Stránka 1 z 5

Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: sob zář 22, 2012 18:43:45
od Filip
Dobrý den,

chci se zeptat, čím by to mohlo být, že motor v nízkých otáčkách netáhne. Na jedničku se to rozjede celkém dobře, ale asi při 15-17km/h to dost ''potáhne'', pak ale po přeřazení na dvojku je mrtvo a až po dosažení rychlosti 32-33km/h opět prudce zrychlí.

Vím, že max točivý moment je až při 4200 ot., ale kdysi tam nebyla tak velká výkonová díra. Myslel jsem si, že to bude pístníma kroužkama, protože jsem tam měl před tím o 0.25mm menší, a po výměně za správné to jede líp, avšak ta výkonová díra zůstavá stejná. Měřil jsem taky elektriku. Všechno bylo v normě, akorát mezi 1 a I jsem naměřil jen 16 Ohm.

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: sob zář 22, 2012 20:41:53
od bundes
Nemáš skrácený koleno nebo změněnej převod?

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: sob zář 22, 2012 21:11:08
od Filip
Zkrácené koleno mám, převod 14/51.

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: ned zář 23, 2012 10:14:11
od ridchey
napred vyzkousej dat hnaci pastorek 13z
nez se zajedou ty nove krouzky a dej vedet jak tahne...

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: stř zář 26, 2012 14:54:55
od vengeroff
Mne sa to stávalo dôsledkom blbého kondenzátora v Tyrystore. Pri nízkych otáčkach neťahá a voľnobeh sa nedá nastaviť na najnižšie otáčky. Aspoň u mňa to tak bolo. Keď je dobrý kondenzátor, tak prúd prejde ľahšie a iskra je silnejšia, ale keď je zlý, tak iskra je slabá a preto potrebuje vyššie otáčky, aby spravil takú iskru ako pri nízkych otáčkach s dobrým kondenzátorom. Ale pred tým skús ešte zohnať nejakého babettára z okolia a skúste vymeniť z jeho bety do tvojej čo sa bude dať, aby ste prišli na problém... Zatiaľ tak :roll:

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 19:54:03
od Filip
Dneska jsem se na to díval. Od výměny kroužků najeto kolem 100km. Nejprve jsem zkusil vyměnit neupravené koleno výfuku, rozdíl v nízkých otáčkách byl téměř neznatelný. Pak přišel na řadu tyristor. Taky jsem si myslel, že to bude tím, jelikož byl prasklý, ale po výměně za téměř nový nebyl žádný rozdíl. Potom jsem ještě přehodil pastorek 12z(13z nebyl po ruce) a teď to zrychluje dobře už od spodu(ale zase při 40 už motor docela dost točí).
Pořád si ale myslím, že příčina bude ještě někde jinde.

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 20:03:24
od kolos
Já mám zkušenost takovou, že nové kroužky ve starém nevybrušovaném válci, potřebují k pořádnému sednutí víc než 500km. Tak bych tomu dal ještě čas, jestli se to později nezlepší.

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: sob zář 29, 2012 20:35:29
od bundes
Zaprvé máš nezajeté kroužky, za druhé jsi skombinoval skrácené koleno a ztížený převod. Počkal bych a až po zajetí bych to řešil....

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: ned črc 07, 2013 18:44:21
od Filip
Zdravím všechny,
na Babettě jsem najel už něco přes 1500km od výměny pístních kroužků, ale problém se špatným tahem přetrvává.

Včera jsem s tím trochu laboroval, na trase přes 60km jsem zkoušel točit šroubkem bohatosti směsi, pak jsem taky zkoušel po kousíčkách posouvat stator, vždy to přineslo nějakou změnu, ale výsledek pořád není dobrý. Nejlépe to jede, když je šroub bohatosti povolený o necelou 1/4 otáčky. Při takovém nastavení je ale svíčka černá a zanáší se výfuk. Taky jsem zaznamenal, že z kopce při puštěném plynu motor vynechává. Myslím, že to bude mít taky souvislost(stejnou příčinu) s tím špatným tahem.

Jinak karburátor byl celý rozmontovaný, všechno jsem pročistil a vyměnil těsnění, jehla na druhém zářezu, sání čisté.
Napadá mě už jenom, že to fouká pod hlavou, anebo špatné gufera na klice. Když jsem měl dole rozběhovou spojku, tak byl karter kolem gufera špinavý od oleje, na straně altenátoru jsem se ještě nedíval. Ty gufera jsou sice měněna před rokem a půl, ale při kvalitě dnešních dílů bych se ničemu nedivil.

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: čtv črc 25, 2013 7:21:24
od banjoales
Ahoj všem!
Moc se omlouvám - vím, je tady asi tisíc dotazů typu babetta nejede. Pečlivě jsem pročetl celé fórum, ale na můj problém jsem nenarazil.

Babetku 210 našlápnu napoprvé. Volnoběh drží krásně. Chci se rozjet, motor se sice snaží do otáček, ale jakoby ztratil 2/3 výkonu. Rozjede se neskutečně líně. Detonace ve válci traktoroidní, laicky bych řekl, že zapálí až každou třetí otáčku (muzikantsky každou šestou dobu). Bejt to wartburg, tak bych řekl, že jede jen na jeden válec - stejnej výkon, stejnej zvuk. Nejzvláštnější na tom je, že zcela náhodně a nezávisle na čemkoli se to najednou chytne a babeta vyrazí dív z ní neslítnu. Po chvilce se zase vrátí k módu traktor.
Pokud je na stojanu a dám 3/4 plynu, roztočí se, ale ve vysokých otáčkách, ne zdaleka v těch stropních, vynechá, otáčky lehce klesnou, chytí, zvýší se a opět vynechá, klesnou, a tak pořád dokola. Ve fázi, když se chytí, je schopná se roztrhnout, do jakých otáček vyletí.

V motorech se poměrně vyznám, jsem technický typ, s babetou jsem sžit už 20 let, prošli jsme běžnými závadami jako gufera, ložiska, spojky, neřadí, řadí furt, chcípá... všechno jsme vyřešili, takže o ní něco vím.
Včera jsem celý den laboroval co s tím a na nic jsem nepřišel. Karbec celý venku, vyčištěný, hladina v komoře OK, seštelován, výfuk čistý, výměna svíčky, kabelu ke svíčce, fajfky, kontrola drátů k cívce, tyristoru... myslíte si, že by za to mohl ten tyristor? Může dělat takové věci, nebo je-li rozbitý, nejede vůbec? Jiskru hází pěknou, je-li svíčka venku tak i pravidelnou... v karburaci bych už asi závadu nehledal, nevím, zda by karbec dokázal chvíli jet a chvíli ne-e...

Takhle hnusně mě ještě žádnej stroj nedostal.... na všechno jsem vždycky přišel... Za případné rady díky!

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: čtv črc 25, 2013 7:27:50
od Pat
Filip: jestli jsi mel na strane spojek olej tak ty gufera urcite vymen, tech par korun te nezabije a budes mit jistotu. Nekteri meni gufera pravidelne na novou sezonu (jistota). Vyzkousej a uvidis jestli se to zlepsilo.

banjoales: chyba bude v elektrice nebo nejaky spatny sani (gufero), zkus klidne jeste dalsi svicku, mohl jsi narazit na spatnej kus (dobry zkusenosti mam se svickama NGK, kvalitni a dobre pali, pekne se s nima startuje), tyristorem by to samozrejme byt mohlo, takze klidne jeste vyzkousej tohle a pak poreferuj

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: čtv črc 25, 2013 8:16:10
od ridchey
banjoales: jeste prohlidni sani,me se loni zbortil ten ridky molitanovy filtrik,co tam byl od vyroby a pricpal saci otvor do ramu, razem se to chvilema chovalo jako popisujes- jinak svoje muze dela i svicka jak pise Pat, je dobre dat min N17C nebo i teplejsi pokud nejezdis kopce, rada N15 je uz moc studena, ja ted jezdim Denso W20FS-U, jak se motor zahreje po chvilce jizdy tarokovani mizi, objevuje se jen na nekvalitni silnici nebo kostkach kdy to drnca, takze predpokladam budu muset jeste pretryskovat-misto 63 trysky dat 62,pripadne jeste upravit hladinu v karbecu.

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: pon črc 29, 2013 13:06:08
od banjoales
Díky. Sání prohlédnuto, vyzkoušeno i bez něj ale ouplně stejné. Příští týden zkusím svíčku z jiného vrhu a poreferuji.

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: pát srp 09, 2013 7:04:58
od banjoales
Zdarec!
Včera jsem propadl zoufalství. Nová svíčka vůbec nepomohla. Znova, asi po desáté a následné po jedenácté, dvanácté, jsem vyndal karbec, znova pošteloval hladinu benzínu, tedy jednou jsem jí zvýšil a podruhé zase snížil než je předepsáno s tím, že zjistím, zda se chová jinak. Chovalo se to stále stejně. Vyndal, pročistil trysky, sundal celý výfuk, jak s ním, tak bez něj se to chová stále stejně. Na gufera bych to netypoval, jednak tam nejsou moc dlouho a hlavně - již jednou jsem je měl skoro na cáry a chovalo se to zcela jinak - volnoběh nedržel ani náhodou, ale jelo to mnohem lépe než s touto záhadnou závadou. Tady volnoběh drží nádherně, ale po přidání plynu se nedusí, snaží, ale skoro se nerozjede. Občas se stane, že po ubrání plynu a opětovném přidání se jakoby chytne, slušně rozjede ale těsně před dvacítkou, před přeřazením opět umře a netáhne ani po zastavení. Mechanická závada v převodovce také není.
Postavím-li jí na stojan a přidám plyn, motor se roztočí, vyjede do slušných otáček a v nich pak klasicky vynechává.
Nevím, kde hledat dál, tyristor kupovat zatím nechci, dokud si nebudu téměř jist, zda je závada tam. To samý s cívkou.
Navíc mi to na elektriku úplně neukazuje, přendal jsem i jehlu v karbecu o drážku blíže k bohatší směsi (druhá odspoda) a náhod, že se to chytlo, stouplo. Ale beztak to nejelo. Napadají mě takový zrůdnosti jako propálený píst nebo spečené kroužky, ale jezdím bez úprav s tím co se má a tak by nebyl důvod píst propálit. Navíc mě nejvíc mate to, že se to čas od času chytí, ale vydrží do dosažení zmíněné rychlosti - tedy spíše otáček.
Babča začala zlobit minulý rok během pohodového výletu. Začala cukat čím dál víc. Teď už se se mnou ani nerozjede. Najeto 17 tisíc, před deseti tisíci byla generálka včetně výbrusu.
Nevíte, prosím, někdo o nějakém odborníkovi v okolí Příbrami, Sedlčan či Prahy? Díky!

Re: Špatný tah motoru

PříspěvekNapsal: pát srp 09, 2013 7:08:09
od banjoales
Jo a benzín z nádrže přes filtr teče dostatečně a stejně dostatečně teče i kolem jehly do plovákové komory.