Stránka 3 z 3

Re: Filtr mimo kostru

PříspěvekNapsal: úte pro 29, 2020 22:56:58
od RomanR
colcino píše:Ani nic nekupuj :)) Dá se to řešit o dost levněji a i lépe. Takže asi tak- vem klasické plastové víčko od nějakého spreje (Kontaktol, Čistič brzd...) vyvrtej do něho díru tak aby to pasovalo přesně na vstup sání na kostře u blatníku. Nasaď víčko na tu trubku, okolo nandej silikon nebo jakékoliv lepidlo (osvědčil se mi silikon do tavné pistole) a do toho víčka vlož hrubší molitan (akvaristé znají pod názvem bioakvacit) a na víčko si dej víčko :) tak aby ten molitan nepadal (může to být cokoliv-kus plíšku, (já použil druhé víčko o malinko větší takže to bylo víčko ve víčku :) no a molitan trošku naolejuj- je to 2x lepší než dráťěnka a navíc je to levné a s troškou spreje si to můžeš stříknout svým lakem jaký máš na babetce- je to malé a účinné- nepropouští žádný bordel :) s nestojí to skoro nic :)

Proč má molitan naolejovat? Vždyť tím sníží propustnost vzduchu do karburátoru! V benzínových sekačkách bývá také molitanová vložka, ale musí být čistá. Občas se vypere a znovu použije. Žádný olej.

Re: Filtr mimo kostru

PříspěvekNapsal: úte pro 29, 2020 23:32:18
od Azor
Klasické filtry (tedy ne ty papírové, ale ty s nějakou "vypratelnou" vložkou) se mírně mastí už víc než 100 let. Samozřejmě to neznamená, že to v oleji vykoupeme - většinou se to po vyčištění máčelo v naftě (je trochu mastná) a samozřejmě se to nechalo důkladně okapat. Důvod je ten, že na té mastnotě se jemné svinstvo přichytí a nepokračuje dál do motoru. Ale je to spíš věc minulosti, já bych se na to u Babetty vykašlal. Ostatně ty přímo na karbec nasazené filtry se často zmastí sami od sebe - ono to trochu "plive" z karbecu i směrem ven, takže je třeba častěji to kontrolovat a spíš odmastit, protože se to fakt může ucpat.
Jo a abych nezapomněl, tak ta drátěnka u origo filtru přes rám by se trochu namastit určitě měla - tady to význam má.