Špatný tah motoru

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Pat » pát srp 09, 2013 7:25:57

Kup novej gyt a vyzkousej, minimalne budes mit novej do rezervy, jsou to 400 a aspon budes vedet ze je elektrika v poradku.
Pak muze byt rozstelovanej predstih, zkousel jsi jestli dobre drzi magneto (treba se protaci).
Na kontrolu pistu a krouzku mas nejjednodusi sundat hlavu a valec. To klidne muzes udelat doma behem 10 min. Navic pak klidne muzes vymenit krouzky za novy.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod banjoales » pát srp 09, 2013 8:17:39

Předstih, cívky, magneto - na to jsem se mrkal jako na první, neb natáhnutí a chování babči tomu nejvíc odpovídalo... taky nic. Válec sundám, ale už se mi nic nechce, neb jsem na tom zabil už několik krásných dní. Jen jsem se ptal, zda se to třeba někomu už stalo...
Každopádně dík za všechny rady i ty drobné... nikdy bych nečekal, že mě dostane jednoválcový dvoutaktní motor... navíc když mám za sebou dva generálkované wartburgy, jednu Simcu Aronde a jednu Š 1203...
banjoales
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř zář 12, 2012 10:54:11

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod kolos » pát srp 09, 2013 9:03:47

Určitě to bude tím tyristorem a ty ho tak hezky obcházíš při svém hledání závady. Není to zas taková pálka za nový, i kdyby měl zůstat jen jako náhradní. Přece jen tomu původnímu už pomalu táhne na třicet let, takže už má nárok říct si dost, končím.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod banjoales » sob srp 10, 2013 15:30:07

Tak dobrá :) koupím nový tyristor...
No, i tak jsem mrknul na píst a válec, vše OK, krásně vyleštěné, nikde nepřidřené, nedrápnuté... Při skládání jsem rovnou vyměnil těsnění... nastartoval a jela pěkně. Jel jsem tedy na kopec, odkud jsem se zklamaný vždy vracel, cestou asi dvakrát škubla a na kopci zase traktor. Dobelhal jsem se domů. Dal na stojan, nechal chvíli volnoběh - běží pěkně. Přibrzdil zadní kolo, přidal plyn. Makal bez potíží asi tak půl minuty... než se více ohřál, pak mód traktor. Bez chcípnutí jsem nechal zase volnoběh a přidal. Opět OK asi tak půl minuty... takže to čistě závisí na teplotě motoru. To, že jela až na kopec jsem přisoudil tomu, že nebylo 34°C, ale jen 20°C. Ještě zkusím tu N 15, pak jdu na tyristor.
Je fakt, že na pařezu tyhle starosti nebyly... Měli jsme v garáži šuplik se svíčkama, použitýma, a když to nejelo, dal jsem jinou třeba z terry, a zase to jezdilo, dokud úplně svíčka neumřela. To je babča tak strašně náchylná na svíčky? To abych kolem ní chodil po špičkách! :D
banjoales
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř zář 12, 2012 10:54:11

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Pat » pon srp 12, 2013 7:14:57

Nemela by byt tak narocna, ale je mozny ze svicka je v haji. Kazdopadne je fakt divny ze to mas tak moc zavisly na teplote, tipoval bych na bohatou smes po zahrati, zkusit sestelovat.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Nepér » pon srp 12, 2013 9:00:02

Já se asi budu opakovat, ale co plovák? Za tepla se ohřeje, benzín se z něj vyfoukne, hladina je ok. Po vychladnutí nasaje benzín, hladina jde nahoru, dokud se jízdou znovu neohřeje...
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Pat » pon srp 12, 2013 9:11:31

Aby se plovak pri jizde ohral mi prijde jako blbost. Je sice pravda ze nemam uz babettackej karbec, ale budu ho zpet davat. Ted mam ze simala, karbec je hned nad horkym valcem a porad je absolutne studenej! Tim jak tam proudi vzduch a dotika dalsi benzin, tak se karbec pres saci koleno ani neohreje. Pokud je plovak prasklej bude blbnout porad nejen podle teploty.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod ridchey » pon srp 12, 2013 9:46:38

jakou pouzivas fajku na svicku?
piskni tam novou,neodrusenou
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod ridchey » pon srp 12, 2013 9:50:45

a jinak uz mne napada jen moznost vadne napajeci civky pro zapalovani,nebo impulzni....tedy krome toho tyristoru
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod banjoales » stř srp 14, 2013 9:29:57

Fajfka nová, neodrušená, kabel taky nový, hladinou v karbecu to nebude, neb když za jízdy zavřu kohout paliva, (ne)jede to beze změn až do vyčerpání paliva z plovákovky (krom okamžiku těsně před chcípnutím).
Směs šteluji průběžně, přidám, stejné, uberu, stejné. To samé s hladinou v karbecu.
Fčíl jsem na dovolené, v září budu pokračovat v opravě a pokud se to podaří opravit, poreferuji.
banjoales
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: stř zář 12, 2012 10:54:11

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod jaryk77 » stř srp 14, 2013 12:47:09

Pat píše:Aby se plovak pri jizde ohral mi prijde jako blbost. Je sice pravda ze nemam uz babettackej karbec, ale budu ho zpet davat. Ted mam ze simala, karbec je hned nad horkym valcem a porad je absolutne studenej! Tim jak tam proudi vzduch a dotika dalsi benzin, tak se karbec pres saci koleno ani neohreje. Pokud je plovak prasklej bude blbnout porad nejen podle teploty.


Když budeš mít špatný plovák tak ho nekupuj v MOTOMAXU koupil jsem ho za větší peníz v loni v Listopadu a přišla mi druhovýroba buch ví odkud.Nějakej křivej a nafouknutej který se těžko pohybuje v komoře.Mám ho doma na ozdobu :-(
Jinak už jsem slyšel o vícetero Babettáků kteří si pořídili karburátor Dellorto (abych řekl pravdu chtěl jsem si ho taky pořídit) a nějak jim moc nešmakuje a chtějí se zpět vráti ke klasickému Jikov.Mám doma funkční zachovalý kompletní karburátor Jíkov z Babetty 228 r.v 1974 možná by byl na prodej po výměně kolena by šel i na Babetty 210,225.
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod ridchey » stř srp 14, 2013 13:02:20

nesel by na 210 , protoze ma mensi prumer otvoru difuzeru.....
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Filip » ned srp 18, 2013 15:14:33

Koukám, že se tady řeší jiné téma, ale chtěl bych se vrátit k problému s výkonovou dírou v nižších otáčkách.
Takže motor je týden po GO(klika, výbrus, píst, kroužky, těsnění, gufera atd.), prozatím najeto přes 100km, takže to ještě nemám zajeté, ale je tam pořád stejný problém. Už jsem to tady popisoval, ale diskuze se stala nepřehledná.

Nastavil jsem bohatost směsi na 1.5 otáčky pak jsem ještě doladil volnoběh. Při takovém nastavení se ale po přeřazení na dvojku babetta rozjede pouze z kopce, jinak to nechce vůbec jet až do rychlosti těch 33km/h. Po překročení této rychosti motor najednou ''vystřelí'' a drží rychlost i v mírném stoupání. Dá se to vyeliminovat, že povolím bohatost o necelou 1/4 otáčky od dorazu, ale svíčka má při tomto nastavení černou barvu a je suchá(směs 1:25).

Vyměnil jsem impulsní cívku, tyristor má hodnoty v normě. Svíčky jsem měnil, ale nebyly nové, takže zkusím koupit novou.

Nemáte nějaké další nápady?
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Pat » ned srp 18, 2013 15:36:56

Napada me leda nejaka dira v sani nebo mozna ucpana tryska. Zkusil bych znovu rozebrat a procistit karbec, nastelovat hladinu a zkusit. Nebo uz muze byt spatna jehla a blbej prubeh smesi.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Špatný tah motoru

Příspěvekod Filip » ned srp 18, 2013 15:58:57

Zítra se na ten karburátor podívám, koupím i tu jehlu, mám tady rezervní plovák, takže ten taky vyměním a nastavím.
Jestli to nepomůže, tak pak už to vyřeší jen hod ze skály... :twisted:
Babetta 210 (rv. 1984)
Filip
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte črc 12, 2011 20:37:54
Bydliště: Třinec

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků