JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod SAdamISH » úte říj 22, 2013 6:14:13

Pasovalo by to na 207 ?
SAdamISH
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 31, 2013 6:00:18

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Pat » úte říj 22, 2013 6:49:05

Ne, na 207 je uplne jiny uchyceni. Navic volnobezka na 207 byla uvedena za komancu v nejakym tom casopise Urob si sam, takze staci dohledat :) Kdybys to nahodou nenasel, tak sem to mozna videl doma...
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod PetrT30 » úte říj 22, 2013 13:11:42

Na Babettu 207 vyšel v roce 1983 návod na volnoběžku v časopise Udělej si sám
Obrázek
Obrázek
Málokdo ví, že v roce 1984 byla v dalším čísle vydaná drobná oprava:
Obrázek
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod PetrT30 » stř říj 23, 2013 7:14:21

a tady je novější model :D
Obrázek
Obrázek
Obrázek
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Lecco » stř říj 23, 2013 9:21:54

Bomba, teď ještě sehnat startér z T603. :D
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Dr. Macák » čtv říj 24, 2013 21:25:00

Ale vážně, taková volnoběžka by byla super. Podle mě pokud by někdo našel nějakou dostupnou volnoběžku co se dá pořídit ideálně nová okolo 200-300 (nějaká škodovka?), tak by se pak dal na to snad vymyslet bajonetový systém s podobnou logikou jako výše.
Dr. Macák
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř říj 23, 2013 5:10:12

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Pat » pát říj 25, 2013 8:10:26

Tak se do toho muzes pustit klidne, uz tady nad tim uvazovalo celkem dost lidi...
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Dr. Macák » pát říj 25, 2013 9:22:04

Tak úplně nejdřív bych potřeboval tu volnoběžku. Co jsem koukal tak volnoběžka alternátoru na Octavii se jeví dobře. Ale bohužel jsem nenašel žádné výkresy, takže nemám tucha jaké má rozměry. Kdyby se našla dobrá duše, která by poslala základní rozměry, nebo někdo kdo má známýho na šroťáku...
To zatím nikdo nevymyslel žádnou opravdu funkční a nějak inteligentně replikovatelnou volnoběžku?
Dr. Macák
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř říj 23, 2013 5:10:12

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Pat » pát říj 25, 2013 13:10:58

Ne nevymyslel....
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod kolos » čtv lis 21, 2013 21:51:44

Přidávám k zde k lepšímu další z možných řešení volnoběžky. Vhodné jen pro nakopávačky nebo ruční starty, protože nemá možnost zablokování. Ovšem nebyl by problém doplnit ještě dva kotouče, které by se pro nastartování jen propojily třeba šroubem. Mám dokonce ještě v hlavně myšlenku, že by ty dva kotouče mohla při startu k sobě stlačit páčkou z řidítek ovládáná spojka.
http://koloskalos.rajce.idnes.cz/volnobezka/#
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Pat » pát lis 22, 2013 9:06:03

Ted se jeste trochu rozepis z ceho jsou soucasti a dalsi podrobnosti, jen z obrazku by se to dalo spatne okopirovat, teda pokud bys to dovolil :)
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod kolos » pát lis 22, 2013 9:21:08

Pod obrázky je připsán popis.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod pavelt74 » ned lis 24, 2013 12:34:01

Ahoj kluci,opravdu by bylo nejlepší použít volnoběžku ze startéru nebo z alternátoru,ovšem je problém to zrealizovat a najít vhodné rozměry.Vždyt' je použita i v motoru 210ky,tak by to mělo vydržet.Nebo by mě zajímalo,jak to bylo vyřešeno třeba v převovovce u Wartburga a tam se to ještě dalo vypínat a zapínat páčkou.
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Emilio » ned lis 24, 2013 14:43:31

Ahoj. Stým wartburgom ma to napadlo tiež, lebo niekedy dávno som ho vlastnil a fakt sa to dalo vypínať páčkou, ale neviem ako to tam bolo vyriešené!
Emilio
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: ned pro 16, 2012 0:30:05
Bydliště: Horné Hámre Slovensko

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Droopi » pon dub 07, 2014 20:10:04

Pořád mi to leží v hlavě... hledám, načítám, studuji, a pořád se vracím k řešení volnoběžky z přelomu 1 a druhé strany. Líbí se mi taky poslední řešení s použitím volnoběžky, ale zatím nemám nic na zkoušku k dispozici a nechce se mi za nějakých 500-900 kupovat novou alternátorovou volnoběžku. Proto pořád uvažuji nad tím cvrčkem. Dá se sehnat za nějakých 110,-Kč, při dobře postaveném uskupení by byla jednoduchá oprava, z nabízených možností jednoznačně vyhrává svou jednoduchostí, a asi i cenou. V podstatě jde jen o to vytočit nějaké pouzdro, cvrček je zaaretován procházejícími šrouby, a celou sestavu šikovně napasovat na hřídel, která je poměrně krátká. Jak tohle uchycujete? Navrtáte z čela hřídel?
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků