Stránka 1 z 1

převrtání na 45 mm, 65ccm

PříspěvekNapsal: pon črc 16, 2012 23:46:09
od jkjirka
Napadlo mě, že by se po výrobě nové vložky (materiál kolem 300), přestružení díry válci a v karterech na větší průměr a použití pístu 45 mm ze simsona dal vyrobit válec o obsahu 65 cm3. Při síle stěny vložky 3mm zůstane podle mě ještě dostatečně silná hliníková stěna válce. Ještě by se musela upravit hlava, horní ložisko bych zkusil zatím bronz, tvar a velikost kanálů??, viz: http://wmoto.ic.cz/litina-litinove-polo ... motoru.php a http://www.almet.cz/pisty-motocykly.html. Co si o tom myslíte? Co by vydržela ložiska na klice? V čem by mohl být zádrhel?

Re: převrtání na 45 mm, 65ccm

PříspěvekNapsal: úte črc 17, 2012 0:13:16
od abo
Uchladiť to?

Re: převrtání na 45 mm, 65ccm

PříspěvekNapsal: úte led 12, 2021 23:35:50
od RomanR
jkjirka píše:Napadlo mě, že by se po výrobě nové vložky (materiál kolem 300), přestružení díry válci a v karterech na větší průměr a použití pístu 45 mm ze simsona dal vyrobit válec o obsahu 65 cm3. Při síle stěny vložky 3mm zůstane podle mě ještě dostatečně silná hliníková stěna válce. Ještě by se musela upravit hlava, horní ložisko bych zkusil zatím bronz, tvar a velikost kanálů??, viz: http://wmoto.ic.cz/litina-litinove-polo ... motoru.php a http://www.almet.cz/pisty-motocykly.html. Co si o tom myslíte? Co by vydržela ložiska na klice? V čem by mohl být zádrhel?

To zní jako nějaký triler křížený s hororem. Klika by to nevydržela. Tedy pokud bys to dokázal rozchodit. Simson dělal dva obsahy válců. 50 a tuším že 70 ccm. Prodával, možná v Německu ještě prodává sadu pro přestavbu z padesátky na sedmdesátku, ale k ní patří i zesílená klika. Celý komplet kupoval před pár lety jeden maník asi za 10 000,-Kč a přestavoval nejslabší moped Stadion na tento motor pro závody. Musel nechat vyvařovat a přetvarovat i kartery. Podrobnosti neznám. Jezdilo mu to údajně 100 km/h. Jen si neumím představit, jak to udržel na silnici.
Osobně bych se do něčeho takového rozhodně nepouštěl. Je to dobrodružství s nejistým koncem a jistou ztrátou nemalé finanční částky. Babettu si zachovej v orig. stavu, je to dnes už veterán a po nějakém čase bude jeho cena stoupat. Ale jen v orig, stavu. Pokud chceš jezdit rychleji, a máš jen ŘP na malé motocykly, tak si sežeň toho Simsona. V Německu je mnoho inzerátů a internet máš. Než dát 10 tis. Kč či více do nejisté přestavby, tak za ty peníze seženeš funkčního Simsona. A Babettu si schovej jako klenot na budoucí časy.