Stránka 1 z 1

Zvýšení rychlosti (výkonu) ...

PříspěvekNapsal: pát srp 31, 2012 20:20:49
od NoDriX
Čau, :roll:
Moje babetta 210 (210.100) jede max cca na 45 km/h (na jejím tachometru).Četl jsem že vyčištění výfuku "zvedne rychlost",dokonce někdo psal že mu babetta jela 35 km/h pak vyčistil výfuk a jela mu kolem 60ky.Je to možné,opravdu vyčištění výfuku "udělá toto" (jak ho pořádně vyčistit /?/) ???
Dík :) :mrgreen:

Re: Zvýšení rychlosti (výkonu) ...

PříspěvekNapsal: pát srp 31, 2012 20:54:56
od linomaniac
ja mám tú mrcu tretí týždeň, po kúpe šla max 40, po vyčistení výfuku a jeho skrátení, plus nejaké dierky naviac, šlape 55

Re: Zvýšení rychlosti (výkonu) ...

PříspěvekNapsal: úte led 12, 2021 23:10:44
od RomanR
NoDriX píše:Čau, :roll:
Moje babetta 210 (210.100) jede max cca na 45 km/h (na jejím tachometru).Četl jsem že vyčištění výfuku "zvedne rychlost",dokonce někdo psal že mu babetta jela 35 km/h pak vyčistil výfuk a jela mu kolem 60ky.Je to možné,opravdu vyčištění výfuku "udělá toto" (jak ho pořádně vyčistit /?/) ???
Dík :) :mrgreen:

Stačí milimetrová vrstvička karbonu ve výfukovém kanálu, aby se výrazně snížil výkon motoru. Celé výfukové potrubí je třeba pravidelně čistit. Záleží na bohatosti směsi, poměru a druhu oleje k benzínu, stylu jízdy a zatěžování motoru. Podle toho jsou různé nájezdy kilometrů, kdy už je třeba výfukový systém - celý, včetně výfukového kanálu ve válci motoru - vyčistit. Je to bolest všech dvoutaktních motorů. Zásadně mažu 1:33. Olej M2T mi zakarbonoval výfuk po ujetí pouhých 100 km a to opakovaně během jednoho léta. Olej Castrol 2T (růžový) karbonuje po nájezdu více jak tisíc km. Karbon ve výfuku může snížit výkon až o 75 %. To ale pak chce sundat i hlavu motoru a vyčistit hlavu pístu a hlavu motoru spolu se zapalovací svíčkou. Už jsem zažil i takhle těžkou karbonizaci. Proto M2T už zásadně nepoužívám.

Re: Zvýšení rychlosti (výkonu) ...

PříspěvekNapsal: čtv led 14, 2021 12:59:15
od Aladin92
No vzhledem k tomu,že je to babetta,45 km/h není zase tak málo... Záleží na převodu.
Má babetta po GO se sice zvedala na zadní kolo,ale dostat se na 50km/h bylo docela těžké a když už,tak to byla hrana,kdy motor běžel v takových otáčkách až to nebylo pěkné. To byl převod 12z/51z,po záměně předního kolečka za 13z a zkrácení výfuku už těch 50 km/h a víc nebyl problém,samozřejmě s citem,ale po většinou to problém nebyl. Vyčištěný výfuk atd. je u tohoto stroje samozřejmostí,jinak nemá smysl řešit nějakou max. rychlost. Ale to se opakuji,kolega v příspěvku přede mnou to už popsal velmi dostatečně. Co se týká oleje,také souhlas,cokoliv,jen proboha ne M2T a jiné k tomu podobné sajrajty... Ja používám modrou Husqvarnu,maže a i v poměru 1:33 nesmrdí a kouří minimálně.

Re: Zvýšení rychlosti (výkonu) ...

PříspěvekNapsal: čtv led 14, 2021 13:19:16
od Aladin92
Ještě bych dodal jednu věc... S tím vším co tady bylo popsáno nepočítej s 60km/h... A určritě ne cestovně... Z kopce možná,ale pokud nechceš v nejbližší době GO,ani se o to nepokoušej.
Pak už jsou na řadě úpravy...
U mne dosti pomohlo přetryskování origo karbecu a montáž "přímého" bočního sání z karburátoru Dellorto. Samozřejmě to obnášelo docela dost času naladit trysku a přísun vzduchu dohromady,ale význam to mělo. Rychlost se nějak razantně nezvedla,ale těch 50km/h tam bylo hned... Bylo mi to málo a tak jsem tam napasoval karbec a výfuk z pionýra. Po zjištění,že to uveze dva lidi úplně bez problémů i po mokré trávě ,mi to nedalo a vyměnil to 13z kolečko za 14z... Teď jezdím 50 km/h tak na půl plynu 60km/h to udělá bez nějakého přetáčení motoru. Do teď mi není jasné,ja se mi povedlo tuto úpravu dotáhnout do takového stavu,kdy to funguje jak má :D
Ale ještě nekončím,přemýšlím o lehké úpravě válce... :D

Re: Zvýšení rychlosti (výkonu) ...

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2021 20:58:36
od RomanR
linomaniac píše:ja mám tú mrcu tretí týždeň, po kúpe šla max 40, po vyčistení výfuku a jeho skrátení, plus nejaké dierky naviac, šlape 55

A kolik baští?

Re: Zvýšení rychlosti (výkonu) ...

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2021 21:10:59
od RomanR
Aladin92 píše:Ještě bych dodal jednu věc... S tím vším co tady bylo popsáno nepočítej s 60km/h... A určritě ne cestovně... Z kopce možná,ale pokud nechceš v nejbližší době GO,ani se o to nepokoušej.
Pak už jsou na řadě úpravy...
U mne dosti pomohlo přetryskování origo karbecu a montáž "přímého" bočního sání z karburátoru Dellorto. Samozřejmě to obnášelo docela dost času naladit trysku a přísun vzduchu dohromady,ale význam to mělo. Rychlost se nějak razantně nezvedla,ale těch 50km/h tam bylo hned... Bylo mi to málo a tak jsem tam napasoval karbec a výfuk z pionýra. Po zjištění,že to uveze dva lidi úplně bez problémů i po mokré trávě ,mi to nedalo a vyměnil to 13z kolečko za 14z... Teď jezdím 50 km/h tak na půl plynu 60km/h to udělá bez nějakého přetáčení motoru. Do teď mi není jasné,ja se mi povedlo tuto úpravu dotáhnout do takového stavu,kdy to funguje jak má :D
Ale ještě nekončím,přemýšlím o lehké úpravě válce... :D

Chlape, chlape, co jsi docela borec. jen nevím, jak to v případě potřeby ubrzdíš? Já nedělal žádné úpravy na motoru, ani výfuku. Jen jsem s novým řetězem u 210 dal 11 zubé a dozadu 39 zubé kolo, no řetěz trochu zkrátil, aby se dal vypnout a jezdí mi to max. 47 km/h podle obecních radarů, cestovka tak kolem 35/h, ale přestože mám přes 90 kg, tahá dobře i do dlouhých kopců na dvojku (pokud není motor přehřátý). Zkoušel jsem i jniné, delší převody, např. ve předu 14 zubů, jelo to přes 50/h ale do kopců za jedna a to se mi nelíbilo. Takže jsem se vrátil k převodu 11/39 zubů. Možná kdybych měl o 20 kg méně, dal bych dopředu 13 zubů (1 zub u motoru jsou 4 km/h rozdíl). NO ono to zpřevodování opravdu záleží na váze jezdce a povaze terénu. Jen ty brzdy ...jen ty brzdy....

Re: Zvýšení rychlosti (výkonu) ...

PříspěvekNapsal: čtv srp 05, 2021 20:01:32
od Aladin92
No je pravda, že ty brzdy stojí za prd. Mám dvě 210 a ta co jsem před měsícem zgenerálkoval brzdí na Babettu docela solidně. Bohužel ta upravená brzdí žalostně a fakt je to o hubu... Ale věřím, že až se konečně dostanu k tomu abych na zadní kolo napletl nový buben, ve kterém nejsou rýhy od prasknuté čelisti a nahodím tam přední kolo z pincka a trochu si s tím pohraju, bude to i brzdit... :D Ale ta nově poskládaná babetta podle radaru v obcích 52 Km/h, ale ne vždy se to podaří, standartně ale těch 48 Km/h v pohodě. Mám tam převod 13/51. Přijde mi však že není babetta jako babetta, ta upravená už před úpravou jezdila 50 Km/h a to i s 12 z. pastorkem. Takže se snažím najít příčinu proč se ji nechce, i ty kopce moc dobře nejezdí. Čas snad ukáže :)