JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod mirra99 » čtv led 03, 2013 18:16:16

Pokud jsem to z komentářů pochopil tak se venkovní plášť po nastartování a při jízdě netočí, pokud je to tak, tak by tam pro starty stačilo na šroub navařit jen křídlovku ne. pokud by stačilo jen utažení rukou.
Dva kvalty stačí, když dvoutakt tlačí!! viewtopic.php?f=18&t=2422
B210/121
B210/100
Uživatelský avatar
mirra99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 230
Registrován: ned čer 24, 2012 17:12:00
Bydliště: Břeclav

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod mirra99 » ned led 06, 2013 18:11:10

Tak jsem borcovi volal, šroub na starky lze nahradit závitem s navařenou křídlovkou. Bohužel nemá k dispozici 14 zub který sem chtěl. Pokud má někdo zájem tak má dva 13 zuby a jeden 15 zub. Říkal že pokud je prodá tak vyrobí další várku.
Dva kvalty stačí, když dvoutakt tlačí!! viewtopic.php?f=18&t=2422
B210/121
B210/100
Uživatelský avatar
mirra99
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 230
Registrován: ned čer 24, 2012 17:12:00
Bydliště: Břeclav

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Mr.HONDA » pát bře 01, 2013 10:20:43

Ahoj, chci se zeptat, je pastorek trvalou součástí volnoběžky, nebo ne? Podle toho co jsem pochopil by bylo lepší vyrobit to naroubovatelné na orig. pastorek. Výroba jednodužší o ozubení, výhoda domácí výměny pastorků a jejich zaměnitelnost, (odpadne problém s tvrdostí materiálu) Nic by tomu přeci nebránilo ne? Pastorek by se z volnoběžky uřízl, vyfrézujou se dvě čtvercové díry jako unašeče orig pastorku a jedu? Může nějaký majitel potvrdit, popř. upnout foto této části? děkuji.
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Mr.HONDA » pát bře 01, 2013 13:21:39

Chlapi, toto téma my nedá pokoje. Přez oběd na to myslím a napadlo mě místo toho cvrka ze zadního kola použít mechanizmus ráčnového klíče. Dosti by se to minimalizovalo a přepínatelností levého a pravého chodu odpadají utahovací šrouby. Prostě přepnu, nastartuju a můžu babettu tůrovat dle libosti a zadní kolo se ani nepohne. Dobrý pro štelování motoru... pak se ohnu přecvaknu páčku a tradá..... motor přenáší sílu já jedu. Z kopce si to bude jentak cvrlikat. Problém může být životnost, nicméně pokud se bude vycházet z nějaké kvalitní ráčny, budou určitě i díly k mání a budou i dost odolné a určitě kalené. Pokud by byla ráčna malá, může se použít nějakej větší momenťák. Otázka je jakýho momentu je schopná babeta přez spojky. Pak už jen nějak to zabalit aby to heky vyzeralo a paráda.

Mám namysli něco takového:
http://www.naradi-extol.cz/index.php?ma ... ts_id=1516

z něčeho takového:
http://www.naradi-extol.cz/index.php?ma ... ts_id=4659

Jak tak koukám, dosedací plochy elementů budou větší, než u toho cvrka.
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod DRN » pát bře 01, 2013 15:14:07

tak přepínání by bylo super, ale otázka je životnost
dalo by se použít jednosměrné ložisko (u kuličkového je vyšší cena) nebo jehličkové (tam se udává i moment jaký je to schopný prenest)
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Emilio » pon bře 04, 2013 9:55:19

Mr.HONDA píše:Chlapi, toto téma my nedá pokoje. Přez oběd na to myslím a napadlo mě místo toho cvrka ze zadního kola použít mechanizmus ráčnového klíče. Dosti by se to minimalizovalo a přepínatelností levého a pravého chodu odpadají utahovací šrouby. Prostě přepnu, nastartuju a můžu babettu tůrovat dle libosti a zadní kolo se ani nepohne. Dobrý pro štelování motoru... pak se ohnu přecvaknu páčku a tradá..... motor přenáší sílu já jedu. Z kopce si to bude jentak cvrlikat. Problém může být životnost, nicméně pokud se bude vycházet z nějaké kvalitní ráčny, budou určitě i díly k mání a budou i dost odolné a určitě kalené. Pokud by byla ráčna malá, může se použít nějakej větší momenťák. Otázka je jakýho momentu je schopná babeta přez spojky. Pak už jen nějak to zabalit aby to heky vyzeralo a paráda.

Mám namysli něco takového:
http://www.naradi-extol.cz/index.php?ma ... ts_id=1516

z něčeho takového:
http://www.naradi-extol.cz/index.php?ma ... ts_id=4659

Jak tak koukám, dosedací plochy elementů budou větší, než u toho cvrka.

