Stránka 6 z 6

Re: Ruční start

PříspěvekNapsal: stř úno 01, 2017 12:25:49
od Azor
Nejsem na síti denně, tak jsem to přečetl až teď. Chápu, že bys bral přesné rozměry, ale bojím se, že každá babča je trochu jiná. Navíc ji mám schovanou ve studené stodole a teď fakt nemám náladu na rozebírání kvůli měření a focení. Ono to odměřit není zase takový problém (orientačně z venku to večer přeměřím a dám vědět). S centrováním si nedělej starosti, na milimetru tady nezáleží (když to bude mírně mimo střed, bude se to i méně opotřebovávat) a protože ve vrchu krytu stejně musíš udělat velkou díru, aby tím ta miska s ozuby prošla, dá se centrické uchycení plus mínus ten mm odměřit také snadno. A co se týká rotorů, už jsem viděl obě provedení, takže se to asi dělalo různě. Já mám teda u všech 4 Babett to s výstupky, ale kolega má hladké a nevypadá to jako dodatečně osoustružené. No a díru v karteru vyvrtej nejdřív nahoře, tak aby bylo místo pro matičku M6 vedle kabelového svazku vycházejícího od magneta (já jsem to z nezkušenosti udělal moc blízko a tak tak, že jsem to pak vedle té bužírky narval) a ta druhá díra bude logicky o 180 stupňů na druhé straně - nehledej v tom žádnou vědu. :D To startovátko si pak přirozeně přišroubuješ tak, aby ti směr tahání za šňůru vyhovoval.

Re: Ruční start

PříspěvekNapsal: stř úno 01, 2017 15:26:34
od jarmil
No asi takhle. Nevím jak myslíš výraz - každá babča je trochu jiná. Co se týče chodu, tvaru rámu, barvy, ap. asi jo. Ale tvarem motoru by to mělo sedět. Kryt zapalování je na všechny motory stejný pus minus nějaká desetinka. Je sice z plastu, který se možná trochu poddá, ale přeci jen to nelítá v milimetrech. Takže jestli je ten tvůj ocelový kryt pouze kopie toho plastového, tak s tím nemám problém. Já myslel, jestli není třeba o kousek vyšší, jelikož když někdo na ten plat přidá 2mm plech, tak se to o kousek zvedne. Respektive vzdálenost od rotoru se zvýší.

Re: Ruční start

PříspěvekNapsal: stř úno 01, 2017 15:38:25
od Azor
Vyšší musí být o pár mm v každém případě, jak jsem psal zkusím to změřit. Ale nevěř tomu, že např. rotor magneta čouhá stejně daleko od karteru u všech babett, jen u těch mých 4 kousků jsou rozdíly až 3 mm, takže takhle jsem to myslel, ne že se liší barvou a jinými nepodstatnými hloupostmi.

Re: Ruční start

PříspěvekNapsal: stř úno 01, 2017 20:57:50
od Azor
Tak jsem to změřil, má to 46 mm od karteru po vršek krytu na kterém sedí to startovátko (tedy nezávisle na tloušťce plechu).

Re: Ruční start

PříspěvekNapsal: čtv úno 02, 2017 8:12:17
od jarmil
Díky za ochotu v únoru něco měřit :D . Já myslel, že všem babeťákům ty jejich poklady stojí v obýváku na koberci (v horším případě v předsíni). Ale většina strojů mrzne někde na mlatu :( . Ten rozměr 46mm je 44mm + 2mm. Tedy 43mm - 44mm (záleží v kterém místě se měří) je výška originál plastového krytu a 2mm je výška plechu o kterém je zmínka v jiném typu provedení (původní kryt + plech).
Nyní zkouším ten límec toho nového železného krytu nějak ohnout do požadovaného tvaru a pak to svařím. Pokud to dopadne uspokojivě, tak to můžu nějak detailně nafotit. Pro případné následovníky.

Re: Ruční start

PříspěvekNapsal: čtv úno 02, 2017 9:13:21
od Azor
Já jsem to předběžně ohnul do kulata a pak postupně svařoval - kápnul, přihnul, kápnul, přihnul atd. atd. a pak to celé provařil. Šlo to poměrně jednoduše a pěkně se dal dohnat ten tvar (akorát jsem nakonec vypustil to vybrání u řetězového kolečka, bylo by to složité a není to potřeba. :D

Re: Ruční start

PříspěvekNapsal: pon úno 06, 2017 23:48:58
od Jirka
Zdravim magneto je osoustruzene lip tam sedne startovani celou plochou.

Re: Ruční start

PříspěvekNapsal: pon úno 06, 2017 23:55:39
od jarmil
Dík za info. Proč tedy je originál s výstupky? To je nějaké chlazení, anebo k čemu je vlastně těch šest výstupků po 60-ti stupních dobrých?

Re: Ruční start

PříspěvekNapsal: ned úno 18, 2018 15:06:18
od jarmil
Rok pomalu utekl a já teprve nyní dávám do kupy ten motor s ručním startováním. Jenže chyba lávky.
Na 210 s tím asi není problém. Ale 207 má šlapátka blíže k hlavě motoru - zkrátka motor je v rámu blíže ke středové ose šlapátek a kliky šlapátek při šlapání překrývají kryt zapalování. Tudíž nelze namontovat ruční start bez úprav, či demontáží šlapacího ústrojí.
Neřešil jste to někdo?