Stránka 1 z 1

zkrácené vs. nezkrácené koleno výfuku - test

PříspěvekNapsal: pát čer 15, 2012 22:55:09
od Pavel
Zdarec,

jen jsem se chtěl podělit o zkušenosti. Dneska jsem celé odpoledne testoval Babettu na různé převody a hlavně také i na zkrácené a nezkrácené koleno výfuku, abych si vybral na dovču ten nejideálnější převod. Počítám náklad 130kg + Babetta.

Pokud si zkrátíte koleno výfuku, tak vám bude Babetta hůř táhnout od spoda. A to tak, že v referenčním táhlém kopci, kdy jsem vyjel na 14/51 tak tak se zkráceným kolenem, mi to jelo 22km/h a už to chtělo podřadit, kdežto s nezkráceným jsem to vyjel v klidu na 26km/h a měl jsem ještě trochu rezervu.

U zkráceného kolena se začíná výhoda projevovat až tak od 35km/h výše a to tak, že místo 42-43km/h maximálky vám to pojede 45-47km/h po rovince a z kopce až 53km/h (45km/h s nezkráceným).

Z toho plyne závěr, že kdo je těžký nebo kdo chce jezdit po kopcích, tak se mu rozhodně nevyplatí zkracovat koleno, protože ve výsledku bude mít nižší průměrnou rychlost i se zkráceným kolenem. Kdežto kdo je lehký nebo kdo nejezdí moc po kopcích, tak se vyplatí zkrátit.

edit 23.6
Dnes jsem vyjel plnou nádrž na převod 13/51 a nezkrácené koleno výfuku a světe div se, ujel jsem o 6km dál než na 14/51 zkrácené (163km vs 157km). Teď jsem zase nalil plnou nádrž a dal tam teď převod 14/51, koleno ponechám nezkrácené a jsem zvědav, jaký bude dojezd na plnou nádrž. Zítra dám asi stovku, tak pak snad do konce příštího týdne nádrž vyjedu a dám vědět.

edit 26.6
Tak další nádrž vyjetá. Tentokrát 175km na 14/51 nezkrácené koleno výfuku. Obecně tak jde říct, že když zkrátíte koleno, budete mít dojezd o 15-20km kratší.

Re: zkrácené vs. nezkrácené koleno výfuku - test

PříspěvekNapsal: ned čer 17, 2012 17:39:57
od bundes
A co ty převody? Jaký se osvětšil nejlépe?

Re: zkrácené vs. nezkrácené koleno výfuku - test

PříspěvekNapsal: ned čer 17, 2012 21:07:26
od Pavel
>bundes

Babetta není stroj na rychlou jízdu, na to jsou určeny jiné motorky, ale hlavně na kochací jízdu, v tom je její kouzlo. To je třeba si uvědomit, protože se docela dost lidí na tomto fóru snaží z toho vymáčknout, co to jde, zkracuje koleno výfuku, apod. nesmysly.

Jak jsem již psal v předchozím příspěvku, jde tedy hlavně o celkovou váhu jezdce včetně zavazadel a profilu terénu, po kterém nejčastěji bude jezdit. Pokud vážíš do 90kg, tak si tam nech 14/51, pokud vážíš víc a jezdíš hodně po kopcích, tak 13/51, protože prostě 14/51 využiješ jen na rovince nebo z kopce a do kopců se to bude hodně trápit.

Jakýkoliv těžší převod je úplně na nic, pokud tam nemáte udělaný minimálně tento tuning motoru: kit válec 60-70ccm, rozšířené kanálky, přetryskovaný karburátor, výfuk ze Simsona a samozřejmě kotoučové brzdy, protože jen sebevrah by jezdil na bubnových brzdách. I po této úpravě to ale pořád bude o hubu, protože kostra se už začne vlnit při 70-80km/h. Není to stroj na takové rychlosti.

Re: zkrácené vs. nezkrácené koleno výfuku - test

PříspěvekNapsal: ned čer 17, 2012 22:07:36
od Fajn-Tom
Pavel píše:>Jakýkoliv těžší převod je úplně na nic, pokud tam nemáte udělaný minimálně tento tuning motoru: kit válec 60-70ccm, rozšířené kanálky, přetryskovaný karburátor, výfuk ze Simsona a samozřejmě kotoučové brzdy, protože jen sebevrah by jezdil na bubnových brzdách. I po této úpravě to ale pořád bude o hubu, protože kostra se už začne vlnit při 70-80km/h. Není to stroj na takové rychlosti.
Na ten „tuning“ co tu popisuješ néni potřeba kotouč, bohatě stačí bubny z pionýra. Dal jsem na originální babettu nijak nevystuženou jinou přední vidlici a při rychlosti 85km/h se babetta chovala uplně stejně jako při 40km/h

Re: zkrácené vs. nezkrácené koleno výfuku - test

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2012 7:30:27
od bundes
Pavel píše:>bundes

OK. Jo a jak jsi psal s tím kitem, ono se to vyrábí? Docela by mě to zajímalo. Díky Bundes

Re: zkrácené vs. nezkrácené koleno výfuku - test

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2012 10:08:13
od Pavel
>bundes

Neviděl jsem to nikde na netu, ale dřív tak před 10 lety mi to nabízel jeden chlapík, co mi servisoval Babettu asi za 3-4000Kč. Vyráběl to. Říkal, že to pak jede do kopca 50-60, ale musím počítat s tím, že to bude žrát 3-4L/100. Nakonec jsem si to rozmyslel, protože mi také řekl, že ať nepočítám s životností 10-15tis do další GO, ale tak 1-3tis max. Nyní už ten borec nežije, takže nevím, kdo další vyrábí na zakázku kit.

Každý šikovný automechanik s dílnou ti udělá osmý výbrus nebo možná i víc a pak do toho napasuje nějaký větší píst.Přetryskovat karburátor, rozšířit kanálky, větší koleno a výfuk a bude to jezdit tak o 20-30km/h rychleji :)

Re: zkrácené vs. nezkrácené koleno výfuku - test

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2012 11:26:41
od bundes
Pavel píše:>bundes

Neviděl jsem to nikde na netu, ale dřív tak před 10 lety mi to nabízel jeden chlapík, co mi servisoval Babettu asi za 3-4000Kč. Vyráběl to. Říkal, že to pak jede do kopca 50-60, ale musím počítat s tím, že to bude žrát 3-4L/100. Nakonec jsem si to rozmyslel, protože mi také řekl, že ať nepočítám s životností 10-15tis do další GO, ale tak 1-3tis max. Nyní už ten borec nežije, takže nevím, kdo další vyrábí na zakázku kit.

Každý šikovný automechanik s dílnou ti udělá osmý výbrus nebo možná i víc a pak do toho napasuje nějaký větší píst.Přetryskovat karburátor, rozšířit kanálky, větší koleno a výfuk a bude to jezdit tak o 20-30km/h rychleji :)



Osmý výbrus je málo, dyť desátý má asi 55,9ccm....

Re: zkrácené vs. nezkrácené koleno výfuku - test

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2012 18:10:27
od Fajn-Tom
Pavel píše:>Každý šikovný automechanik s dílnou ti udělá osmý výbrus nebo možná i víc a pak do toho napasuje nějaký větší píst.

asi nevíš o čem mluvíš, nebo jsi nikdy nepřemýšlel co všechno se musí upravit a předělat aby jsi dal jiný píst. A sehnat píst co by rozměrama odpovídal tomu z babetty néni jen tak. Já vím o pístu na vrtání 50mm co do babetty jde, ale zase to už nedáš do válce 207 ani 210, takže jedině STING.

Re: zkrácené vs. nezkrácené koleno výfuku - test

PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2012 20:39:07
od Pavel
mě je úplně fuk, co všechno to obnáší. Vyslovil jsem tady svůj názor a pomohl místní komunitě běžných uživatelů zvýšit know-how. Málokdo ví, že zkrácením kolena výfuku si zruší krouťák v nízkých otáčkách.

Nic víc nebylo účelem a tuning Babetty mě nezajímá. Na rychlost jsou určeny jiné motorky.