Stránka 8 z 10

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: úte říj 22, 2013 6:14:13
od SAdamISH
Pasovalo by to na 207 ?

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: úte říj 22, 2013 6:49:05
od Pat
Ne, na 207 je uplne jiny uchyceni. Navic volnobezka na 207 byla uvedena za komancu v nejakym tom casopise Urob si sam, takze staci dohledat :) Kdybys to nahodou nenasel, tak sem to mozna videl doma...

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: úte říj 22, 2013 13:11:42
od PetrT30
Na Babettu 207 vyšel v roce 1983 návod na volnoběžku v časopise Udělej si sám
Obrázek
Obrázek
Málokdo ví, že v roce 1984 byla v dalším čísle vydaná drobná oprava:
Obrázek

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: stř říj 23, 2013 7:14:21
od PetrT30
a tady je novější model :D
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: stř říj 23, 2013 9:21:54
od Lecco
Bomba, teď ještě sehnat startér z T603. :D

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: čtv říj 24, 2013 21:25:00
od Dr. Macák
Ale vážně, taková volnoběžka by byla super. Podle mě pokud by někdo našel nějakou dostupnou volnoběžku co se dá pořídit ideálně nová okolo 200-300 (nějaká škodovka?), tak by se pak dal na to snad vymyslet bajonetový systém s podobnou logikou jako výše.

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: pát říj 25, 2013 8:10:26
od Pat
Tak se do toho muzes pustit klidne, uz tady nad tim uvazovalo celkem dost lidi...

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: pát říj 25, 2013 9:22:04
od Dr. Macák
Tak úplně nejdřív bych potřeboval tu volnoběžku. Co jsem koukal tak volnoběžka alternátoru na Octavii se jeví dobře. Ale bohužel jsem nenašel žádné výkresy, takže nemám tucha jaké má rozměry. Kdyby se našla dobrá duše, která by poslala základní rozměry, nebo někdo kdo má známýho na šroťáku...
To zatím nikdo nevymyslel žádnou opravdu funkční a nějak inteligentně replikovatelnou volnoběžku?

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: pát říj 25, 2013 13:10:58
od Pat
Ne nevymyslel....

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: čtv lis 21, 2013 21:51:44
od kolos
Přidávám k zde k lepšímu další z možných řešení volnoběžky. Vhodné jen pro nakopávačky nebo ruční starty, protože nemá možnost zablokování. Ovšem nebyl by problém doplnit ještě dva kotouče, které by se pro nastartování jen propojily třeba šroubem. Mám dokonce ještě v hlavně myšlenku, že by ty dva kotouče mohla při startu k sobě stlačit páčkou z řidítek ovládáná spojka.
http://koloskalos.rajce.idnes.cz/volnobezka/#

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: pát lis 22, 2013 9:06:03
od Pat
Ted se jeste trochu rozepis z ceho jsou soucasti a dalsi podrobnosti, jen z obrazku by se to dalo spatne okopirovat, teda pokud bys to dovolil :)

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: pát lis 22, 2013 9:21:08
od kolos
Pod obrázky je připsán popis.

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: ned lis 24, 2013 12:34:01
od pavelt74
Ahoj kluci,opravdu by bylo nejlepší použít volnoběžku ze startéru nebo z alternátoru,ovšem je problém to zrealizovat a najít vhodné rozměry.Vždyt' je použita i v motoru 210ky,tak by to mělo vydržet.Nebo by mě zajímalo,jak to bylo vyřešeno třeba v převovovce u Wartburga a tam se to ještě dalo vypínat a zapínat páčkou.

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: ned lis 24, 2013 14:43:31
od Emilio
Ahoj. Stým wartburgom ma to napadlo tiež, lebo niekedy dávno som ho vlastnil a fakt sa to dalo vypínať páčkou, ale neviem ako to tam bolo vyriešené!

Re: JIZDA Z KOPCE NA NEUTRAL -VOLNOBEŽKA

PříspěvekNapsal: pon dub 07, 2014 20:10:04
od Droopi
Pořád mi to leží v hlavě... hledám, načítám, studuji, a pořád se vracím k řešení volnoběžky z přelomu 1 a druhé strany. Líbí se mi taky poslední řešení s použitím volnoběžky, ale zatím nemám nic na zkoušku k dispozici a nechce se mi za nějakých 500-900 kupovat novou alternátorovou volnoběžku. Proto pořád uvažuji nad tím cvrčkem. Dá se sehnat za nějakých 110,-Kč, při dobře postaveném uskupení by byla jednoduchá oprava, z nabízených možností jednoznačně vyhrává svou jednoduchostí, a asi i cenou. V podstatě jde jen o to vytočit nějaké pouzdro, cvrček je zaaretován procházejícími šrouby, a celou sestavu šikovně napasovat na hřídel, která je poměrně krátká. Jak tohle uchycujete? Navrtáte z čela hřídel?