Dobrý nápad, ale fakt si myslím že tá životnosť by mohla robiť problém!
Emilio
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: ned pro 16, 2012 0:30:05
Bydliště: Horné Hámre Slovensko

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Mr.HONDA » pon bře 04, 2013 9:59:54

No právě kvůli životnosti jsem toto zmínil. Jelikož ta volnoběžka co je tady prezentována je s pastorkem z jednoho kusu a není to nijak kaleno atp. (polotovar), což znamená že se sjetím pastorku vyhazujete i celou volnoběžku. Pokud by se dal pastorek kupovat samostatně a i díly do "cvrka" by byli k mání - viz. gola sada, tak už jen stačí z nějaké ocele udělat mezikusy - které budou tímpádem nesmrtelné. Také se zde řeší velikost a váha volnoběžky a její vliv na ložisko výstupní hřídele. Myslím, že tato by byla daleko lehčí a menší. A v neposlední řadě i elegantější a problém se šroubkem by řešila vtipně a jednoduše.

Jednosměrným ložiskem to nevyřešíš, páč pořád budeš potřebovat aretaci na startování.

Co se týče krouťáku, tak můj názor je takovej, že co přenese CHINA cvrček, to přenese kalené ústrojí goly také. Problém může být, že v ráčně goly není ložisko. Pokud pojedu a motor bude v tahu, tak to nevadí, páč oba kusy budou vůči sobě v klidu, ovšem z kopce bude vnitřní část vlivem volnoběhu téměř v klidu zatímco ta venkovní bude mastit se zadním kolem. Zde je dle mého jediná slabina. Druhá slabina může pro někoho být v tom, že tato volnoběžka nemá trvalej seplej stav. Pro brždění motorem.
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Emilio » pon bře 04, 2013 10:07:58

Mr.HONDA píše:No právě kvůli životnosti jsem toto zmínil. Jelikož ta volnoběžka co je tady prezentována je s pastorkem z jednoho kusu a není to nijak kaleno atp. (polotovar), což znamená že se sjetím pastorku vyhazujete i celou volnoběžku. Pokud by se dal pastorek kupovat samostatně a i díly do "cvrka" by byli k mání - viz. gola sada, tak už jen stačí z nějaké ocele udělat mezikusy - které budou tímpádem nesmrtelné. Také se zde řeší velikost a váha volnoběžky a její vliv na ložisko výstupní hřídele. Myslím, že tato by byla daleko lehčí a menší. A v neposlední řadě i elegantější a problém se šroubkem by řešila vtipně a jednoduše.

Jednosměrným ložiskem to nevyřešíš, páč pořád budeš potřebovat aretaci na startování.

Co se týče krouťáku, tak můj názor je takovej, že co přenese CHINA cvrček, to přenese kalené ústrojí goly také. Problém může být, že v ráčně goly není ložisko. Pokud pojedu a motor bude v tahu, tak to nevadí, páč oba kusy budou vůči sobě v klidu, ovšem z kopce bude vnitřní část vlivem volnoběhu téměř v klidu zatímco ta venkovní bude mastit se zadním kolem. Zde je dle mého jediná slabina. Druhá slabina může pro někoho být v tom, že tato volnoběžka nemá trvalej seplej stav. Pro brždění motorem.

Veľmi dobré úvahy, páčia sa mi tvoje nápady.
Emilio
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: ned pro 16, 2012 0:30:05
Bydliště: Horné Hámre Slovensko

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod DRN » pon bře 04, 2013 10:25:06

Mr.HONDA píše:No právě kvůli životnosti jsem toto zmínil. Jelikož ta volnoběžka co je tady prezentována je s pastorkem z jednoho kusu a není to nijak kaleno atp. (polotovar), což znamená že se sjetím pastorku vyhazujete i celou volnoběžku. Pokud by se dal pastorek kupovat samostatně a i díly do "cvrka" by byli k mání - viz. gola sada, tak už jen stačí z nějaké ocele udělat mezikusy - které budou tímpádem nesmrtelné. Také se zde řeší velikost a váha volnoběžky a její vliv na ložisko výstupní hřídele. Myslím, že tato by byla daleko lehčí a menší. A v neposlední řadě i elegantější a problém se šroubkem by řešila vtipně a jednoduše.

Jednosměrným ložiskem to nevyřešíš, páč pořád budeš potřebovat aretaci na startování.

Co se týče krouťáku, tak můj názor je takovej, že co přenese CHINA cvrček, to přenese kalené ústrojí goly také. Problém může být, že v ráčně goly není ložisko. Pokud pojedu a motor bude v tahu, tak to nevadí, páč oba kusy budou vůči sobě v klidu, ovšem z kopce bude vnitřní část vlivem volnoběhu téměř v klidu zatímco ta venkovní bude mastit se zadním kolem. Zde je dle mého jediná slabina. Druhá slabina může pro někoho být v tom, že tato volnoběžka nemá trvalej seplej stav. Pro brždění motorem.

to jo, ale kdyz se nepovede gola, tak jednosmerka je elegantnejsi nez cvrcek
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Emilio » pon bře 04, 2013 10:50:30

No to jednoznačne ano
Emilio
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: ned pro 16, 2012 0:30:05
Bydliště: Horné Hámre Slovensko

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Mr.HONDA » pon bře 04, 2013 12:29:52

souhlasím s tím ložiskem. Dokonce by to mohlo být ještě menší, ovšem pořád je tu problém opačné aretace a přiznejme si, cokoliv tam šroubovat je prostě nešťastné řešení. I ta nejvyštelovanější babeta občas zdechne. :D Díky "Marfyho" zákonům třeba na křižovatce. A to pak musíš slíst, nebo přešlapat na druhou stranu. (super v odbočovacím pruhu v levo :D ) Někdo tu zmiňoval "křídlovej šroub" No.... podle toho co jsem pochopil ze zde ukázanejch obrázků, tak ta venkovní část se netočí, jen pokud babeta vrčí a stojí na zemi, popř. je na stojanu a ván fungujou pružiny na rozběhovce tak jak mají, nebo pokud jedete z kopce, nejsou tam šrouby, motor je ve volnoběhu a fungujou pružiny v rozběhovce tak jak mají. Ovšem za jízdy v tahu se to bude točit a ta křídlovka..... až vám majitelům jednoho dne chytne třeba tkaničku, popř nohavici atp. se budete divit, jak rychle se to točí. :shock: Nic takového tam podle mě nemá co dělat. Takže jednosměr. ložisko ano, minimalizace ano, odlehčení ano, ale zbejvá minimálně startovací aretace, popř. ruční startování.
Mr.HONDA
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 50
Registrován: sob úno 23, 2013 6:38:35

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod DRN » pon bře 04, 2013 15:17:14

Mr.HONDA píše:souhlasím s tím ložiskem. Dokonce by to mohlo být ještě menší, ovšem pořád je tu problém opačné aretace a přiznejme si, cokoliv tam šroubovat je prostě nešťastné řešení. I ta nejvyštelovanější babeta občas zdechne. :D Díky "Marfyho" zákonům třeba na křižovatce. A to pak musíš slíst, nebo přešlapat na druhou stranu. (super v odbočovacím pruhu v levo :D ) Někdo tu zmiňoval "křídlovej šroub" No.... podle toho co jsem pochopil ze zde ukázanejch obrázků, tak ta venkovní část se netočí, jen pokud babeta vrčí a stojí na zemi, popř. je na stojanu a ván fungujou pružiny na rozběhovce tak jak mají, nebo pokud jedete z kopce, nejsou tam šrouby, motor je ve volnoběhu a fungujou pružiny v rozběhovce tak jak mají. Ovšem za jízdy v tahu se to bude točit a ta křídlovka..... až vám majitelům jednoho dne chytne třeba tkaničku, popř nohavici atp. se budete divit, jak rychle se to točí. :shock: Nic takového tam podle mě nemá co dělat. Takže jednosměr. ložisko ano, minimalizace ano, odlehčení ano, ale zbejvá minimálně startovací aretace, popř. ruční startování.

presne tak, ja jsem o tehle volnobezce uvazoval, ale nelibi se mi ta kontrukce, hlavne to ze ojedu pastorek a je na vyhození, bohuzel nemam vybavení neco zkoumat, mam pristup k loziskum, kdyby se nasel nekde kdo by to dotahl do finále, mozna i toho cvrcka do racny bych sehnal levne

startování je problém, bud ruční nebo vymyslet něco jiného
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Emilio » pon bře 04, 2013 15:45:47

Ano plne s vami súhlasím. Ešte mi niekto vysvetlite čo je to to jednosmerné ložisko, lebo nie som strojár a ani od čierneho remesla. Dík
Emilio
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 76
Registrován: ned pro 16, 2012 0:30:05
Bydliště: Horné Hámre Slovensko

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod DRN » pon bře 04, 2013 16:25:56

Emilio píše:Ano plne s vami súhlasím. Ešte mi niekto vysvetlite čo je to to jednosmerné ložisko, lebo nie som strojár a ani od čierneho remesla. Dík

lozisko který se volne otáčí na jednu stranu, ale na druhou ho zasekne takovej mechanismus
DRN
Mladší globální moderátor
Mladší globální moderátor
 
Příspěvky: 203
Registrován: ned bře 01, 2009 13:12:07

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

Příspěvekod Pavel » pon bře 04, 2013 17:41:50

>MR.Honda

Já bych si s tím zase hlavu nedělal. Volnoběžka vyjde na 800Kč (pokud se nemýlím, někde to bylo napsané), to je za hubičku, takže pokud vydrží aspoň 10tisíc km, tak je to v klidu. No a na starty je lepší předělat motor na 225 (vykucháte střeva z 210 a dokoupíte pár dílů) a máte to vyřešený. Já už jsem o tom také uvažoval a než vymýšlet nějaké blbosti, tak bude lepší si Babettku mírně modifikovat takto. Slyšel jsem i názor vyrobit volnoběžku na zadní rozetu, ale to je technicky velmi obtížné, to by přesáhlo cenu celé Babetty. Takže v jednoduchosti je síla.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků