JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod PetrT30 » stř bře 06, 2013 19:41:38

ten cvrček z goly to nemůže vydržet !!
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Mr.HONDA » čtv bře 07, 2013 8:42:22

V první řadě chci všem poděkovat za jejich připomínky nápady i za krytiku. Osobně se nevzdávám a hodlám tuto problematiku dotáhnout do konce. Galileo to taky neměl jednoduché :D . Každé vylepšení či nový výrobek provázejí porodní bolesti. Nicméně mám potvrzeno od strojaře, že vyrobit to půjde a že mám šanci na úspěch. Prozatím je volnoběžka vymyšlená a odkládám ji do stolu. Nyní mám v plánu koupit samostatně jeden oříšek k 1/2 ráčně a ten nechat upravit tak, aby pasoval na výstupní hřídel motoru. Po nastartování to z hřídelky shodím, nandám oříšek, do něj nacvaknu momentovej klíč, kterej budu držet v ruce a budu přidávat plyn a utahovat momenťák do té doby, dokud se motor pod nátlakem momenťáku nedokáže rozběhnout. Slibuju si od toho, zjištění jakého momentu (krouťáku) je babetta schopná. Až toto zjistím, budu pokračovat ve vyhledání konkrétní goly či momenťáku, kde bude ideálně uvedeno kolik Nm dokáže zvládnout. U momenťáků ten údaj je většinou, u gola většinou chybí. Ovšem je to asi nejdůležitější aspekt celé stavby, takže stojí za povšimnutí. - Dále. Otázka zní: Životnost ústrojí goly - dle mého s momentem nebude problém. Problém jsou rázy. Např. při startování, či řazení. Kalené je sice tvrdé, ale taky křehké. Hold pokus a omyl. Další je absence ložiska. Můj názor je takovej, že orig. pastorek se také točí "nasucho" na hřídelce pokaždé, když ho odpojíte tou klíckou. Funguje to tak téměř 30 let a nikomu to nevadí. Jelikož jsem toho zde o této problematice přečetl opravdu hodně vím, že jsou tu tací, co nahoře na kopci zastaví, vycvaknou klícku, pak se odpíchnou a jedou dolů a v pohodě. Jasně jedním slovem dodávají - mazat a mazat (používají m2t)
Tak proč by to nemělo fungovat v hermeticky uzavřeném ústrojí goly? Prostě tam natlačím vazelínu a jednou začas jí tam doplním. Každá mechanika potřebuje svou údržbu. Navíc v cvrkovi je naprosto stejnej mechnizmus, jako v gole a také bez ložiska. Tak o co je ta gola podle vás otolik horší?

To Pavel: Ano v dnešní době existuje kopice firem to je fakt. Ale žádná to neřeší tak, že koupíš a nasadíš a jedeš. VŽDY musíš něco dodělávat to je ten problém - radši si udělám rovnou vlastní. Taky mi už pár ráčen odešlo, ale také mám jednu už přez 10 let, prakticky s jinou nedělám a drží a že už povolila pěkný prevíty. Dokonce sem jednou roztrh ořech a gola pořád šlape.

To DRN: Jen hledej šmudlo :D Co takhle Německá firma BERNER?? Doživotní záruka na cajk a pokud se ti vys... přijedou k tobě a vymění kus za kus. A díly mají. Ne sice ofiko (já je nenašel) ale pokud znáš nějakého mechanika, co s tím pracuje, určitě ti je sežene (můj hodnej mechanik sežene). A to je jen jedna firma. Klidně hledej dál. A nevím jak můžeš napsat že se to 100% podaří s jednosměrkou a pokračovat - pokud vymyslíš start. No tak ho vymysli né? Dle mě zbytečnej příspěvek. Buť máš co říct, tak to řekni, nebo čekej až se to vyřeší. Podle mě volnoběžka na babettu 210, která neřeší starty není 100% podařená promiň. :(
Co se zubů na pastorek týče, neřekl jsem že se tak vyráběj, jen že konkrétně tyto by při troše štěstí a šikovnosti šli takto udělat a tomu předcházela tato formule: Troufám si tvrdit že i ten pastorek by se dal zvládnout takto. :?

PetrT30: Proč? Křehkost materiálu? Slabé stěny patrné z obrázku?
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod DRN » čtv bře 07, 2013 8:57:10

Mr.HONDA píše:V první řadě chci všem poděkovat za jejich připomínky nápady i za krytiku. Osobně se nevzdávám a hodlám tuto problematiku dotáhnout do konce. Galileo to taky neměl jednoduché :D . Každé vylepšení či nový výrobek provázejí porodní bolesti. Nicméně mám potvrzeno od strojaře, že vyrobit to půjde a že mám šanci na úspěch. Prozatím je volnoběžka vymyšlená a odkládám ji do stolu. Nyní mám v plánu koupit samostatně jeden oříšek k 1/2 ráčně a ten nechat upravit tak, aby pasoval na výstupní hřídel motoru. Po nastartování to z hřídelky shodím, nandám oříšek, do něj nacvaknu momentovej klíč, kterej budu držet v ruce a budu přidávat plyn a utahovat momenťák do té doby, dokud se motor pod nátlakem momenťáku nedokáže rozběhnout. Slibuju si od toho, zjištění jakého momentu (krouťáku) je babetta schopná. Až toto zjistím, budu pokračovat ve vyhledání konkrétní goly či momenťáku, kde bude ideálně uvedeno kolik Nm dokáže zvládnout. U momenťáků ten údaj je většinou, u gola většinou chybí. Ovšem je to asi nejdůležitější aspekt celé stavby, takže stojí za povšimnutí. - Dále. Otázka zní: Životnost ústrojí goly - dle mého s momentem nebude problém. Problém jsou rázy. Např. při startování, či řazení. Kalené je sice tvrdé, ale taky křehké. Hold pokus a omyl. Další je absence ložiska. Můj názor je takovej, že orig. pastorek se také točí "nasucho" na hřídelce pokaždé, když ho odpojíte tou klíckou. Funguje to tak téměř 30 let a nikomu to nevadí. Jelikož jsem toho zde o této problematice přečetl opravdu hodně vím, že jsou tu tací, co nahoře na kopci zastaví, vycvaknou klícku, pak se odpíchnou a jedou dolů a v pohodě. Jasně jedním slovem dodávají - mazat a mazat (používají m2t)
Tak proč by to nemělo fungovat v hermeticky uzavřeném ústrojí goly? Prostě tam natlačím vazelínu a jednou začas jí tam doplním. Každá mechanika potřebuje svou údržbu. Navíc v cvrkovi je naprosto stejnej mechnizmus, jako v gole a také bez ložiska. Tak o co je ta gola podle vás otolik horší?

To Pavel: Ano v dnešní době existuje kopice firem to je fakt. Ale žádná to neřeší tak, že koupíš a nasadíš a jedeš. VŽDY musíš něco dodělávat to je ten problém - radši si udělám rovnou vlastní. Taky mi už pár ráčen odešlo, ale také mám jednu už přez 10 let, prakticky s jinou nedělám a drží a že už povolila pěkný prevíty. Dokonce sem jednou roztrh ořech a gola pořád šlape.

To DRN: Jen hledej šmudlo :D Co takhle Německá firma BERNER?? Doživotní záruka na cajk a pokud se ti vys... přijedou k tobě a vymění kus za kus. A díly mají. Ne sice ofiko (já je nenašel) ale pokud znáš nějakého mechanika, co s tím pracuje, určitě ti je sežene (můj hodnej mechanik sežene). A to je jen jedna firma. Klidně hledej dál. A nevím jak můžeš napsat že se to 100% podaří s jednosměrkou a pokračovat - pokud vymyslíš start. No tak ho vymysli né? Dle mě zbytečnej příspěvek. Buť máš co říct, tak to řekni, nebo čekej až se to vyřeší. Podle mě volnoběžka na babettu 210, která neřeší starty není 100% podařená promiň. :(
Co se zubů na pastorek týče, neřekl jsem že se tak vyráběj, jen že konkrétně tyto by při troše štěstí a šikovnosti šli takto udělat a tomu předcházela tato formule: Troufám si tvrdit že i ten pastorek by se dal zvládnout takto. :?

PetrT30: Proč? Křehkost materiálu? Slabé stěny patrné z obrázku?

tak berner samozrejme znam, ale tezko ti prijedou vymenit cvrka v babette

nevim, proc bych to nemohl napsat? návod na ruční start se tu pohybuje

ad zuby, zbytečný, podivej se na profil zubu, nerikam ze by to neslo, ale to dopilovávání pilníkem...
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod budulajs » čtv bře 07, 2013 9:12:32

já myslím že to nedopadne dobře. Neříkám že by volnoběžka při jízdě z kopce neměla smysl, naopak. Ale ptám se - proč to nedělal výrobce Babetty? No protože nevýhody převažují výhody. Složitá, drahá a poruchová volnoběžka, startování ......
Cvrk z goly... na první pohled dobrý nápad ale ráčna není prostě dělaná na to, aby v ní cvrk ,,najezdil,, tisíce kilometrů. Dnes se věci, nástroje apod dělají přísně účelově a mají vlastnosti které odpovídají uvažovanému využití.
Pokud překonáte všechny těžkosti a Babetty s volnoběžkou vám budou dobře a dlouho sloužit tak máte můj obdiv.
V Brně je dnes ráno skoro deset stupňů, já si místo vymýšlení blbin pořádně zajezdím!
Uživatelský avatar
budulajs
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: stř říj 17, 2012 12:19:28
Bydliště: Brno

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod kolos » čtv bře 07, 2013 9:49:53

Mr.HONDA: Pokusy se zjištováním momentu na pastorku můžeš klidně vynechat. Nevím sice kolik Nm má motor babetty, ale o dost silnější motor ze simsona má maximální krouťák 5 Nm na klice při 4800. U babetty to bude o něco méně, ale i kdybychom uvažovali a přáli si, aby to bylo stejně, tak po znásobení momentu převody, nebude ani na jedničku na pastorku více než 40 Nm a to kvalitní ráčna s klidem přenese. Mě spíš dělá starosti ta fáze, kdy bude docházet k protáčení, tedy z kopce. Při rychlosti 40km/h a převodu 51/13 je na pastorku cca 1400 ot. za minutu a to bude pro jemné zoubkování ráčny ta prává lahoda. Nehledě k tomu jaký zvuk z toho při tom poleze. Zubní vrtačka hadra. Takže bych se zaměřil na testování spíše tohoto režimu. Ve vrtačce to půjde docela dobře i dlouhodoběji.
Ale jinak ti fandím a držím palec, ať se dobrá věc povede.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Mr.HONDA » čtv bře 07, 2013 11:14:20

To DRN: Mě to Berner samo nevymění, to je jasné, ale nějakému smluvnímu partnerovi (a můj kamarád automechanik, co od nich má už téměř půl dílny je) ano a samozřejmě se BERNER nesmí dozvědět, že to ústrojí je jinde, než v jejich ráčně :) . A on mi i ty díly sežene. Mám to ZJIŠTĚNÝ. Jinak samo piš, budu rád za cokoliv věcného, nicméně jak jsem psal asi o 4 příspěvky výše, mám pěknej originální stroj, a žádný tjůningy typu ruční start ze sekačky na kliku tam prostě implantovat nechci! To je podmínka pro mě snesitelné volnoběžky. Prostě chci rozebrat složení pastorku, dát tam něco jiného, a nic víc nic míň. To je podle mě 100% dotažená volnoběžka, řeší start, jízdu z kopce na volnoběh, nic do ní nemusim šroubovat (už vůbec né nějakou křídlovku trčící ven), dostupnost náhr. dílů, a samozřejmě určitá životnost.

To KOLOS: Díky za tipy. S tim dlouhodobím cvrkáním a vrtačkou to je dobrej nápad. Jednoduché a účel to splní. Přesně to je problém, kterej řešim. Kolik toho asi nacvrká? A co ty rázy ,které tam 100% budou. I kdyby jen při startu. Šlápnu, zadní kolo se roztočí a ve chvíli kdy se odstředí start. čelisti to tam prostě buchne. 40Nm? To je dobrá číslovka i když cca. Je to dost málo, uvažoval jsem tak o 100Nm :twisted: (jen nepodloženej odhad) asi vezmu nějakou starší už nevyhovující ráčnu, udělám držák, upnu to do vrtačky a nechám to třeba při cca 2000 ot cvrkat třeba hodinu v kuse (přez spínačky nejni problém) pak rozhodit, okouknout, namazat a další hodina...... Fakt díky za náměty.

To budulajs: No, ono aby nacvrkala tisíce kilometrů bys nejdřív musel desetitisíce najezdit. Ruku na srdce, kolik toho asi v % cvrček nacvrká při průměrnej vyjížďce? Řekněme, pojedu někam 100Km. A kolik z toho bude v tahu a kolik nacvrkáno? Ono aby babetta na volnoběh přinejmenším držela rychlost, popř. zrychlovala už je nějakej kopec zapotřebí o určitej délce. Myslím, že pokud se tu bavíme o širokém využití, bude se spíš jednat o dojíždění ke křižovatce, lepším udržování konstantní rychlosti v koloně atd... Nevím sám, ale kolik lidí tu najezdí na babettě 10000Km za rok? Asi moc ne. Osobně jezdím cca 20Km deně po městě, pět dní v týdnu to je cca 5000 ročně a myslím že bych ji opravdu využil. Proto taková zarputilost. :D :roll: . Jasně je to 50/50 ale co kdyby? Jinak počásko v Brně závidím. Nesedět v práci, kde mám mimo jiné na toto čas, tak bych taky jezdil a jezdil. U nás ve Springfieldu je kolem 6 stupňů a vypadá to na déšť.
Je mi jasné, že ten cvrk nenalítá tisíce km, Ale já to řešim s ohledem na volnoběžku, která je zde presentována a zdá se mi lepší občas objednat ústrojí ráčny za 300Kč, než tutově celou volnoběžku (kvůli pastorku co je její součástí) v ceně dnes již 1200Kč po cca i kdyby po 5000Km a to si myslím, že nekalenému pastorku opravdu fandím + další s tím ruku v ruce jdoucí - nin. řetěz a rozeta. Takže abych to shrnul: Pokud moje volnoběžka vydrží oněch cca 5000Km jízdy celkově - né jen cvrkání, je lepší, životnější, menší, lehčí a elegantnější než ta, co se zde za 1200 nabízí. Proto to řeším a nepřestanu. :twisted:

Ideální by bylo, kdyby se tu octl někdo, kdo jí má a poreferoval, jak je za ty peníze spokojenej, kolik najezdil, popř. hodil foto pastorku po těch Km co nalítal. Event. jestli je pán ochotnej vyrobit a poslat za rozumější cenu pouze spodek volnoběžky s pastorkem, bez ostatních cenu navyšujících "zbytečností" cvrk, ložisko a venek volnoběžky. Toto jsou věci, které podle mě zvládnou daleko víc km, než ta část s pastorkem.
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod DRN » čtv bře 07, 2013 11:44:53

tak pokud to ten kamarád sežene fyzicky samotný tak by se to dalo, co já vim tak se to resí mám rozbitou rácnu, prijedou vymenej odjedou, tam by to takhle neslo

co se presne v ty racne musí mazat? nebyl by takovej problem do obalu v cem bude vrtnout díru pro klasickou mazničku

mám taky 210 skoro v originálu, ale kopcovitej terén, pred kopcem zastavím a vycvaknu obcas kápnu olej, ale je to takové obtezující




já uz jsem se tu na reference na tuhle volnobezku ptal ale nejak nikdo kdo by se ozval



jo jeste by me zajimalo jestli nekdo nemáte nafocený jak funguje ten origo odpojovac
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Mr.HONDA » čtv bře 07, 2013 12:07:40

No, maznička by problém nebyla, je to jedna M4 dírka se závitem navíc. Problém je že je to opět věc, co bude stejně jako ta křídlovka čučet ven i když jen cca 5mm navíc. Nebezpečí namotání čehosi... leda, že by byla né z pohledové strany, ale někde na obvodu volnoběžky.
Navíc, pokud koukneš na výkres č.3 (díl imitující tu ráčnu), tak prostor pro mechaniku ráčny bude ve 2 místech "propojen" s unašeči pastorku, leda že by se ty drážky na pastorek udělali mělkčí a každej novej pastorek by si každej z vás musel vždy trochu ubrousit. To už mi nepřijde tak elegantní. Pak by to bylo zkutečně hermeticky uzavřené, takto, jak to zatím v BETA verzi je, má zkrátka vazelína kudy unikat, proto se to bude muset doplňovat. V orig, ráčně vazelína ani olej nejni. Jde to prakticky nasucho. Vazelínu tam budu dávat já, právě kvůli zvetšenému namáhání (hlavně rychlostně) při cvrkání z kopce a doufám, že to cvrkání i trochu utlumí a nebude to zubní vrtačka :D . Jinak si myslím, že když používáme ráčnu k účelu vyrobenému, tak nacvrká zpětně tosamé co nautahuje dopředu. Jen si představte, jak s ní pracujete: Utáhnu o půl otáčky a o půl se zase vrátím a pořád dokola. Takže ráčna je schopná nacvrkat cca to samé co nautahovat v závěrném stavu. Problém je dlouhodobé cvrkání v těchto otáčkách a to chci minimalizovat právě vazelínou.
Pokud upravím ten vnitřní díl (provrtám viz "výkres" 2) je jasné že to nevymění, páč je od pohledu patrné, že to šlapalo jinde než má :(
Mění kus za kus, jak jsi řekl. Novou ráčnu přivezou a rozbitou odvezou to je pravda. Nicméně vidím max. potenciál právě v této značce a v možnosti sehnat ty střeva samostatně (není předmětem nějaké reklamace tudíž žádná výměna kus za kus)

O co přesně ti jde u toho odpojovače?

Jinak máš pravdu, zastavit odpojit namazat a pak se spustit je i dle mého moooc nešťastné, ale i tak to tu lidi řeší :twisted:

Mazat chci právě toho cvrka ráčny. A né před každým kopcem. Třeba jednou za tejden...měsíc... ukáže až praxe. toto nenasimuluju na stole. :D
Naposledy upravil Mr.HONDA dne čtv bře 07, 2013 12:34:43, celkově upraveno 2
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Mr.HONDA » čtv bře 07, 2013 12:19:44

To DRN:
Máš naprostou pravdu. Téma je otevřené kolem roku a ticho po pěšině to fakt nikdo nemá zkušenost, nebo je tak hrozná?
Já vás tu sice prudim a ještě chvilku prudit budu, ale radši o něčem budu měsíc debatovat, než něco vymyslet, upnout to tady a čekat kolik lidí se chytne......
Podle mě je to super věc a pán má fakt fištrona, ale nejni to domyšlené. Měl vyrobit jeden kus, rok ho používat, vychytat mouchy a pak si za to můžu říct třeba 2000. Sou lidi co to fakt využijou a ty peníze do toho pak dají. Ale Takhle? No řekni. I já bych si ji klidně koupil. Ale nejsou reference. A než nějakému chytrákovy dát 1200 za zajíce v pytli? To to radši zkusím po svém a ještě se u toho pobavím, než se vztekat, co sem to zas koupil za bazmek. To si myslím, že je právě příběch onich majitelů. Bezhlavě koupili, zjistily slabiny, vyhodili a dál na to prdí. Rád, opravdu rád bych se mýlil. Ale kdyby alespoň napsali stojí to za ho... nekupujte.

Možná jsem blbej, poskytl jsem know-hau, rozměry myšlenku... A možná si příští týden budu kupovat vlastní nápad. To je IRONIE co? Ale klidně si vlastní nápad koupím, pokud to někdo dotáhne do zdárného konce dřív než já.
Naposledy upravil Mr.HONDA dne čtv bře 07, 2013 12:22:27, celkově upraveno 1
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod colcino » čtv bře 07, 2013 12:20:33

Už jenom čekám kdy na to namontujete nějaké převodovky- není toto zbytečnost řešit? Překopu motor na 225, udělám volnoběžku tuším na straně 3 a mám hotovo.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Mr.HONDA » čtv bře 07, 2013 12:26:54

colcino si asi 4. kterej nečte. NEBUDU NIC PŘEKOPÁVAT je to jasné???? Třeba si z toho postav raketoplán se sedmi kvalty. Ale já chci svojí betku NEPORUŠENOU. Pokud tě obtěžuje to řešit, tak to neřeš a hotovo. Nebo naháníš počet příspěvků abys byl odměněn medajlí??? Odměňoval bych jen příspěvky co maj nějakou váhu.
Můžu tady den líst po fóru a co vlákno to mohu napsat dobře, špatně, k ničemu a do večera sem mistr fóra s 500 příspěvky.
A kolik dáš za motor 225? A kolik do jeho repasi?? Di radši na kafe.
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod DRN » čtv bře 07, 2013 12:51:12

Mr.HONDA píše:No, maznička by problém nebyla, je to jedna M4 dírka se závitem navíc. Problém je že je to opět věc, co bude stejně jako ta křídlovka čučet ven i když jen cca 5mm navíc. Nebezpečí namotání čehosi... leda, že by byla né z pohledové strany, ale někde na obvodu volnoběžky.
Navíc, pokud koukneš na výkres č.3 (díl imitující tu ráčnu), tak prostor pro mechaniku ráčny bude ve 2 místech "propojen" s unašeči pastorku, leda že by se ty drážky na pastorek udělali mělkčí a každej novej pastorek by si každej z vás musel vždy trochu ubrousit. To už mi nepřijde tak elegantní. Pak by to bylo zkutečně hermeticky uzavřené, takto, jak to zatím v BETA verzi je, má zkrátka vazelína kudy unikat, proto se to bude muset doplňovat. V orig, ráčně vazelína ani olej nejni. Jde to prakticky nasucho. Vazelínu tam budu dávat já, právě kvůli zvetšenému namáhání (hlavně rychlostně) při cvrkání z kopce a doufám, že to cvrkání i trochu utlumí a nebude to zubní vrtačka :D . Jinak si myslím, že když používáme ráčnu k účelu vyrobenému, tak nacvrká zpětně tosamé co nautahuje dopředu. Jen si představte, jak s ní pracujete: Utáhnu o půl otáčky a o půl se zase vrátím a pořád dokola. Takže ráčna je schopná nacvrkat cca to samé co nautahovat v závěrném stavu. Problém je dlouhodobé cvrkání v těchto otáčkách a to chci minimalizovat právě vazelínou.
Pokud upravím ten vnitřní díl (provrtám viz "výkres" 2) je jasné že to nevymění, páč je od pohledu patrné, že to šlapalo jinde než má :(
Mění kus za kus, jak jsi řekl. Novou ráčnu přivezou a rozbitou odvezou to je pravda. Nicméně vidím max. potenciál právě v této značce a v možnosti sehnat ty střeva samostatně (není předmětem nějaké reklamace tudíž žádná výměna kus za kus)

O co přesně ti jde u toho odpojovače?

Jinak máš pravdu, zastavit odpojit namazat a pak se spustit je i dle mého moooc nešťastné, ale i tak to tu lidi řeší :twisted:

Mazat chci právě toho cvrka ráčny. A né před každým kopcem. Třeba jednou za tejden...měsíc... ukáže až praxe. toto nenasimuluju na stole. :D

maznice lisovací přítlačná, ta by ti ven koukala tak 1mm

jo vymennej zpusob je beznej, proto nepouzitejnej, pro info za kolik ti sezene ty streva?

nemazu to pri kazdym odpojení, ale jednou za čas

uplne idealni kdyby to bylo tesný s mozností mazat olejem, ale to uz by bylo asi moc, vazelína (hustší, třeba na svisle hřídele) by ti sama od sebe pres dírku/sparu neutekla tak rychle ze bys to musel mazat nejak casto, a bylo by to i schudnejsi vzhledem k tomu utesneni

a staci mi princip toho odpojovace, rozebraný jsem to nikdy nemel
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod colcino » čtv bře 07, 2013 14:26:12

Mr.HONDA píše:colcino si asi 4. kterej nečte. NEBUDU NIC PŘEKOPÁVAT je to jasné???? Třeba si z toho postav raketoplán se sedmi kvalty. Ale já chci svojí betku NEPORUŠENOU. Pokud tě obtěžuje to řešit, tak to neřeš a hotovo. Nebo naháníš počet příspěvků abys byl odměněn medajlí??? Odměňoval bych jen příspěvky co maj nějakou váhu.
Můžu tady den líst po fóru a co vlákno to mohu napsat dobře, špatně, k ničemu a do večera sem mistr fóra s 500 příspěvky.
A kolik dáš za motor 225? A kolik do jeho repasi?? Di radši na kafe.


No tak popořadě- nemyslel jsem zrovna tebe s tím překopáváním, nevím proč tady na mě zbytečně řveš nebo mě urážíš, já se do tebe taky nenavezl. Za další- s tím raketoplánem- jestli mě aspoň trošku z fóra znáš tak já jsu pro zachování originálu ale to sem nepatří, sám tu volnoběžku budu kupovat taky.

A s těma příspěvkama si mě teda vyloženě na****. Já za to že tady píšu, občas radím začátečníkům, občas pokecám s kamarádama odsaď nedostanu vůbec nic takže vychladni mopede. Já se do tebe taky nenavážel- ale původní volnoběžka byla fajn, ale řešit už cvrčky od goly mě přijde už jako docela hazard nemluvě o tom co by se stalo kdyby se to např v 50 zaseklo což jsem zažil u špatné spojky a nepřál bych to někomu zažít. Nejlepší volnoběžka byla ta hned zezačátku, sice byla větší a dražší ale poctivá ruční práce na kterou bych se rozhodně spolehl. Jinak můžeš zkusit fórum motorkari.cz kteří radí stylem- hoď to do šrotu.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Mr.HONDA » čtv bře 07, 2013 15:24:15

To DRN: Střeva nevím, čekám na katalog, kde jsou rozměry, ono totiž prej maj i s různým druhem zubů, počtem zubů (úhel otočení ráčny na jeden "cvrk")....., pak to sem hodím pro případnou debatu. Až bude vybráno, zjistím cenu. Do té doby je vše nezávazné. Pak přistoupím k objednání. Cena bude od kámoše, takže dobrá od začátku doufám :D tak nemá cenu něco plánovat pro hromadnou slevu.

Takže ať tak či tak, já musím koupit celou ráčnu. (až budu vědět kterou :roll: ) Tu připojím k vrtačce a budu kroutit. Ještě nevím jak dlouho, ale řekněme 10h při 2000 otáčkách by mohlo pro začátek stačit ne? Pak okopčim a rozměřim ten vnitřek. Pak mám v plánu podle toho nechat vyfrézovat obal a upravit ten vnitřek. Sesadit a testovat. Takže pokud si na tom někdo rozbije kokos, budu to já a né chudák, kterýmu to prodám :wink:
Co se vazelíny týče, bude to chtít něco odolávajícího teplu - aby neřídla. Líbila by se mi taková ta modrá tahací na ložiska. Také si myslím že únik nebude velkej, podle přesnosti výroby. Nicméně si nedělám moc iluzí a počítám s častější kontrolou a mazáním, alespoň ze začátku ano.

Jinak, co se týče principu toho odpojovače, je to stejné, jako takovej ten tahací přepínač na pákovej baterce na vaně teče voda - vytáhneš a sprchuješ se. Pokud to budeš zkoušet bez puštění vody, tak vytáhneš ten špunt, otočíš o 90 stupňů a pustíš a on zůstane "vyset nahoře" po vytažení a dalším otočením o 90 stupňů zase padne dolu. Ovšem u babety je to těžší, páč tam spojuješ dva volně se otáčející kusy. Pro tebe je podstatnej ten vnitřní (výst. hřídel) na tom je totiž ten mehánizmus z koupelny :D Nicméně pokud to takto vytáhneš a zaaretuješ, pak budeš tlačit betku, uvitíš, jak se tam pastorek protáčí, ovšem zastaví se v nějakej poloze, takže ty zase pootočíš klícku o 90 stupňů, ona by měla zapadnout ale to se stane. Jen v případě souososti právě obou těch kusů. Jestliže není a ta šance že se trefíš je opravdu malá, tak zkrátka nezapadne. V tom případě na klícku už nesahat. Stačí betku popostrčit kousek vpřed, či vzad a jakmile dojde k souososti, zapadne to vlivem přítlačné pružinky samo. Právě ta pružinka a ten "koupelnovej" bazmek (pokud je už trochu omletej vlivem nepřesného zaaretování v rozpojenej poloze) jsou příčinami, proč když jedeš z kopce s takto rozpojeným motorem )eventuálně nastartovaným a tůrovaným) se to může samovolně secvaknout opět v jeden kus a pokud jedeš rychlejc než je betka schopná jet se zapojeným motorem, dojde k blokaci, nedejbože k držkopádu a jiným škodám. - stejné, jako bys v autě jedoucím 100Km/h šoupnul za jedna a pustil spojku.

To colcino: :lol:

Jinak nestavím tuto volnoběžku pro to, abych trhal rychlostní rekordy z kopce. Hodlám šetřit svoji betku i phm. Pokud na tom snad někdy někdo bude jezdit stovkou, nezaručuju nic. Betka je stavěna do 45Km a tolik budu také testovat. No já budu testovat víc, ale právě jen pro to, abych mohl garantovat právě těch 45Km/h. První kus neprodám dřív jak po 2000Km. Takže kdo chvátá, má smůlu. Tomu budou předcházet ještě výše zmíněné testy goly na vrtačce.
Naposledy upravil Mr.HONDA dne čtv bře 07, 2013 15:37:01, celkově upraveno 1
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Azor » čtv bře 07, 2013 15:36:57

Ahoj babeťáci, je to hezké sledovat průtrž nápadů, ale tady jsem spíš na straně colcina, toto fórum taky spíš chápu jako výměnu zkušeností, ne jako experimentální laboratoř. Ale nikomu to nevnucuji. Pokud někdo četl mé příspěvky, tak ho asi napadne, že jsem skeptik a škarohlíd, ale ono to jurodivé nadšení má někdy cenu trochu krotit. Vzděláním jsem strojní inženýr s letitou praxí ve výrobě jeřábů, i když už 15 let dělám v jiném oboru (registr vozidel, zkušební komisař a věci související) a proto si myslím, že se taky trochu mohu vyjádřit. Jsem přesvědčen, že mechanismus z ráčny je slepá cesta, především z toho důvodu, že tento výrobek počítá se zcela jinými otáčkami. Podstatně větší šanci bych dával jednosměrnému ložisku (volnoběžce). Ale nebyl bych to já, tradiční škarohlíd, kdybych trochu nevaroval. Babetista (třeba ve stavu před vyučením, kdy si myslí, že už to zvládá), který se dostane k soustruhu a dalším mašinám, může v dobré víře spáchat lecjakou šílenost (mimochodem ta výroba pastorku na vrtačce mě opravdu dojala). Jak psal colcino, ta sranda končí v okamžiku, kdy se to při letecké rychlosti z kopce kousne. :evil:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků