A momentalne nemam peniaze tak by som musel dlho cakat a ten walcek vyzeral byt w poriadku, zalozil som nove piestne kruzky a teraz ide ako diabol :D W pohode 55km/h. Ale neska som dal kamosovi sa prewiest a on zewraj na stojane pridal plyn na plno debil a zhodil zo stojanu to ho trhlo a rozlomilo ten maly unasac :D Takze zase musim pockat kym dojde novy :D Alebo ist do KE.

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: úte čer 19, 2012 22:18:16
od adamek
Snad nebude vadit muj dotaz ohledne volnobezky. Jakou může mít vůli v mosazných pouzdrech? Může se v pouzdře hýbat i 1-2mm?

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2012 7:56:22
od Starec
Nie, vôľu to mať nesmie. Oska má isť dnu síce hladko a ľahko ale bez vôľe. Ak je púzdro vydraté, väčšinou je to jazda bez oleja, tak sa ti môžu skrýžiť ozub.kolieska a narobiť v prevodovke paseku.

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2012 22:15:33
od adamek
Díky za odpoved. Budu se je snazit vyndat a vymenit. Babetta mela najeto skoro 15tisic a byla tam jeste origo loziska, takze na to asi nikdo nesahal.

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 8:58:37
od Mr.HONDA
Ahoj, nevím zda to patří přímo sem, ale je to prakticky jediná věc, kterou nemám hotovou.
Stroj: Babetta 210/000 r.v. 84 najeto 8600Km - tachometrových. Koupil jsem ji na podzim v B.Bystrici od prvního majitele včetně všech orig. dokumentů. Jediné, co prý na ni bylo měněno je to, že pán na ni dojížděl daleko, tak na ni dal 39z rozetu z 207ičky. Koupil jsem ji jako moped 6 let nepoužívanej, ale do poslední chvíle funkční. Po převezení domů jsem zahájil rehabilitaci:
Vypláchnutí a vyčištění nádrže, rozebrán a vyčištěn pal. kohout, nová hadička včetně příd. pal. filtru, vyčištěn karburátor a vypálen celý výfuk (koleno zkráceno) v převodovce vyměněn olej, sundaná hlava i válec. Válec i píst v "A" stavu (vše originál píst TZV 'A' ) hlava i vrch pístu očištěn a dekarbonizován, s předstihem nehýbáno, nová svíčka i s kabelem. zapalování bezkontaktní s cívkou uvnitř té plastové krabičky.
Spojky: start. orig. pěkné vyměněny pružiny za nové. Rozběhové čelisti nové včetně pružinek a podložných plíšků, řadící čelisti originál - pěkné, řemen měněn.

Problém: Po prvních cca 200Km začíná motor přeřazovat z 1 na 2 razantně (moc to tam kope) poprvé jsem to nečekal a málem mi vytrhla řídítka z rukou. Další k tomu návazný problém je, že jak se tam takto kopne dvojka, tak babetta pak odmítá podřadit zpět na 1. stupeň vždy úplně zastaví (v kopci)tak, že babeta zpomalí pod úroveň "tažitelnosti" dvojky, ta začne klouzat a babetta zastaví. Musím ji dát na stojan, nastartovat, vyhnat ji do obrátek, zaseknout z.brzdu a tím dojde k odblokování 1.stupně.

Problém je, že toto babetta nedělá pravidelně (studená, teplá, na rovině i z kopce) prostě si postaví hlavu, čutne dvojku a je vymalováno.

Nyní mám koupenou repas sadu (gufera česká, ložiska slovenská a sadu všech těsnění) Nerad bych to ale udělal, seskládal a byl nemile překvapen. Mám v plánu i výměnu třecích pouzder v převodovce a chci se zeptat, zda mám vyměnit i píst. kroužky, nebo se to samostatně bez výbrusu nedělá? Vyměněno bude i jehlové ložisko pod pístem. Klika bez vůlí.
Babeta na svůj věk a orig. stav jede pěkně. Já (90Kg) babetta převod 13/39 řadí v rozmezí 20-30Km/h (podle plynu) Vmax na rovině 55Km/h z kopce lehce nad 60 - žádná křeč mám ji rád. Po repasi tam ale stejnak pude orig. rozeta popř. 47z.

Dotaz zní: Co s tím zatraceným kopáním dvojky :roll: :roll: a jestli někdo může, ať prosím vysvětlí rozdíl v olejích do převodovek? Leju tam předepsanou SAE30 ale jaký je rozdíl třeba oproti SAE 60 ve vyskozitě? V prov. teplotách? Děkuji Ondřej

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 9:21:55
od PetrT30
mrknul bych se na řadící čelisti zda nemají opotřebované plošky jak na unašečích tak na čelistech.
Převodový olej dávám PP80.

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 9:48:24
od Mr.HONDA
Mohl bys hodit foto, jaké plošky máš na mysli? Osobně mám víc zkušeností se 4 takty a manuály. Babku jsem pořídil z nostalgie na mládí a jelikož mě nebaví při dnešních cenách trápit osobáka na takovéhle postrkování. Jsem s ní moc spokojen a neočekávám od 30tiletého stroje žádné zázraky. Chci ji udržet pokudmožno v dokonalém orig. stavu. (žádný tjůning) Jinak dík za tip. ohledně tohoto jsem něco málo přečetl, ale vesměs se hádají zda je to právě čelist nebo volnoběžka. Ještě jsem nepodotkl, že mám těžké čelisti. Olejem jsi mě zmátl, musím na to kouknout, co tam vlastně leju. Mám v tom lehce guláš Starám se o jawu 250 panel 78 rok, Honda hornet 600, Terra mfd 19, teť o babetu a nějak se mi to plete. :-)

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 9:56:55
od PetrT30
....označené na obrázku. Toto jsou lehké čelisti, ale princip je stejný u obou.

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 10:03:33
od Pat
No radici celisti dvojky se skladaji ze 2 hlavnich casti a to jsou velky a maly unasec, casto se stane ze v plochach kde na sebe dosedaji se proste vymackaji a pak to blbne
pak bych jeste zkontroloval kdyz oddelas remen, jestli jde pekne tocit s tim radicim bubnem (jestli nahodou nebude chyba v prevodovce)
jinak pistni krouzky urcite vymen, investice skoro nulova a zlepsi se ti komprese a tlaky, rozeta 47z bude akorat oproti te 39z

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 11:23:07
od Mr.HONDA
Pokud bude problém ve spojkách, jsem rád, toto se dá udělat kdykoliv. narad bach ale zgenerálkoval motor a pak to rozhazoval znova. Když tak na to koukám, mám asi taky lehké čelisti. Nafotim a založim téma ve spojkách, ať tu nerozšiřuji OT. Po obědě bych to měl mít nafocené. buben 2jky se točí krásně a olej v převodovce jsem měnil nadvakrát. Jednou hned po přivezení a po druhé hned asi po 20Km. Říkal jsem si, že tam bude určitě hnus, šlem a bordel tak jsem to vypustil, "propláchl" novým olejem, vypustil a nalil novej. Při těch cca 2 deci co se tam vejdou jsem v tom neviděl problém. A pokud budu měnit kroužky, záběh je jasná věc že? Jen pro jistotu. :)

Re: Volnobezka

PříspěvekNapsal: pon úno 25, 2013 14:20:00
od Pat
ja sem krouzky nezabihal nejak, akorat prvnich par kilaku jen z lehka, mozna na prvni litr pridat trosku oleje, ale moc bych si s tim hlavu nelamal, krouzky se zabihat nemaji, aby tesnili...
zabiha se pist a valec aby dobre klouzaly, ale ne krouzky :)